2025-06-25, 12:22
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
"Kvalificerad".
Ja, tjena.
Förtidspensionärer till största delen efter att ha stått vid ett löpande band...

De flesta som kom var kvalificerad arbetskraftsinvandring. Kanske inte 90tal dock, de va mest flyktingar.
Citera
2025-06-25, 12:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Jag vet att invandringen har minskat rejält med denna regeringen, jag har koll precis och följer med.
6 st asylinvandrare anlände till Sverige i April, vi har en nettoåtervandring till de länder som vi alltid haft stor invandring ifrån t.ex.
Så bra, nu är du på rätt sida om sanningen. Skyll inte på mig som budbärare om du själv uttrycker dig slafsigt.
Citera
2025-06-25, 12:24
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
De flesta som kom var kvalificerad arbetskraftsinvandring. Kanske inte 90tal dock, de va mest flyktingar.

De hade inga kvalifikationer.
Lågutbildade.
Röstboskap.
Citera
2025-06-25, 12:25
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så bra, nu är du på rätt sida om sanningen. Skyll inte på mig som budbärare om du själv uttrycker dig slafsigt.

Du vet att jag har rapporterat dig va? Du klippte hela mitt inlägg i två delar och svarade på något jag inte ens skrivit.

Som sagt personlighetsstörningar så långt ögat når på det politiska "forumet" idag.
Citera
2025-06-25, 12:26
Citat:
De hade inga kvalifikationer.
Lågutbildade.
Röstboskap.

Stämmer inte, du behöver inte återgå till barnunge stadiet och bjäbba

Du kan börja med att plocka ner nazistflaggorna från pojkrummet så kanske folk vill prata med dig.
Citera
2025-06-25, 12:29
Medlem
Citat:
Okej, whatever kul att du tror detta.

Du verkar inte gilla Jimmie Åkesson?
Ett spelmissbrukande odisciplinerat fetto är ingenting att respektera. Han är väldigt folklig och speglar kuklösheten bland svenska män bra då många reducerats till passiva tjockisar.

Problemet med svensk politik är delvis korruptionen men också att man jagar kortsiktig popularitet istället för att följa en vision. SD har åtminstone hållit någon form av linje även om det är den förenklade invandring=dåligt. Övriga partier har inte stått för någonting på 20 år annat än egenintresse.

Tänk om du skulle sköta ett stort företag baserat på popularitetsfiske och vad medarbetarna känner för stunden, det skulle bli skit. På samma sätt är svensk politik ohållbart kortsiktig.

Man kan hata Israel och sionister men samtidigt blir jag lite avundsjuk på hur de som "start up" är på väg att ta över Gaza och lägga mellanöstern under sig. Tänk om vi haft ballarna att sodomera norrmännen på samma resoluta sätt.
Citera
2025-06-25, 12:31
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Stämmer inte, du behöver inte återgå till barnunge stadiet och bjäbba

Du kan börja med att plocka ner nazistflaggorna från pojkrummet så kanske folk vill prata med dig.

Så majoriteten av den sk. arbetskraftsinvandringen utgjordes av utbildad kvalificerad arbetskraft?
Citera
2025-06-25, 12:46
Medlem
Tanachs avatar
Även om Jimmie Åkesson idag värderar judar högre än svenskar, kommer han att få min röst, eftersom alternativen Ulf Kristersson eller Magdalena Andersson är sämre.
Citera
2025-06-25, 12:47
Medlem
Tanachs avatar
Japp, Läkare och lärare som flytt till Sverige riskerar att hamna här, bakom taxiratten.
Citat:
Så majoriteten av den sk. arbetskraftsinvandringen utgjordes av utbildad kvalificerad arbetskraft?
Citera
2025-06-25, 12:47
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Hur tänker du?

Jag vet redan hur du tänker, "SD är nazister" tänker du.

För att de har så mycket grejer som är emot islam.

Nej, de dom kritiserar är islamering, inte islam i sig.

Jag skiter i vad du ber till för gud, jag ser sekulariserade muslimer som alla andra. De som har en konservativ tro av Islam är väl upp till dom, jag håller inte med om i många värderingar. Men så länge de inte försöker islamera övriga världen så är det fine.

Det är ju inte kul hur de behandlar kvinnor dock.
Varför halmgubbar du? Har inte påstått att SD är nazister.

Frågan handlar om att Jimpa bad om ursäkt för att han fått full förståelse för att judar uppfattade SD som hotfulla och skrämmande mot dem, pga av retoriken hos vissa SDare.

Jag vet att många muslimer känner likadant eftersom många uttalanden kan vara väldigt aggressiva när det kommer till Islam och muslimer från vissa SDare. När Jimpa får förståelse för detta, kommer han be om ursäkt till muslimerna då? Eller gäller ursäkten bara vissa religioner?
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-06-25 kl. 12:50.
Citera
2025-06-25, 12:48
Medlem
Citat:
Jag kan köpa den siffran.
Det vi diskuterar, dock, är vilken regering som tagit hit flest blattar.
Och det är S.

Alldeles oavsett att de blattar som togs hit på 60-90 tal nu ynglat av sig.

Direkt fel och du har redan blivit överbevisad i detta. Att du ändå fortsätter att hålla på säger ju en hel del om vilka skygglappar du har.
Citera
2025-06-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kan det inte vara politisk taktik?
Att nu be om ursäkt för SD historiska judehat är det lättare att attackera S-V-MP-C nutida judehat.

Självklart är det taktiskt. Det blir svårare att dra upp SD's historia om de lägger korten på bordet och ber om ursäkt. Dessutom lättare att attackera vänstersidan för deras nuvarande judehat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in