2026-08-23, 16:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Jag har inte sett dig skriva en rad när hela lvu sekten applåderar när något händer ett socialkontor, när personal blir uppsökte hemma och hotas eller rena förtal slängs upp i forum och tiktok, du om någon försvarar deras beteende när du påtalar att allt är staten och kommunens fel för dom kan man inte lita på, men oss det kan man absolut göra.
Men vad är det för absurda halmgubbar du sitter och hittar på? Jag följer inte Family United och har aldrig gjort det. Jag har ingenting överhuvudtaget med dem att göra! Men de har ju faktiskt sina poänger ibland, till exempel när de ser det tydliga sambandet mellan skolattacken i Fagersta och det faktum att gärningspersonen var LVU-placerad.

Och var har jag någonsin sagt att allt är kommunens och statens fel? Det har jag aldrig påstått! Däremot är den oberoende forskningen kring vad som faktiskt händer med placerade barn alldeles glasklar. Och den forskningen är sannerligen ingen vacker läsning, om vi säger så. Att lyfta den kalla verkligheten är inte "desinformation". Det är fakta som du och alla andra systemförsvarare vägrar att ta in.

Citat:
Igen så slänger du iväg glasögonen precis som hela pokemonsekten när du får det rakt upp och ner vad som hänt innan lvu blivit beslutat för igen så är det fel på alla andra men inte oss.
Men oavsett vad ett barn har varit med om tidigare, så ska situationen väl för sjutton inte bli ännu värre när staten och kommunen kliver in?!

Institutionsvården i vårt land är inte human, punkt. Tänk dig själv vad som händer med ett barn när det totalisoleras från sin biologiska familj och hela sitt trygga sammanhang. När det hamnar på ett HVB- eller SiS-hem helt utan kärlek, och i stället klumpas ihop med andra ungdomar som har lika svåra eller ännu värre problem...

Eller när barnet placeras i ett familjehem och blir behandlat som Askungen: särbehandlad, runtflyttad av soc som ett paket och sedan utslängd på sin 18-årsdag så fort pengarna slutar rulla och uppdraget är slut.

Hur tänker du dig att det där någonsin ska kunna bli bra för något barn?! Det är ju självklart att barn som utsätts för en sådan systemstämplad och traumatiserande behandling kan drivas till rena vansinnesdåd som en direkt följd av det mentala haveriet!

Citat:
Kritik ska finnas när kritik ska finnas men du och andra anser att hot, hat och förtal är kritik men ingen av er har kommit med någon konkret tanke hur man kan förbättra socialtjänsten, lägg ner och fängsla alla är det bästa ni kan komma på.

Nej, du verkar ju ha en lika livlig fantasi som socialsekreterarna själva har! Jag har ALDRIG ansett eller påstått att hot och hat är okej. Det där är bara ytterligare en ren halmgubbe som du sitter och hittar på helt själv för att slippa ta sakdebatten.

Jag har lagt fram flera konkreta förslag både i den här tråden och i Elsa-tråden om vad som faktiskt behöver förändras i grunden för att få en rättssäker vård. Gå in och läs dem i stället för att sitta och fabulera! Det jag kräver har överhuvudtaget ingenting med dina osakliga beskyllningar att göra.
Citera
2026-08-23, 16:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, dina yttranden som ”kommunala psykopatpolitiker” faller väl inom gränserna för hat och yttranden som ”De ska bort” kan uppfattas som hotfulla (länk).

Du är helt låst vid ditt ensidiga synsätt och är inte öppen för att verkligen kan te sig annorlunda.

Vad ska man kalla dem då, de som behandlade Elsa på det sättet? Det är ett rent psykopatbeteende att behålla henne i en placering som man VET är fel. Bara en psykopat kommer något så elakt.

