2025-07-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
AFA i symbios med Expo. Och ETC.
Plus resten av klickdrevarna. De så kallade msm. De osympatiska. Ofta lögnaktiga.

"Utrycks". Är du dum?

Aldrig att jag kommer att lita på ditt huvudlösa omdöme igen.

Ni gör saken större än den är. För att ni vill. Förstör en ung människas för att han har gjort något riktigt omdömeslöst och korkat men ej olagligt. Vid 14, 15 års ålder.

Man håller fortfarande på att hitta sig själv då.

Sedan har man inget konsekvenstänk i den åldern och dras lätt till det extrema.

Se på gängkriminellas nya generation som består av lättpåverkade 14-15 åringar.

Sedan borde det vara olagligt att hänga ut en omyndig person som inte gjort något olagligt.
Citera
2025-07-03, 18:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Som vanligt här på FB så blir det mer OT ju längre tråden går. Håll er till ämnet. Johan Forssell är nazist och han har minst en son. Där var vi. Fortsätt.
Han är inte nazist, din galning. Skojar du?

Kanske är det du som är nazist? Frågar bara.
Citera
2025-07-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Självklart blir ministrar granskade av SÄPO när de säkerhetsprövas. De kollar bland annat om de har något i belastningsregistret och om de har några skulder. De kollar även upp nära anhöriga.

Ministrar blir inte säkerhetsprövade av SÄPO.
Det är Ulf Kristersson som själv avgör om en minister i hans regering är en säkerhetsrisk eller ej.
Ulf Kristersson förväntar sig att hans kompisar berättar om allt som kan bli bekymmer vid en granskning.
Har de betalt tv-licensen, kört rattfull, byggt bryggor utan bygglov, tjuvfiskat ål m.m.

Det är en helt rimlig fråga om om den aktuelle ministern informerat Ulf Kristersson som sedan tyckt att det var bara ett Baaarn och det var för länge sedan och eventuellt att man inte kan lita på vad Expo och SÅPO redovisat.
Citera
2025-07-03, 18:43
Medlem
Det här vet vi hitintills: En ung nära anhörig till en minister har det senaste året varit en del av den våldsbejakande extremhögern, rapporterar Expo.

Bland annat ska den anhöriga ha deltagit i Aktivklubb Sverige – som polisen misstänker kartlägger myndighetspersoner.
Personen som står statsrådet nära ska enligt Expo bland annat ha deltagit i aktiviteter anordnade av det högerextrema nätverket Aktivklubb Sverige. Personen ska även ha försökt rekrytera medlemmar till vit makt-organisationen Det fria Sverige, och haft samröre med personer i Nordiska motståndsrörelsen. Den senare organisationen är terrorklassad i USA.

Via ett av flera anonyma konton i sociala medier som Expo följt, syns den anhöriga dessutom sätta upp klistermärken med rasideologiska budskap i sitt bostadsområde.

Tidigare under sommaren varnade Säkerhetspolisen för att unga riskerar att dras in i våldsbejakande högerextrema så kallade aktivklubbar som vuxit fram på flera håll i landet.

Det var Säpo som larmade ministern och senare arbetsgivaren om den anhörigas delaktighet i rörelsen.
Senast redigerad av FallerIfallerA 2025-07-03 kl. 18:46.
Citera
2025-07-03, 18:44
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Men är inte pappan lite rasist själv? Vet inte varför jag har känt detta länge och att sonens ska ha sådana synpunkter så brukar det oftast komma hemifrån först
Var kommer alla idioter ifrån?

Dessutom så gör barnen tvärtom mot föräldrarna, eller revolterar på annat sätt, åtminstone ett tag är min erfarenhet.

Dina dumma insinuationer kan du ta och stoppa upp i ditt mörka hål.
Citera
2025-07-03, 18:46
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Han man en son som är nazist så är man redan skadad.
Är han nazist?
Citera
2025-07-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Javisst.

De skattefinansierade media som hängt ut en omyndig person med namn bör anmälas.

Även de som får lön från staten och gjort detsamma bör anmälas.
Citera
2025-07-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
De skattefinansierade media som hängt ut en omyndig person med namn bör anmälas.

Även de som får lön från staten och gjort detsamma bör anmälas.

Du kan ju starta med att anmäla Flashback.
Citera
2025-07-03, 18:57
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Stämmer det att "nära anhörig" var kusin?

Bara för att man har blodsband med någon behöver man inte ha någon lojalitet eller kontakt överhuvudtaget.

Stämmer det att EXPO anger kusin som nära anhörig är detta ett skämt.

Det är inte ens "guilty by association".

Har kusiner jag inte sett eller träffat på runt 30 år.
Hört att en ingift kusin suttit på kåken.
Har jag också en nära anhörig som är en säkerhetsrisk då?

Garv.

Det är Expo vi talar om. Det räcker med att man har gått förbi varandra på stan, för att man skall påkletas associationsskuld.

/AI
Citera
2025-07-03, 19:07
Medlem
Om jag har förstått det rätt så hade den största säkerhetsrisken varit om det kommit till en utpressningssituation gentemot Johan F.

Nu är allting avslöjat. Med buller och bång. Så låt oss nu gå vidare. Risken är undanröjd. Johan har gjort och gör fortfarande ett strålande jobb. Det är det som räknas för mig.

Sonen? Hittills finns ingen uppgift om att han nånsin brutit mot nån lag. Vi har åsiktsfrihet, yttrandefrihet, föreningsfrihet osv. Kasta första stenen!
Citera
2025-07-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Fy fan vad lågt! Lura ut en människa från ett LSS-boende för att sedan slå sönder honom.
Oavsett politisk åskådning så är det enbart de lägsta smutsmänniskorna som ägnar sej åt sådant!

Jag vill nog ha detaljerna bakom den misshandeln innan jag ger ett moraliskt utlåtande.

Men hursomhelst var det, som jag fattar det, inte ministerns anhörige som utförde misshandeln. Ministerns anhörige råkade bara vara vän till misshandlaren på sociala medier, och var som jag förstår det inte ens närvarande vid misshandeln. Expo gonna Expo.
Citera
2025-07-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Expo fick återigen hela Sverige att prata om något helt ovidkommande. Tycker synd om den drabbade, kan inte vara lätt just nu.

Expo var väldigt väldigt tysta när lådvinsdrottningen MagdaHaggan stod och grät krokodiltårar över Hamaskramaren som "var världens snällaste".

Helvete kan man inte förbjuda Expo och fängsla alla som har samröre med dem?
Expo är ju ett hot mot nationen Sverige!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in