2025-07-06, 13:23
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
35-40 graderni syd Europa i juli är normalt.
Jag förstår inte varför det ljugs.
Det har alltid dött folk under sommaren, italienare badar i fontäner och topless cougars i Berlins parker.

Är ozonskiktet extra tunt eller?

Varenda väder kanal söder om Ystad har ju fått propaganda fnatt senaste 5 åren.
De har ju inte bara haft 35-40 grader. De har haft 46 grader i sydeuropa. Det är extremt.
Citera
2025-07-06, 13:36
Medlem
trickydicks avatar
Här är det 14° och regn, kollar på F1-kvalet som går påSilverstone i England och alla mekaniker är påpälsade och Skýs reporter säger att det är kallt i asfalten så bilarna kommer få det svårt att få upp temperaturen i däcken.
Citera
2025-07-06, 15:13
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Det har jag jävligt svårt att tro. De flesta har över 20° hemma, inomhus.
Jag vet vad EN algoritm är. Jag frågade vad DIN algoritm var. Uppenbarligen så är det något allvarligt fel på den. Svara inte.
Så du vill tysta folk från att skriva på Forum för de inte är vänster som du?
Om du läser i tråden kanske du upptäcker att jo, SVT klimatalarmerar om att i Norrland dör man när det är över 20 grader, nu verkar den artikeln vara bortplockad men här har vi mer strunt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...eten-drastiskt

Så ja, Norrlänningar och folk i gemen skall undvika att åka på semester söderut enligt SVT.
Citera
2025-07-06, 16:51
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Så du vill tysta folk från att skriva på Forum för de inte är vänster som du?
Om du läser i tråden kanske du upptäcker att jo, SVT klimatalarmerar om att i Norrland dör man när det är över 20 grader, nu verkar den artikeln vara bortplockad men här har vi mer strunt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...eten-drastiskt

Så ja, Norrlänningar och folk i gemen skall undvika att åka på semester söderut enligt SVT.

Jag vill att folk ska sluta skitposta dumheter, det är vad jag vill. Ingen från norrland dör om det är +20°, då det är 20° inomhus, på mataffären, köpcentret och rent allmänt. Normal kroppstemperatur är ju 37°, så det du påstår innebär ju att alla skulle dö direkt ändå.

Rent jävla nonsens från din sida att ens skitposta sånt. Du skrev att de kommer dö i norrland, nu ändrar du dig till att avråda ifrån att åka på semester. Det blir ju en jävla skillnad att åka till ett land med 40°, det fattar ju alla. Norrlänningar får åka vart fan de vill, jag är själv en och bor i södern sen 16 år, jag lever än och är långt ifrån vänster, vad nu det har med saken att göra (tips: inget).

Jävla skitpostare. Dra åt helvete, där är det varmt.

Jävla CP. Sluta svara, du gör bara bort dig värre och värre för varje inlägg.
Citera
2025-07-06, 16:58
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Jag vill att folk ska sluta skitposta dumheter, det är vad jag vill. Ingen från norrland dör om det är +20°, då det är 20° inomhus, på mataffären, köpcentret och rent allmänt. Normal kroppstemperatur är ju 37°, så det du påstår innebär ju att alla skulle dö direkt ändå.

Rent jävla nonsens från din sida att ens skitposta sånt. Du skrev att de kommer dö i norrland, nu ändrar du dig till att avråda ifrån att åka på semester. Det blir ju en jävla skillnad att åka till ett land med 40°, det fattar ju alla. Norrlänningar får åka vart fan de vill, jag är själv en och bor i södern sen 16 år, jag lever än och är långt ifrån vänster, vad nu det har med saken att göra (tips: inget).

Jävla skitpostare. Dra åt helvete, där är det varmt.

Jävla CP. Sluta svara, du gör bara bort dig värre och värre för varje inlägg.
Det är inte jag som hävdat att de dör när det är 20+ utan en expert på SVT som varnade för att det rätt säkerligen kommer inträffa. Hur är det med läsförståelsen?
Att du överlever är enligt "experten" SVT släppte fram ett mirakel. Det är det jag försöker göra mig lustig över, men vissa kanske har lite svårt med sarkasm / ironi /känna igen ansikten / förstå sociala sammanhang ?
Citera
2025-07-09, 17:02
Medlem
Skyfall till helgen ?

