• 1
  • 2
2025-06-28, 08:41
Då är turistsäsongen igång. I mitten av Augusti brukar den ju upphöra tack och lov.

Så bara ca 6 veckor kvar, men hur ska man överleva? Att vara på en affär från 9 till 21 är uteslutet då dessa förpestas av äckliga norrmän och tysk-svin, samt massa svennar. Lika med restauranger osv.

Detta pack åker med sina fula husvagnar och husbilar så att ge sig ut i trafiken är också att glömma.

Jag hoppas alltid på en regnig sommar så man kan sitta hemma istället för att behöva ut.

Hur står ni ut när packet intar era städer?

Ska man rent av bli turist själv och fly? Vilken stad i Sverige har minst turister?
Citera
2025-06-28, 08:47
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Då är turistsäsongen igång. I mitten av Augusti brukar den ju upphöra tack och lov.

Så bara ca 6 veckor kvar, men hur ska man överleva? Att vara på en affär från 9 till 21 är uteslutet då dessa förpestas av äckliga norrmän och tysk-svin, samt massa svennar. Lika med restauranger osv.

Detta pack åker med sina fula husvagnar och husbilar så att ge sig ut i trafiken är också att glömma.

Jag hoppas alltid på en regnig sommar så man kan sitta hemma istället för att behöva ut.

Ska man rent av bli turist själv och fly? Vilken stad i Sverige har minst turister?
En god rekommendation är Stockholm - Rinkeby dit inga turister kommer.
Citera
2025-06-28, 08:47
Medlem
Citat:

Alla turisterna kommer någonstans ifrån. Storstäderna brukar då bli lite folktomma. Utanförskapsområdena kan vara väldigt folktomma då många av dessa åker hem till sina hemländer.

Så gör tvärtom helt enkelt som turisterna.
Citera
2025-06-28, 08:48
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:

Månaderna skrivs med liten bokstav om det inte första ordet i en mening.

Vet inte var du bor med det är väl bara hålla sig undan innerstaden eller stranden om du vill slippa turisterna men varför stör du dig på dessa? Låt de njuta att de slipper sina trista arbeten några veckor. Var glad för för dem, sluta vara bitter.
Citera
2025-06-28, 08:51
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Månaderna skrivs med liten bokstav om det inte första ordet i en mening.

Vet inte var du bor med det är väl bara hålla sig undan innerstaden eller stranden om du vill slippa turisterna men varför stör du dig på dessa? Låt de njuta att de slipper sina trista arbeten några veckor. Var glad för för dem, sluta vara bitter.

Det är min stad, jag vill kunna vandra fritt utan att höra bögig norska och äcklig tyska när jag är ute.

Dessutom har norrmän en tendens att tror dom äger allt dom rör vi, högljudda, buffliga och pratar fult, verkligen nordens blattar.
Citera
2025-06-28, 08:52
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Det är min stad, jag vill kunna vandra fritt utan att höra bögig norska och äcklig tyska när jag är ute.

Dessutom har norrmän en tendens att tror dom äger allt dom rör vi, högljudda, buffliga och pratar fult, verkligen nordens blattar.
Gå till gymmet, inne eller ute. Då slipper du turisterna.
Citera
2025-06-28, 08:52
Medlem
Citat:

Se till att tjäna pengar på dem så känns det mycket bättre. Jag dar in cirka 90 000 var av 50 000 är helt skattefria på att hyra ut lite till dem. Knappt någon arbetsinsats, lätta pengar helt enkelt så jag kan turista själv.
Citera
2025-06-28, 08:53
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Gå till gymmet, inne eller ute. Då slipper du turisterna.

Gym är väl ett mode? Går inte dessa döda fiskar dit menar du?
Citera
2025-06-28, 08:55
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Gym är väl ett mode? Går inte dessa döda fiskar dit menar du?
Nä gym är inget mode.
Citera
2025-06-28, 08:56
Medlem
sebastian66s avatar
Vad är det som gör att du har problem med turister? Man måste ju vara glad för att man måste kunna få lite semester och göra något vettigt.
Gillar du inte att folk har råd att åka på semester och bara glida?
Har du inget liv och har du ingen egen semester? Kan det vara möjligt att Du retar dig på att folk parkerar fel.
Kan det vara möjligt att du gnäller för att grannen grillar för att du inte grillar.
Vad är det som gör att man tar upp såna här saker när man sitter på Flashback? Berätta gärna för man blir lite nyfiken på hur hjärnan tänker.
Helvete låt folket har semester och gnäll inte. Om du inte hade haft semester så gnäller man på detta också.
Man behöver inte gnälla för att man får gilla läget brukar funka bra.
Citera
2025-06-28, 08:58
Medlem
Citat:

Jag är en normal fullt frisk person och har därför inte några problem att överleva detta. Du kanske borde söka vård för dina problem? Kanske bli inlagd på någon sluten avdelning där du slipper turister?
Citera
2025-06-28, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Vad är det som gör att du har problem med turister? Man måste ju vara glad för att man måste kunna få lite semester och göra något vettigt.
Gillar du inte att folk har råd att åka på semester och bara glida?
Har du inget liv och har du ingen egen semester? Kan det vara möjligt att Du retar dig på att folk parkerar fel.
Kan det vara möjligt att du gnäller för att grannen grillar för att du inte grillar.
Vad är det som gör att man tar upp såna här saker när man sitter på Flashback? Berätta gärna för man blir lite nyfiken på hur hjärnan tänker.
Helvete låt folket har semester och gnäll inte. Om du inte hade haft semester så gnäller man på detta också.
Man behöver inte gnälla för att man får gilla läget brukar funka bra.

Har ju skrivit varför, det är mest tyska nassesvin och vidriga norrmän som kommer. Får man inte hata dessa grupper eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in