• 1
  • 2
2025-06-23, 19:41
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Bakgrund:
Jag fick häromdagen upp en video i Discover-feeden på Instagram där en ljushyad, ung kvinna som dedikerat sitt konto till att sprida feminsimens budskap svarade på en kommentar som ifrågasatte varför hon spenderar sin fritid på att en ideologi som gynnar hennes egen typ i samhället, och varför hon inte lade sin fritid på att kämpa för rättvisa åt något som inte gynnar henne själv: t.ex. djur, mörkhyade eller handikappade. Kommentatorn hävdade helt enkelt att det fanns grupper i samhället som förtjänar mer uppmärksamhet än gemene kvinna.

Kvinnans svar på kommentaren var något i stil med att ”feminismen gynnar ALLA” där hon sedan rabblade upp ett gäng anledningar varför. För männen nämnde hon att ”det är bra för dem med en lyckligare fru” och att ”feminismen gör att nice guys får plats i dejtinglivet”. Jag tycker att den sistnämnda punkten var intressant, då min erfarenhet inte är att kvinnor som dejtar nice guys hela sitt liv sitter och skuldbelägger männen för alla världens eländen hela dagen. Jag upplever att det snarare tenderar att vara tomboy/pick me-kvinnorna som dejtar nice guys och att dessa kvinnor distanserar sig lite från andra kvinnor för att de inte orkar med de kvinnliga feministernas bråk.

Diskussion:
Dejtar kvinnliga feminister verkligen ”nice guys? Eller är kvinnorna feminister delvis för att de tenderar att dejta ”bad boys”, bli fysiskt eller psykiskt misshandlade, och att feminism ger dem en offerkofta att leva i där kvinnorna slipper skuldbelägga sig själva för konsekvenserna av sina val?

OBS!: Med ”nice guys” syftar jag INTE på s.k. incels som kanske framstår som trevliga först men sedan har aggressionsproblem och är kvinnohatare. Jag menar de bra och genuint ordningsamma männen.
Citera
2025-06-23, 19:46
Avstängd
Haha feminister är ju de som träffar de värsta männen och är ofta h---or.

De har ingen smak och vet inget och tror massa saker och är således lättlurade.
Svenska Feminister som gått i hjärntvättarskolor som södertörns,kth osv är inget man rör i med tång ens.
Senast redigerad av Blatteman 2025-06-23 kl. 19:48.
Citera
2025-06-23, 20:08
Medlem
Snälla killar förstår inte. De står där med sin nytvättade hoodie, sitt ödmjuka leende och sin "jag respekterar kvinnor"-energi och fattar inte varför fittan förblir torr som ett dammigt bibliotek.

De tror att fittan är ett belöningssystem. Att om man bara är snäll nog, lyssnar tillräckligt mycket, frågar väldigt artigt, så kommer det till slut en utlösning som tack för god service.

Men nej. Fittan är inte ett pris. Den är en jävla seismograf för makt, kaos och nerv.

Fittan vill ha killen som inte ber om lov, som inte bryr sig om dina regler, som kommer in i rummet som ett lågintensivt hot och doftar självdestruktivitet och motorolja. Fittan pirrar av osäkerhet, av risken att bli lite förstörd. Fittan gillar när det luktar fara, inte när det luktar trygghet och lagad lasagne.

"Snälla" killens största misstag? Att tro att trygghet är sexigt. Trygghet är för barn. Pirr är för vuxna. Fittan torkar av vänlighet men rinner av dominans, distans, och den där blicken som säger "jag kommer ta dig som om du är min", även om du vet att han aldrig kommer vara din.

Nej, pirret bor inte hos Marcus som pluggar genusvetenskap och skriver långa sms om känslor. Pirret bor hos han med oknutna skor, kriminell aura och ett skratt som säger "jag har förstört liv och jag kan förstöra ditt med."
Citera
2025-06-23, 20:11
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Bakgrund:
OBS!: Med ”nice guys” syftar jag INTE på s.k. incels som kanske framstår som trevliga först men sedan har aggressionsproblem och är kvinnohatare. Jag menar de bra och genuint ordningsamma männen.

Du själv?

Du tror väl knappast att du är en snäll man?
Citera
2025-06-23, 20:14
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Bakgrund:
Jag fick häromdagen upp en video i Discover-feeden på Instagram där en ljushyad, ung kvinna som dedikerat sitt konto till att sprida feminsimens budskap svarade på en kommentar som ifrågasatte varför hon spenderar sin fritid på att en ideologi som gynnar hennes egen typ i samhället, och varför hon inte lade sin fritid på att kämpa för rättvisa åt något som inte gynnar henne själv: t.ex. djur, mörkhyade eller handikappade. Kommentatorn hävdade helt enkelt att det fanns grupper i samhället som förtjänar mer uppmärksamhet än gemene kvinna.

Kvinnans svar på kommentaren var något i stil med att ”feminismen gynnar ALLA” där hon sedan rabblade upp ett gäng anledningar varför. För männen nämnde hon att ”det är bra för dem med en lyckligare fru” och att ”feminismen gör att nice guys får plats i dejtinglivet”. Jag tycker att den sistnämnda punkten var intressant, då min erfarenhet inte är att kvinnor som dejtar nice guys hela sitt liv sitter och skuldbelägger männen för alla världens eländen hela dagen. Jag upplever att det snarare tenderar att vara tomboy/pick me-kvinnorna som dejtar nice guys och att dessa kvinnor distanserar sig lite från andra kvinnor för att de inte orkar med de kvinnliga feministernas bråk.

