2025-07-01, 16:31
Medlem
immenhusens avatar
"Nära anhörig" på Expos språk kan ju innebära att man bara har råkat gå förbi varandra på gatan.

/AI
Citera
2025-07-01, 16:32
Det är väl bara offentliggöra både minister och anhörig.

Säpo har inte kännedom om ministerns situation.
– Det är ju lite häpnadsväckande faktiskt, säger
säkerhetsskyddsexperten Kim Hakkarainen.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...fatt-kannedom/
Citera
2025-07-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udslidt
Namnet på 17-åringen som har instagramkontot (inte släktingen till ministern, släktingen till ministern har bara INTAGGATS i inlägget) lär förekomma i en FUP om PHS (Pedo Hunting Sweden)

Så hur gammal är släktingen?
Citera
2025-07-01, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så hur gammal är släktingen?

Också 17, som jag tolkar det.

EDIT: Expo skriver bara "en ung person".

Den närstående ska ha varit aktiv i DFS ungdomssektion:

I uppstartsfasen av DFS Ungdom har den närstående till ministern till en början hjälp av en högerextrem aktivist som tidigare haft en ledade roll i en högerextrem så kallad pedofiljägargrupp.
Senast redigerad av Udslidt 2025-07-01 kl. 16:38.
Citera
2025-07-01, 16:36
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Expo som är grundat och nära kopplat till våldsvänstern och vänsterextremism älskar att skriva om högerextremister och nazister. Snacka om projicering
Citera
2025-07-01, 16:36
Medlem
Karlastars avatar
På vilket sätt ska ministern ansvar för vad någon annan person gör med sitt liv? Är det här Nordkorea där tre generationer av din släktingar ska straffas för vad du gjort.

Jag fick förbi Sergels Torg när det var en demonstration tills stöd för Hamas. Betyder det att jag har kopplingar till antisemitiska Vänsterpartiet?

Expo är terrororganisationen AFAs propagandaorgan.
Citera
2025-07-01, 16:39
Medlem
Nazist eller Vänsterextrem som EXPO = Lika illa.
Citera
2025-07-01, 16:39
Medlem
Citat:
Expo har sökt ministern, men har inte fått svar på sina frågor. Efter att man tagit kontakt med ministerns pressekreterare ska insynen i kontona som den anhörige haft på sociala medier begränsats.
https://www.svd.se/a/Jbd238/anhorig-...r-aktiv-nazist

Det är nog en nära anhörig och ingen kusin. 17 år då är man inte ens myndig och föräldraansvaret väcks onekligen till liv.
Citera
2025-07-01, 16:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Åtalad för grov misshandel som han och kumpanen lurat ut från ett LSS boende.
Låter som en riktig charmör.

Expo skriver om en 17-åring (åtalad för grov misshandel). Denne taggar ett socialt mediekonto, som "tillhör en ung person som är nära anhörig till en minister i Sveriges regering".

Det taggade kontot "visar sig vara ett av flera som ministerns närstående använder för att sprida, publicera och gilla högerextrem propaganda", skriver Expo.
Citera
2025-07-01, 16:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ungefär som vänster om SD är vänsterextrema på Flashback.
Låt oss avvakta och se. Är man medlem i NMR som jag läst mig till är man högerextrem. Det förnekar du väl inte?

Tycker NMR är patetiska och en skitorganisation. Klart det finns extrema idioter där men samtidigt normala och vanliga personer med.

som att påstå att alla muslimer är islamister även om det finns några skötsamma. Det du inte förneka?

Men jag som allt som oftast att expo gör det mycket större och själva verket så händelsen ungefär lika stort som när Mattias Våg fick en örfil och det klassades som det största hatattack sedan andra världskriget och största hotet i modern tid

Alla PK media hakade på. Vi vet ju alla hur det har gått. Tror vi kommer få se något liknande även denna gång.

Ps när Jamal El-Haj blev avslöjad var det extremhöhgerns fel. Magda fällde nästan en tår i riksdagen hur man kunde anklaga honom.

Det är skillnad på hur man bemötts i media beroende på färg.
Citera
2025-07-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expo skriver om en 17-åring (åtalad för grov misshandel). Denne taggar ett socialt mediekonto, som "tillhör en ung person som är nära anhörig till en minister i Sveriges regering".

Det taggade kontot "visar sig vara ett av flera som ministerns närstående använder för att sprida, publicera och gilla högerextrem propaganda", skriver Expo.

Jag hann att läsa artikeln så 17 åringen som är åtalad för grov misshandel hade taggat den här nära släktingen till ministern. Nu verkar de 6 sociala mediekontona begränsats.
Citera
2025-07-01, 16:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Knappast något ministern kan lastas för. Man väljer trots allt inte sina släktingar. Så länge ministern själv inte sysslar med några tokigheter lär väl inte detta bli någon större nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in