• 1
  • 2
2025-06-24, 11:08
Medlem
Den före detta Vänsterledaren Jonas Sjöstedt får bakläxa på sin deklaration, rapporterar nyhetsbyrån Siren.

Sjöstedt har inte redovisat sitt arvode på cirka 680 000 kronor från tjänsten i Europaparlamentet som inkomstkälla utan lagt det som ”övriga uppgifter”, enligt Siren.

Enligt Skatteverket felaktigt då arvodet inte blivit skattegrundande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1386806

V vill att dom rika ska betala mer skatt men deras frontfigur vill inte skatta. Sån här "miss" görs inte omedvetet, det kan jag inte tänka mig.
Han slutade väl som deras partiledare och flyttade till Thailand, bor han i Sverige igen?
Citera
2025-06-24, 11:13
Medlem
grungewhores avatar
Vietnam. Skulle väl bedriva kafé eller restaurang med kollektivavtal 🤣

Hur som helst, alltid festligt när de som är skatteivrare åker dit för sånt här. Det bevisar bara att de endast är intresserade av andras pengar.
Citera
2025-06-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Den före detta Vänsterledaren Jonas Sjöstedt får bakläxa på sin deklaration, rapporterar nyhetsbyrån Siren.

Sjöstedt har inte redovisat sitt arvode på cirka 680 000 kronor från tjänsten i Europaparlamentet som inkomstkälla utan lagt det som ”övriga uppgifter”, enligt Siren.

Enligt Skatteverket felaktigt då arvodet inte blivit skattegrundande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1386806

V vill att dom rika ska betala mer skatt men deras frontfigur vill inte skatta. Sån här "miss" görs inte omedvetet, det kan jag inte tänka mig.
Han slutade väl som deras partiledare och flyttade till Thailand, bor han i Sverige igen?
Det är väl den "partiskatt" han betalat till V som man, ofta, gör inom partiet som han inte vill få "dubbelbeskattad"?
Citera
2025-06-24, 11:17
Medlem
triptykens avatar
Jag tycker det är rafflande att folk som tillhör grupper som hatar skatter mystiskt alltid kommer undan när dom gör nåt. Som om det var ok bara för deras åsikter.

Personligen tror jag han fuckade upp.

Men som det ser ut så har han gått med på det och betalar för sig och han fick en bakläxa på skatten så så mycket skattefiffel var det ju inte.

Hade han vart högerpolitiker hade det inte blitt en nyhet.
Citera
2025-06-24, 11:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är väl den "partiskatt" han betalat till V som man, ofta, gör inom partiet som han inte vill få "dubbelbeskattad"?

Men har han betalat "partiskatten" då? I så fall hur vet du det?
Citera
2025-06-24, 11:19
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men har han betalat "partiskatten" då? I så fall hur vet du det?

Om det var lön som sittande politiker så betalar alla det. Tror dom gör det i EU parlamentet också.
Citera
2025-06-24, 11:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Hade han vart högerpolitiker hade det inte blitt en nyhet.

Jodå, det hade sannolikt blivet en större nyhet om en före detta Moderat partiledare skulle avslutat karriären med några lyxår i Europaparlamentet och skattefifflat.
Citera
2025-06-24, 11:21
Medlem
Han valde väl att gå ner i lön när han var partiledare? 20k efter skatt? Inte lika hedervärt om man sysslar med skattefiffel.
Citera
2025-06-24, 11:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Om det var lön som sittande politiker så betalar alla det. Tror dom gör det i EU parlamentet också.

Nej alla gör inte det. Det finns flera som inte gör det och nyligen så var det gnat om den där halvnazistiska vänsterpartisten Lorena Del... (någonting) som blev påkommen med att sprida nazistsikt budskap online. Hon betalar inte den där "partiskatten".
Citera
2025-06-24, 11:25
Medlem
Kattknullarns avatar
Hahaha oväntat att han är en jävla hycklare!
Citera
2025-06-24, 11:28
Medlem
Nämen så oväntat att en kommunist som tjänar sina egna egna pengar (om än på ett ohederligt arbete) inte vill betala skatt.
Citera
2025-06-24, 11:29
Medlem
EnCartes avatar
Det är väl som hos de flesta vänstermänniskor. Det är inte de själva som ska offra sig, det är alltid andra som ska göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in