Varför sitter du och försvarar politiker som gör så mot oskyldiga barn?
Citera
2026-08-23, 16:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag följer inte Family United och har aldrig gjort det. Jag har ingenting överhuvudtaget med dem att göra! Men de har ju faktiskt sina poänger ibland, till exempel när de ser det tydliga sambandet mellan skolattacken i Fagersta och det faktum att gärningspersonen var LVU-placerad.
Citat:
Varför sitter du och försvarar politiker som gör så mot oskyldiga barn?
Det är den här typen av påståenden som är ren desinformation. Det går inte att dra några slutsatser om dådet i Fagersta utifrån LVU-placeringen och befintlig information. Och jag försvarar ingen. Det är rent jävla skitsnack för att tala klarspråk.
Citera
2026-08-23, 17:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är den här typen av påståenden som är ren desinformation. Det går inte att dra några slutsatser om dådet i Fagersta utifrån LVU-placeringen och befintlig information. Och jag försvarar ingen. Det är rent jävla skitsnack för att tala klarspråk.

Det är faktiskt inte någon "desinformation"! Det finns ju för sjutton externa utredningar, visselblåsare och alldeles färska Lex Sarah-anmälningar som svart på vitt visar vad som försiggått.

De visste mycket väl om att placeringen inte höll måttet. Men i stället för att backa och göra rätt, valde de att behålla Elsa placerad och dessutom totalisolerad från sin biologiska familj! Att göra så mot ett barn när man sitter på facit och vet att man gör fel... Det krävs nästan en renodlad psykopat för att hitta på något så oerhört elakt och hänsynslöst.
Citera
2026-08-23, 17:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är faktiskt inte någon "desinformation"! Det finns ju för sjutton externa utredningar, visselblåsare och alldeles färska Lex Sarah-anmälningar som svart på vitt visar vad som försiggått.

De visste mycket väl om att placeringen inte höll måttet. Men i stället för att backa och göra rätt, valde de att behålla Elsa placerad och dessutom totalisolerad från sin biologiska familj! Att göra så mot ett barn när man sitter på facit och vet att man gör fel... Det krävs nästan en renodlad psykopat för att hitta på något så oerhört elakt och hänsynslöst.
Du skapar en så förvanskad bild av vad som hänt att det blir ren desinformation.
Citera
2026-08-23, 17:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du skapar en så förvanskad bild av vad som hänt att det blir ren desinformation.

Ja vi kan inte veta exakt vad som ligger bakom motiven i Fagersta, men det är bara ett olustigt sammanträffande att det rör sig om ett LVU-barn.

LVU är inte bra för barn generellt sett.. Det finns ingen forskning som stödjer att det är bra för barn denna sjuka behandling som man utsätter de stackars barnen för. Hur många fler Elsa och Adam behövs innan vi inser hur sjukt och fel detta är?

Det är socialtjänsten som ägnat sig åt desinformation för att få igenom LVU. Nu får det vara nog med projicerandet.
Citera
2026-08-23, 17:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja vi kan inte veta exakt vad som ligger bakom motiven i Fagersta, men det är bara ett olustigt sammanträffande att det rör sig om ett LVU-barn.

LVU är inte bra för barn generellt sett.. Det finns ingen forskning som stödjer att det är bra för barn denna sjuka behandling som man utsätter de stackars barnen för. Hur många fler Elsa och Adam behövs innan vi inser hur sjukt och fel detta är?

Det är socialtjänsten som ägnat sig åt desinformation för att få igenom LVU. Nu får det vara nog med projicerandet.
Dådet i Fagersta har en egen tråd men Liam ville själv vara placerad och pappan ville inte samverka utan uppmanade socialtjänsten att tillgripa LVU. Det framgår av LVU-domen.
Citera
2026-08-23, 17:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Dådet i Fagersta har en egen tråd men Liam ville själv vara placerad och pappan ville inte samverka utan uppmanade socialtjänsten att tillgripa LVU. Det framgår av LVU-domen.

Men nu börjar du ju med dina cirkelargument igen! En LVU-dom är faktiskt inte sanning och fakta. Hur många gånger ska man behöva tjata om det för att det ska gå in?!

Har du helt glömt bort att Elsa, Adam och Leo också hade precis lika "logiska" och polerade LVU-domar på papperet? Var de domarna korrekta? Svar: Nej! De byggde på helt skruvade, vinklade och i efterhand konstruerade underlag från socialtjänsten.