Dags att damma av tråden, inte för att det verkar bli vettig semestertemp i stora delar av Sverige fram till helgen utan för att Sexpressen redan börjat hetsa om att det kommer regna i slutet av veckan.

Polen har redan mobiliserat 7000 soldater med bl a 17 helikoptrar och börjar förbereda två fältsjukhus.
Katolikerna gillar att stormen fått namnet Gabriel ?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...aos-i-sverige/

Jag kommer ta med min HH-jacka till långhelgen på västkusten samt två tjocka böcker
Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-07-09 kl. 17:19. Anledning: Helikopter
Citera
2025-07-09, 21:02
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Dags att damma av tråden, inte för att det verkar bli vettig semestertemp i stora delar av Sverige fram till helgen utan för att Sexpressen redan börjat hetsa om att det kommer regna i slutet av veckan.

Polen har redan mobiliserat 7000 soldater med bl a 17 helikoptrar och börjar förbereda två fältsjukhus.
Katolikerna gillar att stormen fått namnet Gabriel ?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...aos-i-sverige/

Jag kommer ta med min HH-jacka till långhelgen på västkusten samt två tjocka böcker
Det kan kanske bli lokala översvämningar eftersom det är så förbannat torrt i de områden där det väntas drabba, men i det stora hela blir det väl lite regnskurar här och var.
Svårare att förutspå regnväder som kommer från detta hållet, vanligtvis kommer de ifrån väst och har regnat klart när de når östra delen av landet.
Citera
2025-07-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Filmen är propaganda som försöker få oss att tro att vi inte kan påverka något.

Helt bortkastad tid att titta på den.

När klimathysteriker skriker "SE INTE FILMEN!!", när den göms undan på Youtube och är "farlig information" -

Då vet man att det är viktigt för varenda människa i hela världen att se filmen.

Googla på CLIMATE THE MOVIE!
Citera
2025-07-11, 15:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
När klimathysteriker skriker "SE INTE FILMEN!!", när den göms undan på Youtube och är "farlig information" -

Då vet man att det är viktigt för varenda människa i hela världen att se filmen.

Googla på CLIMATE THE MOVIE!

Det är bara bortkastad tid.

Men självklart tycker du att den är jättebra.

Så fungerar det med oss människor, vilket bevisas av nästan varje liknande tråd, på vilka forum som helst. I verkligheten finns det en sanning om de flesta frågor, men människor har väldigt svårt att veta vilken, och färre förstår, ju svårare ämnet är.
Citera
2025-07-13, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Det kan kanske bli lokala översvämningar eftersom det är så förbannat torrt i de områden där det väntas drabba, men i det stora hela blir det väl lite regnskurar här och var.
Svårare att förutspå regnväder som kommer från detta hållet, vanligtvis kommer de ifrån väst och har regnat klart när de når östra delen av landet.
"Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen !!..
.........förlåt...allt avdustat vatten p g a värmen.

Expressen väderrubrik inför söndagsregn i delar av landet:
SMHI:s besked:
Utökar varningen för jätteskyfall

Upptill 50 mm i delar av mellersta Sverige
Det motsvarar gul varning så "jätte-delen" bör vara att ytan är större än vanligt ?

https://www.expressen.se/nyheter/vad...g-for-skyfall/
Citera
2025-07-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny

Jag hittade artikeln. Klimatforskaren hävdar att norrlänningarna är känsligare och redan vid 20 grader börjar dödligheten att öka.

Värmeböljor ökar dödligheten – norrlänningar mer känsliga

Citat:
Samtidigt som det råder värmebölja i stora delar av Europa har sommaren fått en desto svalare start i Västerbotten.

Ur ett hälsoperspektiv är det något att vara tacksam över då dödligheten bland befolkningen ökar redan vid 20 plusgrader, enligt klimatforskaren Christofer Åström.
Citera
2025-07-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag hittade artikeln. Klimatforskaren hävdar att norrlänningarna är känsligare och redan vid 20 grader börjar dödligheten att öka.

Värmeböljor ökar dödligheten – norrlänningar mer känsliga
Bra att MSB skickar två helikoptar till Västerbotten för att främst hjälpa till med ev skogsbränder i värmeböljan som pågått sista dagarna.
https://www.sverigesradio.se/artikel...pp-helikoptrar

De har börjat köra artiklar för att varna personer i riskgrupper i lokalpressen såg jag på Norrqnw hemsida när jag spanade in lite ishockeysjvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in