2025-06-24, 13:51
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har själv en del viktproblem, men jag vet hur man kan gå ner i vikt och jag tror på de råd och metoder du presenterar här. Tror inte heller på piller. För min del gäller det bara att få disciplinen att klara av att utföra det som skall göras. Bortsett från vissa personliga variabler, hur mycket tror du att kan man i snitt kan gå ner i vikt på, låt oss säga, tio dagars vattenfasta..?

1 gram fett = 9 kcal
Dagsbehov metabolisk bashastighet: 1800 kcal
=> 200 gram fett per dag.

10 dagar ger alltså 2 kg verklig reduktion av fett (plus flera kilo vatten).
Citera
2025-06-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metzONE
Hej!

Är en man på 30-40 år med en betydande ryggskada som jag drog på mig för några år sedan. Tar därför pregabalin samt tramadol/oxycontin vid behov.
Pregabalinet går jag på dagligen för att det tar bort mycket av min smärta, även om jag vet att det ökar min aptit men det är något jag inte kan välja bort helt enkelt.

Nu är det så här att sedan min skada så har jag gått upp ca 25-30kg, jag vägde ca 85 innan skadan.

Detta är mest för att jag har svårt att röra mig i längre perioder pga smärtan efteråt. Jag kan gå i ca 30-45min sedan tar det stopp. Gymmet har helt uteblivit sedan skadan då det förstör mig totalt, trots låga vikter.

Problemet är att nu när jag gått upp så mycket så har motivationen gått i botten samtidigt, är KONSTANT seg och trött.

Är öppen för typ alla preparat men gärna så billiga som möjligt och som funkar i kombination med pregabalin/tramadol.

Är väldigt dåligt insatt i dopingpreparat så det enda jag kan komma på själv är typ något amfetamin liknande. Är som sagt öppen för förslag.

Så vad tror ni? Finns det något som hade kunnat funka i vardagen med de läkemedel jag redan tar? Vill kunna funka som vanligt på jobbet men ändå ha mer ork. Inte testat något amfetaminpreparat tidigare förutom en gång på fyllan när jag blev bjuden på lite tjack.

Säkert glömt något men tar tacksamt emot tips!

Ozempic

Begär det av läkare så får du det utskrivet då ditt BMI verkar över gränsen.

Ditt problem är intag av energi vs utgående energi.

Ozempic löser just det.
Citera
2025-06-24, 14:20
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Hej!

Är en man på 30-40 år med en betydande ryggskada som jag drog på mig för några år sedan. Tar därför pregabalin samt tramadol/oxycontin vid behov.
Pregabalinet går jag på dagligen för att det tar bort mycket av min smärta, även om jag vet att det ökar min aptit men det är något jag inte kan välja bort helt enkelt.

Nu är det så här att sedan min skada så har jag gått upp ca 25-30kg, jag vägde ca 85 innan skadan.

Detta är mest för att jag har svårt att röra mig i längre perioder pga smärtan efteråt. Jag kan gå i ca 30-45min sedan tar det stopp. Gymmet har helt uteblivit sedan skadan då det förstör mig totalt, trots låga vikter.

Problemet är att nu när jag gått upp så mycket så har motivationen gått i botten samtidigt, är KONSTANT seg och trött.

Är öppen för typ alla preparat men gärna så billiga som möjligt och som funkar i kombination med pregabalin/tramadol.

Är väldigt dåligt insatt i dopingpreparat så det enda jag kan komma på själv är typ något amfetamin liknande. Är som sagt öppen för förslag.

Så vad tror ni? Finns det något som hade kunnat funka i vardagen med de läkemedel jag redan tar? Vill kunna funka som vanligt på jobbet men ändå ha mer ork. Inte testat något amfetaminpreparat tidigare förutom en gång på fyllan när jag blev bjuden på lite tjack.

