Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Nä det jag har pratat om är att man dels lägger fokus på barn som absolut inte behöver omhändertas medans man struntar i de riktiga fallen.
Vilket är ett utmärkt exempel på just desinformation.
Citat:
Dessutom kan inte staten garantera säkerheten för barnen så de var lika illa av i statens händer som sina föräldrar. Ännu värre är att en så stor beskärd del av barn som absolut inte behövde omhändertas hamnar i dessa situationer och dör/ blir förstörda livet ut.
Fetstilta = desinformation.
Barns påverkan av att behandlas illa av nära anhöriga och föräldrar i det egna hemmet, dvs av människor de litar allra mest på, på en plats som ska föreställa deras enda trygghet - har enligt omfattande enig forskning mycket stor skadeverkan. Den forskningen är också skälet till att LVU idag existerar.
Citat:
Att påstå att jag vill låta barn vara kvar hos anti-social föräldrar är löjligt. Men det är inte så förvånande att du driver en sådan form av argumentation.
Nu gör du lika galanta tolkningar som Kurreburre med outvecklad läsförståelse - citera var jag påstått det understrukna.
Citat:
Du förstår väl att du kunde svara på oss både med att trycka på citera+ rutan på ett av våra inlägg?
Jag har noterat att när det gäller just desinformatörer, soc-hatare och liknande så kan man inte förvänta sig svar om man slår ihop flera användares citat i ett och samma inlägg.