2025-06-26, 20:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Parasiter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Inte på långa vägar.

Det har du helt rätt i.

Även om CO var en parasit så finns det betydligt värre sådana numera tyvärr.
Citera
2025-06-26, 20:59
Medlem
Sista klassiska brottslingen med ett namn?
Citera
2025-06-26, 21:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Sista klassiska brottslingen med ett namn?
T ex Jonas Falk är större och bättre brottsling på alla sätt och vis, långt mycket bättre namn än pundarclark.
Citera
2025-06-26, 21:12
Medlem
Ingen klassiker tycker jag…
För kort karriär😊
Senast redigerad av Proliferate 2025-06-26 kl. 21:14.
Citera
2025-06-26, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Han åstadkom något. Det behöver inte vara bra men han gjorde ett avtryck i sin samtid och det är mer än vad majoriteten människor gör. De flesta lever och dör i anonymitet och sedan är det typ fyra personer på begravning och om tio år kommer folk knappt ihåg att man existerade. Clark Olofsson valde en annan väg och därför förtjänar han en tråd. Förtjänar du en tråd den dag du dör?

Har varken rånat, tagit gisslan eller annat. Det finns många vardagshjältar i samhället som aldrig blir ihågkomna, visst, men som gjort mycket gott. I mitt fall så bryr jag mig helt enkelt inte om jag blir till ett minne eller hur länge.

Men negativt att bli ihågkommen för de onda sakerna man gjort mot andra. Är ingen hjälte liksom såsom många andra som begår onda handlingar. Enligt mig har han inte gjort något avtryck i historien.
Citera
2025-06-26, 21:45
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Har varken rånat, tagit gisslan eller annat. Det finns många vardagshjältar i samhället som aldrig blir ihågkomna, visst, men som gjort mycket gott. I mitt fall så bryr jag mig helt enkelt inte om jag blir till ett minne eller hur länge.

Men negativt att bli ihågkommen för de onda sakerna man gjort mot andra. Är ingen hjälte liksom såsom många andra som begår onda handlingar. Enligt mig har han inte gjort något avtryck i historien.
Det handlar om att skapa mervärde. Spänning för allmänheten. Det är sådana människor som kittlar och som får folk att prata och som får Flashbacktrådar. Zlatan. Trump. Lennart Hyland. Måns Zelmerlöv. Josef Fritzl. Vad de gör är oväsentligt men de gör avtryck. Det gör dem till viss del odödliga. En hederlig nobody som betalar skatt och veckohandlar och samlar frimärken i sitt trötta radhus är helt enkelt mindre spännande. Och därför mindre värd. Det finns ingen Flashbacktråd om din granne som jobbat typ 27 år på samma firma och alltid är hygglig och hjälper dig med gräsklipparen. Däremot finns det trådar om Chrippa och Thomas Möller eftersom de skapar något som går att snacka om. Spänning i era övriga nobodys ointressanta liv.
Senast redigerad av Baisianus 2025-06-26 kl. 21:47.
Citera
2025-06-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
T ex Jonas Falk är större och bättre brottsling på alla sätt och vis, långt mycket bättre namn än pundarclark.

Clarks betydelse kom mycket av hans "romantiska charm" (väldiga citationstecken av mig här, eftersom jag inte tycker han var så charmig alls) medan Jonas Falk kan skeppa hur mycket kokain som helst men han kommer alltid ses som en anonym och smått obehaglig sprätt som inte kan stå för vad han uppenbarligen är.

Kurdiska Räven Rawa Majid är en stark kandidat till att vara ett "namn", men tror de flesta känner skräck mer än fascination när de tänker på honom och om allt går väl så hamnar han i en cell eller låda förr eller senare, och glöms bort. Och han är mer en gängkapitalist än han är en gentlemannatjyv.
Citera
2025-06-26, 22:13
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Det handlar om att skapa mervärde. Spänning för allmänheten. Det är sådana människor som kittlar och som får folk att prata och som får Flashbacktrådar. Zlatan. Trump. Lennart Hyland. Måns Zelmerlöv. Josef Fritzl. Vad de gör är oväsentligt men de gör avtryck. Det gör dem till viss del odödliga. En hederlig nobody som betalar skatt och veckohandlar och samlar frimärken i sitt trötta radhus är helt enkelt mindre spännande. Och därför mindre värd. Det finns ingen Flashbacktråd om din granne som jobbat typ 27 år på samma firma och alltid är hygglig och hjälper dig med gräsklipparen. Däremot finns det trådar om Chrippa och Thomas Möller eftersom de skapar något som går att snacka om. Spänning i era övriga nobodys ointressanta liv.

Det är i princip t o m snäppet över white trash som tycker notoriska kåkfarare är spännande.
Jag har träffat åtskilliga, även av de mest namnkunniga, och tråkigare typer har jag sällan stött på.
Citera
2025-06-26, 22:15
Medlem
Grontarskonts avatar
Vem saknar en narcicistisk psykopat?
Citera
2025-06-26, 22:36
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vem saknar en narcicistisk psykopat?

Precis vad jag tänkte fråga... vilka psykiska defekter hade han? För med det livet kan han ju inte varit riktigt frisk. Narcissistisk personlighetsstörning ligger ju nära till hands, liksom psykopat. Kanske också ADHD? En cocktail helt enkelt.
Citera
2025-06-26, 22:43
Medlem
eScapeGoats avatar
Vila i piss, ditt djävla kräk.
Citera
2025-06-26, 22:46
Medlem
Ballcancers avatar
Blev lite ledsen av nyheten faktiskt. Ett ärkesvin absolut men han var ju rätt bra på det han gjorde och nu är det slut på det roliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in