2025-06-28, 13:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Det är samma i mitt område, tyskar och utlänningar är helt okej tycker jag.. men stockholmare och norrmän - uuuusch.. de är som britter på Mallorca.

En del säger "men våra pengar vill ni ha?" Öh nej.
Mitt jobb påverkas inte alls av turismen, och de fåtal näringsidkare som gör det, hade gott och väl överlevt ändå.
Citera
2025-06-28, 13:18
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Hela mitt liv är som en enda semester, men kan hålla med om att Norrmännen blivit lite kaxiga efter all olja de stött på.
Du fick tipset Rinkeby, väldigt bra tips, ingen turistar där frivilligt, bara om någon kört fel.
Dessutom väldigt få nazister i Rinkeby, troligtvis inte en enda faktiskt.

Kanske någon enstaka norrbagge men tror TS klarar sig.
Citera
2025-06-28, 13:42
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Då är turistsäsongen igång. I mitten av Augusti brukar den ju upphöra tack och lov.

Så bara ca 6 veckor kvar, men hur ska man överleva? Att vara på en affär från 9 till 21 är uteslutet då dessa förpestas av äckliga norrmän och tysk-svin, samt massa svennar. Lika med restauranger osv.

Detta pack åker med sina fula husvagnar och husbilar så att ge sig ut i trafiken är också att glömma.

Jag hoppas alltid på en regnig sommar så man kan sitta hemma istället för att behöva ut.

Hur står ni ut när packet intar era städer?

Ska man rent av bli turist själv och fly? Vilken stad i Sverige har minst turister?

Så troll har blivit synonymt med grinig gammal gubba nu.
Faan, gå ut i regnet och upptäck att du lever.
Citera
2025-06-28, 13:48
Medlem
Hur stor stad bor du i?
Citera
2025-06-28, 15:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
En god rekommendation är Stockholm - Rinkeby dit inga turister kommer.
Massor med turister i Stockholm! Ta spårvagnen från Centralen till Djurgården så lär du märka det. Rinkeby vet jag dock inget om.

Till TS: Norrmännen verkar mest uppehålla sig i västra Sverige, inte så mycket här i Stockholm tex. Man ser heller inte så många norskregistrerade bilar om du åker E4:an söderut från Stockholm tex. Jag var uppe i Östersund/Jämtland förra sommaren och där var det ju olidligt mycket norrmän på vägarna och inne stan. Törs inte tänka på hur det är i Bohuslän och Göteborg...
Senast redigerad av Karman 2025-06-28 kl. 15:11.
Citera
2025-06-28, 17:22
Medlem
Turism är för många mindre samhällen en väldigt viktig inkomstkälla, vad du tycker är nog ganska oviktigt.
Citera
2025-06-28, 18:07
Medlem
Sen är det väl lite krystat att gnälla på turism om man själv turistar i andra länder tex.
Citera
2025-06-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Alla turisterna kommer någonstans ifrån. Storstäderna brukar då bli lite folktomma. Utanförskapsområdena kan vara väldigt folktomma då många av dessa åker hem till sina hemländer.

Så gör tvärtom helt enkelt som turisterna.
Finns bara en storstad i Sverige och den är proppfull med turister på sommaren.
Citera
2025-06-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Finns bara en storstad i Sverige och den är proppfull med turister på sommaren.

Ja, så är det. Fullt med turister i Göteborg och väldigt mycket aktiviteter, inte minst inom sporten.
Citera
2025-06-28, 19:34
Medlem
Mr.RedHats avatar
Har faktiskt aldrig upplevt turismen som ett problem. Jag kan förstå om man bor på en uppenbar turistort. Men får uppfattningen att du bara bor i en större stad, TS.

Flytta till en mindre håla så slipper du turismen. Du kanske är en sådan som passar på ett ställe där alla känner (är släkt med) alla.
Citera
2025-06-28, 19:40
Medlem
Citat:
Då är turistsäsongen igång. I mitten av Augusti brukar den ju upphöra tack och lov.

Så bara ca 6 veckor kvar, men hur ska man överleva? Att vara på en affär från 9 till 21 är uteslutet då dessa förpestas av äckliga norrmän och tysk-svin, samt massa svennar. Lika med restauranger osv.

Detta pack åker med sina fula husvagnar och husbilar så att ge sig ut i trafiken är också att glömma.

Jag hoppas alltid på en regnig sommar så man kan sitta hemma istället för att behöva ut.

Ska man rent av bli turist själv och fly? Vilken stad i Sverige har minst turister?

Jag brukar dra mej tillbaka med en god bok, t ex " My usual luck" författad av åsnan Ior
från nalle puh's bostadsort.

Sen brukar sommardepre-zonen ge med sej så sakteliga och min längtan efter pirr i maggropen tvinga mej ut på jakt efter vackra karismatiska solbrända och med sommarkllänning utsmyckade kvinnor samt efter en framtid i guld och marmor.
Citera
2025-06-28, 20:47
Medlem
calamatos avatar
Citat:

Då kan du tänka på oss som har vägarna som arbetsområde, alla jävla husvagnar och husbilar som alltid ligger 10-15km/h under skyltad hastighet. En riktig pisstid är det nu flera veckor framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in