Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
And yet here you are.
Halmgubbe. Det är inte jag som följer FU. Det är du som gör det hela dagarna och du medger att det är ett intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Jag vill inte ha AIs riskanalys heller? Förstår inte varför det ska vara så svårt att bifoga något från en officiell källa?
Det finns. Du får använda google. Men tror inte du är förmögen att ta till dig av kritik mot socialtjänstens arbete med avseende på rättssäkerhet. Har man hamnat i en vårdnadtvist så är man "skyldig". Vem som helst hamnar ju inte där enligt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Det var helt och hållet mamman och Adam. Men jag tänker inte åka denna karusell med dig igen. Ingen mamma = inget soc = inget omhändertagande.
Det är här nångstans det blir kortslutning i din hjärna. Mamman hade ingen makt att tvångsomhänderta Adam. Det var helt och hållet soc som gjorde det. Med kraftigt vinklad, falsk och dold information som grund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Hur du än vrider och förvränger kommer du inte undan detta faktum.
Det är du som inte kommer undan det faktum att mamman hade ingen makt i detta. Det är soc som har makten och ansvaret för att ingripandet sker på korrekt och rättssäker grund. De ville inte visa sanningen för domstol och nämnd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Att socialtjänsten efter detta gjorde fel är såklart mycket olyckligt och hemskt.
frågan är varför det kunder ske. Det hade inte kunnat hända om man tvingat soc att spela med öppna kort. Föräldrar är i gravt underläge informationsmässigt och därför kan soc styra och ställa. Det är det som inte går in i din hjärna. Total blockering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Riktigt kass handläggare och chef. Kvaliteten över lag på socialtjänsten återspeglas dock ej i 1 fall.
Jo processen ser precis likadan ut i vartenda LVU-mål. Det innebär stora risker med avseende på rättssäkerhet för barn och föräldrar. Fråga AI får du se. Du får ett svar på enkel svenska så även dagisbarn i en sandlåda förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Som sagt, vem som helst kan hamna i en trafikolycka med. Oftast är det en felande part som är vållande till olyckan. Annars hamnar man oftast inte i en sådan situation.
Alltså du är helt otrolig. Hur många socialsekreterare tror du inte hamnat i en vårdnadtvist? Vem som helst kan hamna där. Det betyder inte att man gjort fel eller brustit i sitt föräldraskap överhuuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Eller menar du att dom sitter med kikare på socialkontor á la family uniteds rykte?
Halmgubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nonsenssvar och tillmälen. Men det är vad man kan förvänta sig av dig.
Det var inget tillmäle, men incels har ingen risk för att drabbas själv. Menar du att du är en incel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nej, varför skulle det betyda det?
Exakt. Nu talar du ju emot dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Sekt är nog den dummaste jämförelsen man kan göra. Inte nog med att det inte ens är applicerbart på en myndighet men också att ni framstår som totala analfabeter.
Nej det är det inte eftersom soc opererar exakt som en sekt gör. De skyddar varandra hela vägen upp i kommunledningen i sina beslut, vilket gör det mycket svårt att som förälder försvara sig rättsligt mot kommunen. Blir det fel granskas det internt. Därav kan soc aldrig förbättras och samma fel återupprepas år ut och år in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nazi är ett annat ord man gillar att skrika efter socialtjänsten. Lika efterblivet.
Ingen aning om vem som sagt det. Jag har inte sagt det i vart fall alltså en halmgubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Att det är ett prestigefyllt yrke med en hierarki är väl ord man kan använda om man vill bli tagen ens en gnutta seriöst.
Det verkar inte så. Personalomsättningen är extremt hög. Om det vore prestigefyllt så hade nog fler stannat längre inom barn och unga. Du blandar ihop prestige med prestigefyllt. Det är inte samma sak. Soc har prestige och kan inta ta att de har fel. Där kör de double down ända vägen in i kaklet iställlet för att backa ur och erkänna fel som i fallet Adam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Vidare tar du inte avstånd från de uttalanden dom gjort som jag nämnde. Istället går du och ryggdunkar personen när den gör diverse korkade uttalanden både direkt i tråden men också uttalanden vi citerar.
Jag följer inte dem. Jag kan inte ta avstånd från något jag inte hört uttryckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nä men family united gör det konstant.
Det får stå för dem. Jag står för mina åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Jag tänker inte ha diskussioner med AI. Incelligt beteende.
AI ger bättre svar än många experter och kommer därför att ta över många yrken i framtiden. Vad som är bra är att man kan få fram svar så att även ett dagisbarn förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nä men family united gör det, och du ryggdunkar och skriver onödiga inlägg om hur korrekta deras påståenden är. Tror du skrev 90% sanning i det dom förmedlar någonstans.
Ingen aning vad de skriver. jag följer dem inte, men allt är inte fel i vad de kritiserar. Snarare lyfter de en väldigt viktig fråga som fler borde fundera över, då socialtjänsten inte hjälper barn som har det svårt, utan motarbetar istället familjer som behöver deras hjälp.