2025-06-23, 20:57
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Är fettlever botbart?

Bukfetma korrelerar med lever fet. Förlora bukfett = förlora lever fett.
2025-06-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tror med bestämdhet att tjänstemännen varken vill oss väl eller illa. De följer sitt reglemente, vilket innebär att övervikten dokumenteras så att saken kan kontrolleras i efterhand, t.ex. av en domstol där det sitter andra tjänstemän som inte heller har något personligt intresse vare sig i att flickan omhändertas eller återförenas med sin familj.

Bespara oss dina oneliners, dom blottar ingen djupare intelligens. Är du måhända själv mongoloid och tar saken personligt?
Tjänstemännen följer sina egna nycker och inbillade tro. Du är fan den mest idiotiska personen jag någonsin träffat på här på Flashback. Hur kan du ens leva med dig själv, stackars sate. Vi fan!
2025-06-23, 20:58
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du är dum Sverige personifierad! Du ljuger som en politiker för ingen har ens nämnt fettlever din dumma fan.
Citat:
Hon har aldrig haft det så sluta trolla din nöt.
Läs din egen länkade artikel, så ser du att så var fallet. Fettlever är allvarligt.
2025-06-23, 20:59
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Enbart för att flickan är överviktig blir hon omhändertagen av Socialtjänsten...
Föräldrarna kan tydligen inte ta hand om barnet. Bra gjort av socialtjänsten. Feta människor är precis lika illavarslande som alkoholister, knarkare och mentalt sjuka individer.
2025-06-23, 21:05
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
"Flickan var gravt överviktig och led av fettlever, enligt en läkare."

jag tror mer på en läkare än vad jag tror på dina gissningar.

och om hon inte hade omhändertagits, i vilket skick hade hon varit i då? knappast bättre.

Ja, det låter absolut inte bra men det låter konstigt att hon ska vara helt normalviktig nu i såna fall om de inte satt henne på någon superdiet
2025-06-23, 21:05
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Läs din egen länkade artikel, så ser du att så var fallet. Fettlever är allvarligt.

Är det botbart?
2025-06-23, 21:06
Medlem
Ni fattar ingenting era djävla idioter, men någon dag kanske ni ändå vaknar upp och slutar att tro på allt vinklat och manipulerat skit ni blir matade med.
Först lockar de med ett inslag i text om en orättvis omhändertagande sedan så något annat i själva videon. Vell played!
2025-06-23, 21:06
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Den saken är nog väl dokumenterad, oavsett vad du tror.

Jo, men det vore intressant var de anser att gränsen går för att du inte ska få ha kvar ditt barn. Hur många kg för mycket måste ett barn väga för att omhändertas?
2025-06-23, 21:09
Medlem
Jag tror inte på läkaren överhuvudtaget liksom jag förstår att föräldrarna måste vara lågmälda och som lydiga får för att eventuellt få tillbaka sin dotter.
Sjuka sjuka sjuka Sverige.
2025-06-23, 21:12
Medlem
Mindre trovärdigt blir det hela när kriminella äger HVB och familjehem runt om i Sverige liksom de nästlats sig in i olika myndigheter och bolag. Oftast via kvinnor tyvärr.
2025-06-23, 21:16
Medlem
Det verkar vara en extremt överviktigt 6 årig flicka med fettlever.
Föräldrarna har fått stödinsatser av soc och då gick flickan ned i vikt men så fort dessa insatser drogs in så ökade vikten än mer.
Familjen hade tidigare fått en insats i hemmet kring flickans kost och motion. Hon hade då gått ner i vikt men snabbt gått upp igen när insatsen avslutats. Föräldrarna var negativa till råd och tips, enligt socialnämnden, som även tog upp att flickan var sen i språkutvecklingen.
Föräldrarna förnekade och bortförklarade viktuppgången, uppgav socialnämnden. Vid ett hembesök hade mamman försökt dölja att hon bad om kakor, och man hade behövt övertala föräldrarna att det var bra för flickan att promenera hem från skolan.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...te-flytta-hem/
2025-06-23, 21:18
Medlem
OneTaps avatar
sen när e de olagligt o va tjock :P kolla bara på USA där e nästan varenda unge över viktig o dom tar inte skada av de. de gör säkert mer skada att flick stackarn blir bort slussad o omformad i nåt statligt dietist program :P
Senast redigerad av OneTap 2025-06-23 kl. 21:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in