2025-06-28, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Tok- och vänsterextrempropaganda: "fOlK koMmEr dÖ!".

Nu börjar skitsnacket igen om global uppvärmning. Att vi har haft 12 grader halva sommaren är redan bortglömt.

Det ska väl bli skönt med lite solig Svensk högsommar? Vi har ju precis som du skriver haft en ganska ruggig sommar hitintills. Jag längtar efter härlig sommarvärme nu!
Citera
2025-06-28, 23:06
Medlem
Antivaxxare och klimatförnekare är av samma skrot och korn och de älskar att runka tillsammans i sina tillkortakommanden. De vet att de framstår som helt dumma i huvudet men tycker om att clowna sig på Flashback.

Nyligen var det någon ny covidvariant och då gick antivaxfolket igång fullständigt med sina spretiga åsikter. Man tycker inte på något sätt likadant utan alla har sin egna take på det kryddat med någon världsomvälvande komplott.

Och nu så rapporterar tidningarna om en ny värmebölja över Europa och då är det barnkalas för klimatförnekarna.

Jag vet inte om argumenten om globala agendor och vänsterfolk hit och dit eller om klassikern: jag bryr mig inte jag har AC tar priset.

Det enda som hänt är att tidningarna skriver om en värmebölja i Europa eftersom svenskar helt enkelt är intresserade av värmeböljor i Europa. Många skall ut på semester.

Att vi människor släpper ut väldigt mycket CO2 så att temperaturen stiger i världen varje år, det visste vi sedan tidigare. Helt jävla ointressant att diskutera.
Senast redigerad av Takeseven 2025-06-28 kl. 23:36.
Citera
2025-06-28, 23:38
Medlem
Majsmannen2s avatar
Bring the heat.

Äntligen blir vi skandinaver belönade för våran geografiska placering.
Citera
2025-06-28, 23:44
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Vi ligger litet väl långt bort för att det ska påverka oss så där enormt - förutom lågt grundvatten på en hel del ställen men det har ju inte med denna värmeböljan att göra.

Synd om folk i södra Europa som kommer fara illa av det. Dom som har råd kommer väl att göra en coolcation eller vad dom kallar det, så det blir väl litet turistpengar här i Sverige.
Ja exakt, vi tjänar snarare på det om alla spanjorer med värmeslag semestrar här istället och svalkar sig. Lite hetta hade ju inte skadat direkt heller, vädret har ju inte direkt varit fantastiskt så här långt i sommar.
Citera
2025-06-28, 23:44
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Antivaxxare och klimatförnekare är av samma skrot och korn och de älskar att runka tillsammans i sina tillkortakommanden. De vet att de framstår som helt dumma i huvudet men tycker om att clowna sig på Flashback.

Nyligen var det någon ny covidvariant och då gick antivaxfolket igång fullständigt med sina spretiga åsikter. Man tycker inte på något sätt likadant utan alla har sin egna take på det kryddat med någon världsomvälvande komplott.

Och nu så rapporterar tidningarna om en ny värmebölja över Europa och då är det barnkalas för klimatförnekarna.

Jag vet inte om argumenten om globala agendor och vänsterfolk hit och dit eller om klassikern: jag bryr mig inte jag har AC tar priset.

Det enda som hänt är att tidningarna skriver om en värmebölja i Europa eftersom svenskar helt enkelt är intresserade av värmeböljor i Europa. Många skall ut på semester.

Att vi människor släpper ut väldigt mycket CO2 så att temperaturen stiger i världen varje år, det visste vi sedan tidigare. Helt jävla ointressant att diskutera.
Ja, gud det har ju aldrig varit 30 grader i Sverige förut. Konstigt hur det alltid är väder eller klimat när det passar hysterikerna. För femtio år sedan hade vi bara 10 år kvar och glöm inte ozonlagret!!!!
Citera
2025-06-28, 23:47
Medlem
ormbitens avatar
Jag ska köra iväg till Italien på måndag med min gamla Volvo Amazon från 1958.
Brukar bli lite spännande när temperaturen kryper över 35 plus då motorns kylsystem inte brukar tycka om dom temperaturerna, motorns kylsystem brukar gärna vilja koka när det är 35-40 plusgrader utomhus så man får helt enkelt dra på full värme i kupén för att försöka förhindra det.
Får hoppas att den där livsfarliga dödsknarkarvärmen (som för övrigt är precis likadan som för 30 år sedan) inte dödar mig den här sommaren heller

Härligt med lite rejäl värme att njuta av!
Sen kommer det en lång satans vinter som man ska plågas av.
Citera
2025-06-28, 23:47
Medlem
Stantormans avatar
Vore skönt om det kunde bli lite varmare. I Västerbotten har de senaste månaderna bjudit på regn, blåst och kyla. Jag räknar att det så här långt varit 4 dagar med anständigt väder så här långt. Men, jag är inte bitter. Storsvagåret 1867 drev isflak kring i Bottenviken, ett förebud om svält, armod och död som följde. En stor del av Norrlands befolkning flydde till USA efter denna riktiga klimatkatastrof
Citera
2025-06-28, 23:52
Medlem
Hoppas vi får en kanonsommar, resten av sommaren alltså.

Två månader varm sol och hetta tycker jag att vi är värda efter alla dom pissommrar som vi har majoteten av tiden. Det är trots allt kallt och jävligt 9 månader om året här. Vissa år 12 månader om året.
Citera
2025-06-28, 23:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Fan vad jag ska njuta och vi svenskar har all rätt att bli soldyrkade med avseende på det avskyvärda vädret här betydligt mer än halva året!!

Jo, har varken haft någon riktigt fin vår eller försommar här i sverige i år iallafall. Nu kräver inte jag 30 grader heller utan mår som bäst mellan 20-25.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det är ju otroligt unikt för början av juli... Här i Stockholm är det just nu 20 grader och molnigt. Har kommit några regnstänk under dagen också tror jag...

Jo, var något liknande här också, 10 mil öster ut. Ingen supervärme men ändå rätt skönt ute.

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
För att du ska förstå och tänka rätt.

Jo, det är väl så. Att klimatet går i cykler är inget vi ska tänka på eller förstå.
Citera
2025-06-29, 00:21
Medlem
En del människor sitter framför datorn och förnekar fakta. Låter Youtubers vara någon sorts guru (Henrik Jönsson).

Vad ni nötter inte förstår är att det blir ytterligare problem som exponentiellt ökar klimatproblemet. När hettan slår till i Spanien innebär detta att fler flyr not kallare breddgrader. Dessa klimatflyktingar orsakar i sin tur ett ökat koldioxidutsläpp genom sitt resande. Resultatet blir på individnivå en räddning i det korta perspektivet, men jordklotet och dess invånare blir den stora förloraren i det långa loppet. År 2030 kommer Spanien ha 60° som medeltemperatur och Sverige 40°. Undrar om ni kommer fatta något den dagen.
Citera
2025-06-29, 01:05
Medlem
ziracorns avatar
Svinkallt i Götet, blåser typ 14 grader.

Men det är det ju alltid.
Citera
2025-06-29, 01:07
Medlem
Mikaelias avatar
Det är ju återkommande år efter år med hetta i södra Europa, så extremt är det inte.
Själv längtar jag efter oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in