https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...p-pa-loparbana
Sebastian samuelsson, sveriges kanske bästa skidskytt och en av världens snabbaste skidskyttar i spåret utmanade 46 årige björn ferry idag.
Samuelsson vann på 33.09 men det sjuka är att ferry endast var 2 sekunder efter, det trodde jag aldrig!.
Helt ärligt är det en sjukt bra tid för en 46 åring som bara kunnat träna några timmar per vecka, samuelsson har tränat betydligt mer än så och är dessutom mycket yngre.
Samuelssons tid är väl vad man bör förvänta sig av en svensk herråkare i toppklass, går inte jämföra med åkarna på typ 80 talaet som var betydligt lättare i kroppen och sprang dessutom mer i sin träning.
Tycker ni att detta ska anses normalt eller borde samuelsson haft en ännu bättre tid?
Själv tycker jag nog det är gränsfall med över 33 min på milen, fan, johaug sprang väl på 32 minuter för nåt år sedan och då var hon typ 35 år och kvinna.
Tror ni ponsilouma hade hängt med?
Jens burman?
Calle halvarsson?
Burman verkar vara hyfsad på springa iaf av vad man sett på hans youtube men calle vettifan.
Myhlback vet jag har varit riktigt bra på springa men osäker hur bra han är idag när han mest tränar långlopp.