2025-07-02, 21:29
Medlem
carminaburanas avatar
gör min egna efter big mac såsreceptet
Citera
2025-07-02, 21:31
Bannlyst
Äter bara grillköttet (inte ultraburgare utspädd med potatismjöl) och eventuella grönsaker.
Citera
2025-07-07, 22:04
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vad använder du för senap i detta recept?

Den senap jag har hemma vilket kan varierar från Slotts till Ålandssenap vilket är en perfekt mix av slotts och finsk senap i smaken, älskar produkten och köper den varje gång jag besöker min kusin på Åland.
Citera
2025-07-08, 00:05
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Den senap jag har hemma vilket kan varierar från Slotts till Ålandssenap vilket är en perfekt mix av slotts och finsk senap i smaken, älskar produkten och köper den varje gång jag besöker min kusin på Åland.

Ah, då har jag blivit nyfiken på finsk senap, tack!
Citera
2025-07-08, 15:32
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th

Vad skiljer senapen på Åland (och i Finland) från vad vi kan köpa här? En enkel sökning gav mig inte så mycket upplysning.
Citera
2025-07-08, 15:41
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag har varit lat länge nu när det kommer till burgare, som jag äter ofta. Men fastnat för Max's green garlic.

Jag hittade dock Kewpie majonäs (ingen aning hur den smakar mot vanlig majonäs) som jag är sugen att experimentera med. Men det enda tråkiga jag kan komma på är majonäs, senap och ketchup. Vill inte ha bitar i dressingen, den ska vara slät till 100%.

Har ni några sjyssta recept? Vad bör jag handla och ha stående?

Gör min egen med lågprismajonäs på burk och dijonsenap . Blandas 75/25 % (75% majo) Jag brukar mala ner svartpeppar också. Ketchup enbart några droppar på burgaren inte i dressingen. Liksom en skiva gul lök.
Har gjort mycket experiment med allt möjligt och omöjligt. Detta är vad jag alltid kommer tillbaka till .
Citera
2025-07-08, 17:44
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Vad skiljer senapen på Åland (och i Finland) från vad vi kan köpa här? En enkel sökning gav mig inte så mycket upplysning.

Den har lite mer komplex smak vilket finsk senap har vilket ger både en rundare smak och samtidigt den högre mängd innehåll av senap kan vara lite för mycket från finsk senap men lite mildare från Ålands.

Annars kan bara köra 50-50 Slotts och Auran för att få typ exakt samma smak. Vilket är lagom för mig eftersom Slotts för sig är snäppet för syrligt enligt mig.
Citera
2025-07-08, 17:49
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Brukade ha max Hot Creole men sen dom slutade med den i butik så kör jag plain burger, jag gör ändå så goda burgare att jag inte behöver döda smaken av roadkill med en massa tillbehör.

How to
(FB) Max hot creole dipsås - hur gör man?

Riktigt god dressing
Citera
2025-07-08, 19:17
Medlem
Om man nu måste ha dressing på en burgare vilket är konstigt så blanda nduja o majonäs och en aning citron.. perfekt
Citera
2025-07-10, 18:18
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Håller med om att om man trycker på med massa goa saker i köttfärsen så blir det overkill med dressing
Kör oftast liquid smoke, worchestersås dijon och lite annat lulllull i färsen. Rökigt och umami. Sen rå lök för syra. Sweet baby rays för sötma och lite mer rök. Nån chili, jalapeños för hetta. Saltgurka för sältan. Cheddar om det finns. Tomaten och salladen är väl mest där för crispet
Dressingen får inte riktigt plats då
Kanske sån syrlig variant då

Men gillar när det är rätt enkla smaker. Fet behöver inte vara så komplext alltid. Och rökigt, tydligen
Senast redigerad av christer-ulfbaage 2025-07-10 kl. 18:20.
Citera
2025-07-10, 18:20
Medlem
Masingas avatar
Helt inget, vill ju känna köttsmaken.
Citera
2025-07-13, 08:43
Medlem
Sladdarens avatar
1/2 dl majonnäs
2 msk BBQ-sås
2 msk ketchup
1/4 tesked senap eller dijonsenap eller både och
2 msk söt saltgurka relish
3 teskedar Worcestershiresås
1/4 tesked lökpulver
1/4 tesked vitlökspulver
Salt och peppar efter smak

In and out burger

https://www.yourhomebasedmom.com/in-...opycat-recipe/
Senast redigerad av Sladdaren 2025-07-13 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in