2025-06-24, 19:27
Medlem
Åkesson: Jag ber om ursäkt till judar i Sverige

Jimmie Åkesson har tagit del av Sverigedemokraternas vitbok.

I sitt tal i Almedalen beklagar partiledaren den antisemitism som tidigare funnits i partiet.

– Jag ber om ursäkt för att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande för judar i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...udar-i-sverige

Han ber om ursäkt personligen och å sverigedemokraternas vägnar att det fanns en tid då mitt parti huserade antisemitiska värderingar. Och beklagar djupast och ber om ursäkt att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande hos judar i Sverige.

Han får rungande applåder av alla sverigedemokrater i publiken.

Är det rätt av honom att be om ursäkt? Bör judarna godta ursäkten?
Senast redigerad av flyzz 2025-06-24 kl. 19:51.
Citera
2025-06-24, 19:31
Medlem
Kattknullarns avatar
Fyfan det här är inte vad jag röstade på, partiet har helt klart gått för kort här. Se bara på Palestina, fattar inte SD det?
Citera
2025-06-24, 19:35
Förståeligt, hur annars ska man få makten? Jag ser faktiskt inget problem med att SD närmar sig sionistiska makter då de är logiska till skillnad från marxistiska / globalistiska judar.
Citera
2025-06-24, 19:40
Medlem
Ganonitos avatar
Vilken patetisk jävla nolla han är. Ska han inte gå ner på knä också precis som hans goykompis Alexander Christiansson? Om det är någon han borde be om ursäkt så är det alla som de har uteslutit på godtyckliga grunder genom åren samt deras väljare för det uteblivna paradgimskiftet, men det gör han såklart inte för han bryr sig mer om judar än om svenskar.
Citera
2025-06-24, 19:44
Medlem
Kan det inte vara politisk taktik?
Att nu be om ursäkt för SD historiska judehat är det lättare att attackera S-V-MP-C nutida judehat.
Citera
2025-06-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Åkesson: Jag ber om ursäkt till judar i Sverige

Jimmie Åkesson har tagit del av Sverigedemokraternas vitbok.

I sitt tal i Almedalen beklagar partiledaren den antisemitism som tidigare funnits i partiet.

– Jag ber om ursäkt för att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande för judar i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...udar-i-sverige

Är det rätt av honom att be om ursäkt? Bör judarna godta ursäkten?

Kanske dags att Jimmie tar ett snack med Jörgen Fogelklou som skrev "Juden är roten till allt ont"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rig-av-partiet
Citera
2025-06-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kan det inte vara politisk taktik?
Att nu be om ursäkt för SD historiska judehat är det lättare att attackera S-V-MP-C nutida judehat.
Det är för att "vitboken" kommit/kommer ut på torsdag om jag minns rätt.
Citera
2025-06-24, 19:49
Jag tycker det är rätt av honom! Ett erkännande av de fel som begåtts från partiets håll gentemot judar kombinerat med en ursäkt är ett viktigt steg i att ta ansvar för partiets förflutna och tyder på en vilja att gå vidare med större öppenhet samt respekt. Det är en moralisk nödvändighet som fler partier borde ta efter!
Citera
2025-06-24, 19:52
Medlem
Så Åkesson finns också med i Israels utpressningsmappar nu.

Ytterligare en slav
Citera
2025-06-24, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Så Åkesson finns också med i Israels utpressningsmappar nu.

Ytterligare en slav

Nja, mer sannolikt är att han ser ett framtida samarbete med judar i Sverige och i Israel som en möjlighet.
Citera
2025-06-24, 19:53
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du röstade på sionister och det var precis vad du fick. Ett tips till nästa gång är att läsa på ordentligt vilka du röstar på och då borde du komma fram till att det inte är någon mening att rösta alls.
Trådens vettigaste inlägg. Valen är bara spel för gallerierna. Det är meningslöst att delta i ett skådespel som fler och fler börjar förstå är riggat. Den kloke stannar hemma och gör något roligare på valdagen.
Citera
2025-06-24, 19:54
Medlem
Hazizas avatar
En av det största anledningar till att SD aldrig får min röst igen. Åkesson och Jomshofs ständiga tjat om hur synd det är om judar.

Från och med 2026 röstar jag blankt tills en ny Hitler träder fram som sätter det svenska och europeiska folket först.
Senast redigerad av Haziza 2025-06-24 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in