2025-11-29, 23:10
  #2101
Medlem
Skulle bytt love mot Jonas
Citera
2025-11-29, 23:12
  #2102
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PornKing
Ja vad säger man, katten med 9 liv fortsätter och skriver därmed Idol historia, en unik resa verkligen för Nicolina, grattis till finalplatsen! Det som gjorde att hon till slut tog sig förbi Ingrid är kombinationen av att hon lyckades få till ett håll käften framträdande ikväll samt att Ingrid även om hon är stadig och duktig och varit favorit-tippad så har hon aldrig fått till ett håll käften framträdande under finalerna till skillnad från Tuva och nu Nicolina. Ingrids topp nåddes redan vid audition. Folk vill ha en Hollywood saga i idol med stigande insatser så detta gav nu utslag i att hon förlorade vid målsnöret. Men Ingrid kan nog lyckas som artist ändå, blir inte förvånad om vi får se henne i Melodifestivalen.

Jag tror du har helt rätt. Bra analys!
Citera
2025-11-29, 23:22
  #2103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloD0ngy
Noterar att det hela hösten har talats om att Love vill stå på sina egna ben men så fort det vankas finalplats görs det inslag med Mamma Hanna och kända moster Lina intervjuas i TV.
Aa juste för jag lägger min röst på Love för att hans mamma Hanna Hedlund var med på ett kort inslag inför hans uppträdande.🙃


Ingrid som hyllade sin morfar hade inslag där hon prata med sin mor. Varför ska inte Love få göra detsamma?
__________________
Senast redigerad av Vgjeekpf123 2025-11-29 kl. 23:34.
Citera
2025-11-29, 23:34
  #2104
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Tack för ikväll alla Idol-flashbackare, vi ses nästa lördag!
Då röstar vi fram Tuva till vinnare!!

Nu när inte Ingrid är med, så kan dom plocka bort Love och Nicolina ifrån finalen så får Tuva köra en helkväll själv!




Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Jag hoppas att du är med nästa vecka! 🫶
Citera
2025-11-30, 00:15
  #2105
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PornKing
Ja vad säger man, katten med 9 liv fortsätter och skriver därmed Idol historia, en unik resa verkligen för Nicolina, grattis till finalplatsen! Det som gjorde att hon till slut tog sig förbi Ingrid är kombinationen av att hon lyckades få till ett håll käften framträdande ikväll samt att Ingrid även om hon är stadig och duktig och varit favorit-tippad så har hon aldrig fått till ett håll käften framträdande under finalerna till skillnad från Tuva och nu Nicolina. Ingrids topp nåddes redan vid audition. Folk vill ha en Hollywood saga i idol med stigande insatser så detta gav nu utslag i att hon förlorade vid målsnöret. Men Ingrid kan nog lyckas som artist ändå, blir inte förvånad om vi får se henne i Melodifestivalen.

Bullshit! Tonåringen gick enbart vidare pga sin döda lillebror! Varför överhuvudtaget ska man plocka in ett liknande moment där "TyckSyndOmMej" ska vägas in i tävlingen?
Citera
2025-11-30, 00:23
  #2106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Det är fullständigt vansinnigt sinnessjukt att inte Ingrid gick till final!!

Det är ju så typiskt idol och andra musiktävlingar i Sverige.
Den som har den snyftigaste snyfthistorien får snyftsveriges alla snyftröster!

Tänk om jag hade vetat det tidigare att ett dött syskon kan ta en till final.
Nästa år ska jag vara med. Jag förlorade också min lillebror 2017, skillnaden är att han blev 25 år (inte bara 6 ynka månader) och jag blev ensambarn efter han. Jag klarar nog av att klämma fram några krokodiltårar!

Förbered er på att lägga alla röster på mig!
Jag kanske måste gå med i en sekt innan också, så att dessa kan rösta också.

Håller med, helt sjukt att hom gick vidare pga det!

Beklagar för övrigt din förlust av lillebror
Citera
2025-11-30, 00:27
  #2107
Medlem
Ingrid är sjukt proffsig men jag har bara blivit riktigt imponerad av henne i hennes duetter den i audition och den med Jay Smith, ensam tycker jag hon varit lite platt på något sätt de tre som är kvar har mycket lägre lägstanivå men har på något sätt i sina framtädanden vågat ta i mer, de har kännts som Ingrid håller nånting tillbaka och hämmat sin egna högstanivå förutom när en duettpartner tvingat upp henne,

En rättvis säsong överlag utom att jag tycker Jenovic kunde fått en chans till, man såg att juryn saknade livbojen när han åkte ut
Citera
2025-11-30, 00:37
  #2108
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Skulle bytt love mot Jonas

Nej. Jag gillar country men Jonas är ju extremt mycket mellanmjölk. Visst är han duktig men väger lätt mot allt annat inom genren, knappast så att man känner för att lyssna på honom jämfört med Waylon Jennings. Nu ogillar jag Ed Sheeran usla gnälliga sångstil men det är ändå imponerande av Love att gå in och sjunga låtar mycket bättre än originalet.

De som går vidare nästa år och får guldbiljett borde be om att få en vanlig biljett. Vilar en stor förbannelse över skiten. Ingrid måste vara smått historisk på så sätt att hon trots att hon var så pass enormt stor oddsfavorit lyckas missa finalen.

Helt orimligt med Nico men blir så när Tiktok-faktorn kombinerat med sympatier för att ha hängt löst så många gånger och en ordentlig snyfthistoria till det senaste snyftavsnittet väger mer än sången.
Citera
2025-11-30, 00:43
  #2109
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Ingrid är sjukt proffsig men jag har bara blivit riktigt imponerad av henne i hennes duetter den i audition och den med Jay Smith, ensam tycker jag hon varit lite platt på något sätt de tre som är kvar har mycket lägre lägstanivå men har på något sätt i sina framtädanden vågat ta i mer, de har kännts som Ingrid håller nånting tillbaka och hämmat sin egna högstanivå förutom när en duettpartner tvingat upp henne,

En rättvis säsong överlag utom att jag tycker Jenovic kunde fått en chans till, man såg att juryn saknade livbojen när han åkte ut

Enig, tycker hon var överlägsen innan liven, men det är också en orättvis förbannelse att få guldbiljett och peaka tidigt vs någon som kommer som en dark horse likt Tuva. Tycker ändå Tuva är bättre och föredrar hennes röst men ändå. Visst förtjänade Ingrid en finalplats. Jenovic blev ju knullad av rocken, extremt orättvist. Rebecca var annars nog min personliga favorit, även om hon inte förtjänar final rent objektivt.
Citera
2025-11-30, 00:54
  #2110
Medlem
Anders Bagge "Har jag blivit sparkad eller?" Ja, han minns väl vad som hände med Kishti, säsongen efter att de hyllat henne i ett liknande inslag blev hon och Alexander ersatt av Peg och Ash.
Citera
2025-11-30, 01:52
  #2111
Medlem
Crapmagics avatar
Jonas misstag var att han inte hade fixat några nära anhöriga dödsoffer inför den här tribute kvällen, inte ens en plastmorfar
Citera
2025-11-30, 01:52
  #2112
Avstängd
Eftersom Ingrid inte är med längre så kommer jag inte att kolla på programmet längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in