Citat:
Ursprungligen postat av
metzONE
Hej!
Är en man på 30-40 år med en betydande ryggskada som jag drog på mig för några år sedan. Tar därför pregabalin samt tramadol/oxycontin vid behov.
Pregabalinet går jag på dagligen för att det tar bort mycket av min smärta, även om jag vet att det ökar min aptit men det är något jag inte kan välja bort helt enkelt.
Nu är det så här att sedan min skada så har jag gått upp ca 25-30kg, jag vägde ca 85 innan skadan.
Detta är mest för att jag har svårt att röra mig i längre perioder pga smärtan efteråt. Jag kan gå i ca 30-45min sedan tar det stopp. Gymmet har helt uteblivit sedan skadan då det förstör mig totalt, trots låga vikter.
Problemet är att nu när jag gått upp så mycket så har motivationen gått i botten samtidigt, är KONSTANT seg och trött.
Är öppen för typ alla preparat men gärna så billiga som möjligt och som funkar i kombination med pregabalin/tramadol.
Är väldigt dåligt insatt i dopingpreparat så det enda jag kan komma på själv är typ något amfetamin liknande. Är som sagt öppen för förslag.
Så vad tror ni? Finns det något som hade kunnat funka i vardagen med de läkemedel jag redan tar? Vill kunna funka som vanligt på jobbet men ändå ha mer ork. Inte testat något amfetaminpreparat tidigare förutom en gång på fyllan när jag blev bjuden på lite tjack.
Säkert glömt något men tar tacksamt emot tips!
Ät ingenting två veckor, möjligtvis knäckebröd med tomat på.
Om du orkar så är det bra om du kan röra på dig 3-5 km om dagen, om klarar av att cykla på gym så gör det 60 minuter med lagom last.
Om du fasatr med minimala intag så kommer kilon att rasa efter en vecka tappar du t.o.m. ett kilo om dagen. Gör det om du i övrigt är frisk, inga hjärtproblem, är inte diabetiker och dylikt.
Problemet är att behålal den nya vikten eftersom då måste du fortsätta med fysisk aktivitet när du börjar äta normalt igen. Kruxet är att det krävs en livsstil förändring annars går du upp i vikt igen.
Lycka till.