Det går helt enkelt inte att med någon som helst säkerhet hävda att en LVU-dom är korrekt, med tanke på hur katastrofalt illa det ser ut med källkritiken och rättssäkerheten i dessa mål. Jag undrar verkligen hur du ens vågar uttala dig så tvärsäkert genom att bara sitta och upprepa vad myndigheterna skrivit i en dom.

Menar du på fullt allvar att Adam var korrekt placerad i sju års tid bara för att socialtjänsten påstod i hans LVU-dom att både han och hans pappa var pedofiler?!
Citera
2026-08-23, 17:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Men nu börjar du ju med dina cirkelargument igen! En LVU-dom är faktiskt inte sanning och fakta. Hur många gånger ska man behöva tjata om det för att det ska gå in?!

Har du helt glömt bort att Elsa, Adam och Leo också hade precis lika "logiska" och polerade LVU-domar på papperet? Var de domarna korrekta? Svar: Nej! De byggde på helt skruvade, vinklade och i efterhand konstruerade underlag från socialtjänsten.

Det går helt enkelt inte att med någon som helst säkerhet hävda att en LVU-dom är korrekt, med tanke på hur katastrofalt illa det ser ut med källkritiken och rättssäkerheten i dessa mål. Jag undrar verkligen hur du ens vågar uttala dig så tvärsäkert genom att bara sitta och upprepa vad myndigheterna skrivit i en dom.

Menar du på fullt allvar att Adam var korrekt placerad i sju års tid bara för att socialtjänsten påstod i hans LVU-dom att både han och hans pappa var pedofiler?!
Du påstår att alla domar är fel och det är typiskt för dina konspirationsteorier. Vidare drar du upp fallet Adam hela tiden trots att det som diskuteras är något helt annat. De olika fallen behöver diskuteras och analyseras utifrån sina unika omständigheter.

Elsa, Adam, Leo och nu Liam är helt olika fall.
Citera
2026-08-23, 17:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du påstår att alla domar är fel och det är typiskt för dina konspirationsteorier. Vidare drar du upp fallet Adam hela tiden trots att det som diskuteras är något helt annat. De olika fallen behöver diskuteras och analyseras utifrån sina unika omständigheter.

Nej, det har jag absolut inte gjort! Men sannolikheten för att det finns allvarliga fel i princip i varje LVU-dom är överhängande, så som hela processen är uppbyggd. Socialtjänsten tillåts ju helt fritt välja ut exakt vad de vill ta med i sina beslutsunderlag och samtidigt som de slipper visa sina källor eller redovisa hur de satt ihop materialet för vare sig domstol, socialnämnd eller advokater.

Det går helt enkelt inte att lita på att ett enda LVU-beslut är korrekt eller rättssäkert givet hur hela den här riggade processen är utformad från grunden!
Citera
2026-08-23, 18:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det där är ju ingenting annat än rena halmgubbar som du sitter och kastar ur dig hela tiden! Jag har ALDRIG påstått att alla LVU-domar är fel.

Det jag faktiskt har påstått och står fast vid är att själva LVU-processen har en så felaktig och skev utformning att potentiellt sett vilken LVU-dom som helst kan innehålla grova felaktigheter, helt enkelt för att en riktig faktagranskning värd namnet saknas i förvaltningsrätten.

Det är exakt det här som är orsaken till att vi ständigt tvingas se nya fruktansvärda skandaler rullas upp i media! Och det här kommer inte att upphöra förrän socialtjänsten tvingas lägga alla kort på bordet och öppet visa vad det är de egentligen håller på med bakom sekretesskynket.
Citera
2026-08-23, 19:06
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:

Det jag faktiskt har påstått och står fast vid är att själva LVU-processen har en så felaktig och skev utformning att potentiellt sett vilken LVU-dom som helst kan innehålla grova felaktigheter, helt enkelt för att en riktig faktagranskning värd namnet saknas i förvaltningsrätten.

Vilket är ett trumfkort som går att tillämpa på alla fall som diskuteras för att förkasta dem totalt.

Än sjukare är att du drar paralleller mellan den tragiska händelsen i Fagersta och LVU.

Ta dig en funderare på vad som är orsak och verkan här. Det finns en klar anledning till att det går sämre för barn som får LVU än de som inte får det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in