Ät ingenting två veckor, möjligtvis knäckebröd med tomat på.
Om du orkar så är det bra om du kan röra på dig 3-5 km om dagen, om klarar av att cykla på gym så gör det 60 minuter med lagom last.
Om du fasatr med minimala intag så kommer kilon att rasa efter en vecka tappar du t.o.m. ett kilo om dagen. Gör det om du i övrigt är frisk, inga hjärtproblem, är inte diabetiker och dylikt.
Problemet är att behålal den nya vikten eftersom då måste du fortsätta med fysisk aktivitet när du börjar äta normalt igen. Kruxet är att det krävs en livsstil förändring annars går du upp i vikt igen.
Lycka till.
Citera
2025-06-24, 14:26
Medlem
Hitler.was.a.vegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Går väl fortfarande att få på högkostnadsskyddet?
-Är det ändrat kanske?

Jo men då krävs att TS är klass2 diabetiker
Citera
2025-06-24, 14:31
Medlem
Gå på amfetamin några veckor, och sluta ät.
Fortare än så kan det nog inte gå.
Citera
2025-06-24, 14:31
Medlem
bomhulls avatar
Ät mindre och nyttigt/näringsrik mat. Lätt motion så du inte sliter ut dig.
Det går att långsamt gå ner i vikt med denna metod
Citera
2025-06-24, 14:38
Medlem
Urbanfests avatar
Farlig väg att gå att köra amfetaming för övervikt. Säger som de andra kör ozempic, så farligt dyrt är det inte för att må bättre. Jag körde själv en deff tillsammans med Ozempic. Det blev 3200 totalt.
Citera
2025-06-24, 14:39
Medlem
Citat:
Hej!

Periodisk fasta med intensiva promenader kanske ? Räkna dina kalorier.
Tramadol gör att jag nästan helt slutar äta, fungerar inte så på dig?
Citera
2025-06-24, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Jodå, jag har fastat i en vecka. Har så att säga inte behov av 60 dagar, men processen är den samma.

Leta upp Angus Barbieri, som fastade i 382 dagar och gick från sjukligt fet till normalviktig.

https://www.youtube.com/watch?v=pfgM6nfWU-I

TS problem är att han söker en pillerlösning för sina besvär, det kommer ALDRIG att fungera.

Om man ändå vill gå ned snabbt i vikt är fasta den beprövade metoden. Hungern är olidlig de första dagarna, men försvinner helt efter fyra-fem dagar. Samtidigt botar man i princip alla övriga åkommor.

Efter fastan måste man äta RIKTIG mat, det vill säga hela ingredienser utan några som helst tillsatser, allra minst socker.

Vill man ta det långsammare är ketogen diet det beprövade alternativet. Kött, ägg, fisk, smör och fibergrönsaker och inget annat.

Intressant! Det här ska jag läsa på lite om. Förövrigt så förstår jag att ett piller inte för att jag går ner i vikt, är helt med på att jag måste ändra min diet osv. Letar mest efter något som kan hjälpa till på traven.
Citera
2025-06-24, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ozempic

Begär det av läkare så får du det utskrivet då ditt BMI verkar över gränsen.

Ditt problem är intag av energi vs utgående energi.

Ozempic löser just det.

Ozempic är väldigt dyrt och går inte under högkostnadsskyddet så det är inte ett alternativ
Citera
2025-06-24, 14:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Periodisk fasta med intensiva promenader kanske ? Räkna dina kalorier.
Tramadol gör att jag nästan helt slutar äta, fungerar inte så på dig?

Dessvärre inte, kan vara pregabalinet som gör att det.
Citera
2025-06-24, 15:06
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Blanda inte amfetamin och tramadol iaf. Har gått på begravning till följd av det. Riktigt jävla stresstest för hjärtat, speciellt om du inte är i form fysiskt.

Precis! Blev faktiskt förvånad att inga av nötterna här inne nämnt amfetamin ännu. Det ska du verkligen inte ta. Det är utöver farligt att bland med opiater en jävligt kass viktminskningskur, du hade nog fått ännu ondare i ryggen än innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in