Citat:
Och hur tror du att kunder och personal i och bakom kassan (ett antal av dem garanterat kvinnor och förmodligen en och annan "åldring" med) mådde efter att en beväpnad C.O. skrikit, domderat, skjutit varningsskott etc under sina bankrån? Var det självförsvar att samma år skjuta en polisman i axeln?
Jag skulle ju heller inte sätta många spänn på att C.O. med sitt heta humör, ilska och vana att ta till våld aldrig någonsin slog en kvinna. Visst, det finns säkert vissa våldsmän som håller den åtskillnaden hela sin "våldskarriär". Men de lär vara i minoritet.
Sen är ju grejen att om CO istället varit en "blatte" med exakt samma brottsregister och personlighet så hade du garanterat inte sett honom i det åtminstone delvis försonande ljus som du nu gör. Vilket enbart är löjligt.
Jag skulle ju heller inte sätta många spänn på att C.O. med sitt heta humör, ilska och vana att ta till våld aldrig någonsin slog en kvinna. Visst, det finns säkert vissa våldsmän som håller den åtskillnaden hela sin "våldskarriär". Men de lär vara i minoritet.
Sen är ju grejen att om CO istället varit en "blatte" med exakt samma brottsregister och personlighet så hade du garanterat inte sett honom i det åtminstone delvis försonande ljus som du nu gör. Vilket enbart är löjligt.
Han var ganska artig och trevlig under rånen, inga direkta hot eller eller våldsamheter förutom att han sköt sönder en klocka på ett danskt bankkontor en gång. Klart vissa blir rädda under ett bankrån men vafan. Jag har inte sagt att Clark är en ängel, men man kan ha mer överseende med honom för de finns spärrar och han är trevlig och sympatisk på något sätt.
Det beror på hur blatten beter sig i övrigt, jag har aldrig sett en laglydig eller kriminell blatte bete sig som Clark, med samma joviala, charmiga, roliga och tidvis ödmjuka sympatiska sätt med en viss omtanke och moral i grunden, både i tanke och handling. Clark framstår som en rolig och rivig svensk klassisk arbetarklass gubbe med uppknäppt skjorta och guldkedja som man bara har kul med och kan sitta lyssna roliga rövarhistorier med några öl ihop. Jag älskar såna snubbar.
Såg ett klipp när han blev filmad på journalisthögskolan och skulle hämta sina betyg och han verkade så snäll och artig och skämtade med reportrarna sen.
Blattar är ofta bara vidriga och ociviliserade i hela sitt sätt att vara och går spänner sig konstant och stirrar ner folk eller skrattar åt domaren när de blir dömda och ber poliser knulla sig själva och offrens anhöriga också, går inte jämföra med Clark eller svenskar generellt som brukar visa ånger och skam för vad dom gjort och ha en mer grundläggande försiktighet och snällt uppträdande.
Usch fyfan för utomeuropeiska blattar!
Senast redigerad av slemhog 2025-06-26 kl. 17:26.
Senast redigerad av slemhog 2025-06-26 kl. 17:26.