2025-07-26, 10:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Att dom får ta beslut enl lag är inte ett systemfel.

Att utnyttja detta är dock maktmissbruk.
Att de får ta sådana beslut är systemfel.

Åtminstone ifall man man är i en demokratisk rättsstat.

I Sovjet hade det väl vart precis som det bör vara antar jag.
Citera
2025-07-26, 13:28
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja, du får gärna ge svar på den frågan.

Vilket jag även gjorde så får väl hänvisa till svaret du fick första gången du ställde samma fråga.
Citera
2025-07-26, 13:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vilket jag även gjorde så får väl hänvisa till svaret du fick första gången du ställde samma fråga.
Nä, du gav aldrig ett konkret svar på det.
Citera
2025-07-26, 19:04
Medlem
Citat:
Det är väldigt få yrken där man orsakar barns död på det här sättet skulle jag påstå.

Det är intressant att desinformatörerna har sådant enormt fokus på att barn far illa och dör men samtidigt varmt välkomnar uppenbart rubbade mindre begåvade föräldrar som fått sina barn LVU-ade på grund av att de faktiskt höll på att ta död på dem. Länk till dig, kommentera gärna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...narda-flickan?
https://www.domstol.se/en/nyheter/20...ders-fangelse/
Citera
2025-07-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Uppsala kommun har figurerat i media 10 gånger på 20 år kring bla. dödsfall inom LVU...

Det är intressant att desinformatörerna har sådant enormt fokus på att barn far illa och dör men samtidigt varmt välkomnar uppenbart rubbade mindre begåvade föräldrar som fått sina barn LVU-ade på grund av att de faktiskt höll på att ta död på dem. Länk till dig, kommentera gärna:

Citera
2025-07-26, 19:09
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka

Nä det jag har pratat om är att man dels lägger fokus på barn som absolut inte behöver omhändertas medans man struntar i de riktiga fallen.
Dessutom kan inte staten garantera säkerheten för barnen så de var lika illa av i statens händer som sina föräldrar.
Ännu värre är att en så stor beskärd del av barn som absolut inte behövde omhändertas hamnar i dessa situationer och dör/ blir förstörda livet ut.

Att påstå att jag vill låta barn vara kvar hos anti-social föräldrar är löjligt. Men det är inte så förvånande att du driver en sådan form av argumentation.

Du förstår väl att du kunde svara på oss både med att trycka på citera+ rutan på ett av våra inlägg?
Senast redigerad av Ajogen 2025-07-26 kl. 19:11.
Citera
2025-07-26, 19:19
Medlem
Citat:
Nä det jag har pratat om är att man dels lägger fokus på barn som absolut inte behöver omhändertas medans man struntar i de riktiga fallen.

Vilket är ett utmärkt exempel på just desinformation.

Citat:
Dessutom kan inte staten garantera säkerheten för barnen så de var lika illa av i statens händer som sina föräldrar. Ännu värre är att en så stor beskärd del av barn som absolut inte behövde omhändertas hamnar i dessa situationer och dör/ blir förstörda livet ut.

Fetstilta = desinformation.

Barns påverkan av att behandlas illa av nära anhöriga och föräldrar i det egna hemmet, dvs av människor de litar allra mest på, på en plats som ska föreställa deras enda trygghet - har enligt omfattande enig forskning mycket stor skadeverkan. Den forskningen är också skälet till att LVU idag existerar.

Citat:
Att påstå att jag vill låta barn vara kvar hos anti-social föräldrar är löjligt. Men det är inte så förvånande att du driver en sådan form av argumentation.

Nu gör du lika galanta tolkningar som Kurreburre med outvecklad läsförståelse - citera var jag påstått det understrukna.

Citat:
Du förstår väl att du kunde svara på oss både med att trycka på citera+ rutan på ett av våra inlägg?

Jag har noterat att när det gäller just desinformatörer, soc-hatare och liknande så kan man inte förvänta sig svar om man slår ihop flera användares citat i ett och samma inlägg.
Citera
2025-07-26, 19:19
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Vad vet du om det?
Citera
2025-07-26, 19:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Vilket är ett utmärkt exempel på just desinformation.

Fetstilta = desinformation.

Barns påverkan av att behandlas illa av nära anhöriga och föräldrar i det egna hemmet, dvs av människor de litar allra mest på, på en plats som ska föreställa deras enda trygghet - har enligt omfattande enig forskning mycket stor skadeverkan. Den forskningen är också skälet till att LVU idag existerar.

Nu gör du lika galanta tolkningar som Kurreburre med outvecklad läsförståelse - citera var jag påstått det understrukna.

Jag har noterat att när det gäller just desinformatörer, soc-hatare och liknande så kan man inte förvänta sig svar om man slår ihop flera användares citat i ett och samma inlägg.
Du ljög rakt igenom det här inlägget.

Jag har bevisat vad jag påstått här i väldigt många inlägg i tråden.

Du däremot har bara gjort grundlösa påståenden.
Citera
2025-07-26, 19:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad vet du om det?
Det har jag berättat för dig åtskilliga gånger.

Jag kan inte hjälpa att du har problem med förståelsen och minnet.
Citera
2025-07-26, 19:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det har jag berättat för dig åtskilliga gånger.

Jag kan inte hjälpa att du har problem med förståelsen och minnet.

Kan inte minnas att du en enda gång länkat något relevant till att fel barn hjälps.
Citera
2025-07-26, 19:25
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Kan inte minnas att du en enda gång länkat något relevant till att fel barn hjälps.
bara gå en-två sidor bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in