Citat:
Ursprungligen postat av
Eldey
Det står dig naturligtvis fritt att kalla mitt beteende för härskarteknik, men inte heller detta gör din juridiska analys korrekt. Då du inte presenterar några nya argument för din ståndpunkt så blir det en cirkeldiskussion, och det är jag föga intresserad av.
Naturligtvis har jag tvekat på många av mina beslut, samt fått domar ändrade i högre instans. Jag, liksom du, är bara människa. Men som sagt, min domargärning är knappast trådens ämne.
Det är precis det som är grejen. Du säger att du är "bara människa", men vägrar samtidigt erkänna att du kan ha haft fel i exakt det vi diskuterar. Du vill inte bemöta innehållet utan kallar det för cirkelresonemang så fort det skaver. Det är inte juridik, det är försvarsbeteende.
Och jo, din domargärning är visst relevant för den speglar exakt det sekttänk jag pratar om. En blind lojalitet mot systemet, där socialnämndens version alltid väger tyngre än barnens och föräldrarnas. Och varje gång det kritiseras, duckar ni bakom formalia och påstår att det är vi som inte förstår.
Era beslut dödar barn, mammor och pappor. Era beslut krossar människors liv. Krossar barndomar, krossar drömmar och hela liv. Efter ett mål är klart går ni vidare medan vi får lida, dag ut och dag in livet ut. Det struntar ni I helt.