2025-06-24, 14:06
Avstängd
Inget nytt under solen. Sossar och vänstern vill alltid stjäla dina pengar men vill inte bidra med ngt själva
Är väl allmänt känt att det inte är de goda människorna som härjar på vänsterkanten idag
Citera
2025-06-24, 14:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Sluta ljug. Jonas har gjort rätt för sig. Om skatteverket är otydliga är det deras fel.
https://x.com/jsjostedt/status/1937455340724933101?s=61
Jag betalar därmed inkomstskatt precis som man ska.
I deklarationen anges att utländsk inkomst kan anges under övriga upplysningar, det är exakt det jag gjort
Det gäller väl generellt när det gäller vänstern, de feminina. De är alltid andra som ska offra sig. De som har mer än de själva ska man ta från och ge till de som har mindre än de själva. Men själva ska de inte ge något.

Alla andra ska vara inkluderande, inte de själva.
Citera
2025-06-24, 14:31
Medlem
K-Glitchens avatar
Nån som är förvånad? Betala skatt ur egen ficka????????

Som allt annat vänsterdrägg vill han inte betala nåt ur egen ficka.
Allt ska vara härligt. Allt till alla. Allt ska vara fritt. Någon annan får betala för notan för den sura efterrätten.

Har du en annan åsikt så är risken stor att du råkar ut för ett sk "vänstervåld" eller det "goda hatet".
Citera
2025-06-24, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Hahaha oväntat att han är en jävla hycklare!

Dom flesta, typ alla på vänsterkanten är hycklare.

Utan dubbla standards hade vänstern inte haft någon.
Citera
2025-06-24, 14:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är väl den "partiskatt" han betalat till V som man, ofta, gör inom partiet som han inte vill få "dubbelbeskattad"?
Sådan "partiskatt" är naturligtvis inte avdragsgill. Det handlar om inkomster från EU-parlamentet som jag antar inte fanns med i dom förtryckta uppgifterna (EU-parlamentet lämnar väl inga kontrolluppgifter) och sen har Sjöstedt fyllt i dessa på fel ställe i deklarationen (under övriga upplysningar istället för att ändra beloppet för inkomst). Jag gillar inte JS, men jag tror inte att han åker dit för detta, eftersom informationen angivits i deklarationen, bara på fel ställe.
Citera
2025-06-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det gäller väl generellt när det gäller vänstern, de feminina. De är alltid andra som ska offra sig. De som har mer än de själva ska man ta från och ge till de som har mindre än de själva. Men själva ska de inte ge något.

Alla andra ska vara inkluderande, inte de själva.

Det är även vad du blir indoktrinerad på vissa utbildningar. Inte så tydligt men nästan. Kvinnor har haft det tufft rent historiskt men de glömmer gärna bort alla män som dött i otaliga krig etc. Hela upplägget resulterar i ett vi mot dem andra tänk och givetvis är det mer ok att hämnas på olika sätt. Det jämlika tankesättet lyser med sin frånvaro.
Citera
2025-06-24, 14:52
Medlem
Sjöstedt tillbakavisar anklagelserna och menar att Siren sprider falska uppgifter:
Nyhetsbyrån Siren sprider uppgiften att jag inte har gett korrekta uppgifter i min inkomstdeklaration. Det stämmer inte. Jag har tvärtom aktivt påtalat för skattemyndigheten i min deklaration att min inkomst från EU-parlamentet ska beskattas. Det blev också Skatteverkets beslut.

https://x.com/jsjostedt/status/1937455127415124361
Citera
2025-06-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag tycker det är rafflande att folk som tillhör grupper som hatar skatter mystiskt alltid kommer undan när dom gör nåt. Som om det var ok bara för deras åsikter.

Personligen tror jag han fuckade upp.

Men som det ser ut så har han gått med på det och betalar för sig och han fick en bakläxa på skatten så så mycket skattefiffel var det ju inte.

Hade han vart högerpolitiker hade det inte blitt en nyhet.

Det blir väl ramaskri oavsett politisk tillhörighet när det skattefuskas. Att högerpolitik skulle "komma undan" är nog bara i ditt eget huvud.

Men ja det blir oerhört mer ironiskt när någon från V gör fel/fuskar just på grund av hur mycket de älskar höga skatter.
Citera
2025-06-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är väl den "partiskatt" han betalat till V som man, ofta, gör inom partiet som han inte vill få "dubbelbeskattad"?
Den är knappast avdragsgill så vad vill du ha sagt med det? Är inte heller någon skatt bara för att dom kallar det för skatt det är en avgift till en frivilligorganisation
Citera
2025-06-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Sluta ljug. Jonas har gjort rätt för sig. Om skatteverket är otydliga är det deras fel.
https://x.com/jsjostedt/status/1937455340724933101?s=61
Jag betalar därmed inkomstskatt precis som man ska.
I deklarationen anges att utländsk inkomst kan anges under övriga upplysningar, det är exakt det jag gjort
Skatteverket är inte otydliga. Jag tror att han tog en rövare, lämnar du uppgifterna under övriga upplysningar i deklarationen kan du inte bli påförd skattetillägg eller bli brottsanmäld. Hade inte system larmat skulle han få tillbaka en massa skatt. Han var väl medveten om vad han gjorde
Citera
2025-06-24, 15:13
Medlem
undra om han offrar sig för en protest mot eu och bryssellöner

nu kommer det ut svart på vitt vad de tjänar på att förstöra europa
Senast redigerad av dQw4w9WgXcQ 2025-06-24 kl. 15:17.
Citera
2025-06-24, 15:19
Medlem
Maxima95s avatar
En sak har jag lärt mig i livet genom att ha med diverse vänsterpartister att göra, och det är att de två sakerna de av någon anledning värderar mest, är knulla med tillhörande perversioner och det andra är pengar och stapla dem på hög.

Vilket rimmar illa med att man hatar kapitalister och försöker framställa sig som feminister som står på kvinnors sida men det är vad jag upplevt så många gånger att jag nu tar det som ett faktum. Pengar och knulla, då är man en riktig vänsterpartist.
Senast redigerad av Maxima95 2025-06-24 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in