Citat:
Ursprungligen postat av
hulk1
Karln är grunden till det globala uttrycket "stockholmssyndromet". Då är man en jävla legend i min bok. Han var ju helt ärlig och körde all in. I Malou säger han stolt att han inte jobbat en dag i sitt liv för att han hade inte tid då han försörjde sig på kriminalitet, för det var mycket roligare. Jag respekterar verkligen det för inte ens 1 promille av den svenska befolkningen är i närheten av lika ärliga som han var.
Karln satt ju för det mesta inne på anstalter och då blir det svårt att lyckas behålla ett jobb, han var övrig tid oftast på rymmen och då fick han så lov att råna banker för att komma över pengar.
Jag förstår inte hur man kan se upp till honom när han är en av Sveriges mest misslyckade rånare, visst att rånen gick vägen och han lämnade banken med pengar i handen, det kan jag ge honom. Men snuten visste ju också om efter rånen precis vem det var som rånat så ja, det är ju där han blir en klåpare.
Men du har rätt att se upp till honom, det är din huvudvärk helt enkelt.
Jag ser upp till Leo och Arlandarånet, för han genomförde rånet utan att torska. Det finns människor som tycker att jag är knasig för att jag ser honom som en legend också.