Diskussion:
Dejtar kvinnliga feminister verkligen ”nice guys? Eller är kvinnorna feminister delvis för att de tenderar att dejta ”bad boys”, bli fysiskt eller psykiskt misshandlade, och att feminism ger dem en offerkofta att leva i där kvinnorna slipper skuldbelägga sig själva för konsekvenserna av sina val?

Dom flesta kvinnor dejtar schyssta snubbar eftersom dom flesta män är vettiga och tycker kvinnor är fölk dom med.
Sen är väl ordningssam inte alltid samma.

Det finns några rötägg och incels som tror dom är "alfamän" eller fantiserar fritt om sin manlighet som nåt som ger dom rätten till fitta - och dom är nog vanliga på FB men finns inte i drivor i verkligheten där nån som kallar sig "alfa" bara blir utskrattad eller böghånad.

Så är väl klart att dom gör: dejtar snubbar som är som sången säger "söt och röten nog att va ens nästa ex"
Citera
2025-06-23, 20:22
Medlem
Citat:
Bakgrund:

Diskussion:

Har du lust att länka klippet iom att förata halvan av tråstarten handlar om det? Det blir rätt meningslöst om man bara har din tolkning av vad som sas och inte vad som faktiskt sas.

Känner en hel del genuint snälla män med flickvänner och fruar. Vet om mängder med as som har flickvänner och fruar. Kvinnor består av halva världens befolkning och vilka de föredrar att dejta skiljer sig åt rätt mycket. Det är svårt att dra alla över en kam.
Citera
2025-06-23, 20:26
Avstängd
Sagodjurs avatar
feminister dejtar inte män överhuvudtaget.
dom är för fula.
dom har bara två alternativ crazy cat lady eller lesbisk.
Citera
2025-06-23, 20:29
Medlem
halaltarzans avatar
Skulle nog vilja säga att feminister kan dejta både "nice guys" och "bad boys", och så länge som de bara tänder på snubben så tar de kvinnliga drifterna över den tokiga ideologin och de kan vara hur behagliga som helst. Faller däremot inte någon snubbe dem i smaken så är de väl inte lika behagliga om man säger så.
Citera
2025-06-23, 20:43
Medlem
HBTKuks avatar
Snällhet är något som på gruppnivå upplevs oattraktivt av kvinnor hos män och vice versa bland männen.

Män uppskattar snälla kvinnor, kvinnor anser det oattraktivt med snälla män.
Citera
2025-06-23, 20:58
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundskit89
Nej, pirret bor inte hos Marcus som pluggar genusvetenskap och skriver långa sms om känslor. Pirret bor hos han med oknutna skor, kriminell aura och ett skratt som säger "jag har förstört liv och jag kan förstöra ditt med."
Sammanfattningsvis är ditt svar alltså nej på titeln av denna tråd?

Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du själv?

Du tror väl knappast att du är en snäll man?
Inte så mycket mot kvinnor längre, nej. Jag var väl det en gång i tiden men numera är jag mer bad boy än nice guy eftersom det sistnämnda gjorde att man blev behandlad som radioaktivt avfall och utnyttjad i ungdomens år. Jag får definitivt mer uppmärksamhet från kvinnor när jag är aningen dryg. Män emellan är jag nog oförändrad, men mot kvinnor var jag betydligt mer nice guy förut och det är det som gör mig frustrerad med kvinnans påstående för jag vet att man blev friendzonad som in i helvete av att vara trevlig mot tjejerna.

Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Har du lust att länka klippet iom att förata halvan av tråstarten handlar om det?

Kvinnor består av halva världens befolkning och vilka de föredrar att dejta skiljer sig åt rätt mycket. Det är svårt att dra alla över en kam.
Nej för det är en mindre kreatör och jag har fått skit förut från Flashback när jag länkat sådana. Men du måste förstå att jag inte frågar efter vad kvinnor dejtar, utan vad kvinnliga feminister dejtar. Finns det något samband mellan feminismen och valet av partner?

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Snällhet är något som på gruppnivå upplevs oattraktivt av kvinnor hos män och vice versa bland männen.

Män uppskattar snälla kvinnor, kvinnor anser det oattraktivt med snälla män.
Varför pratar kvinnorna då om att bryta patriarkatet och ge plats åt de mjuka männen i dejtinglivet? Finns det en differens i vad de säger och gör?
Citera
2025-06-23, 21:10
Medlem
Sereenas avatar
Beror ju på om man med "Nice Guy" menar en normal, sjysst kille som respekterar sin (potentiella) partner, eller en mjäkig toffel som viker sig platt för minsta lilla.
Citera
2025-06-23, 21:30
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Inte så mycket mot kvinnor längre, nej. Jag var väl det en gång i tiden men numera är jag mer bad boy än nice guy eftersom det sistnämnda gjorde att man blev behandlad som radioaktivt avfall och utnyttjad i ungdomens år. Jag får definitivt mer uppmärksamhet från kvinnor när jag är aningen dryg. Män emellan är jag nog oförändrad, men mot kvinnor var jag betydligt mer nice guy förut och det är det som gör mig frustrerad med kvinnans påstående för jag vet att man blev friendzonad som in i helvete av att vara trevlig mot tjejerna.

Haha du är inte en badboy. Du är en kvinnohatare som skrämmer iväg kvinnor. Det är INTE samma sak som badboy. Där har du missuppfattat nånting. Badboys hatar inte kvinnor, dom älskar dom. Du har större chans att slippa bli friendzonad om du är snäll mot kvinnor än kvinnofientlig. Glöm inte att kvinnor (undermedvetet) väljer sin sexpartner utifrån lämplighet som fader till potentiell avkomma. Dvs vill dom ha en trygg, snäll man som är badboy i den bemärkelse att han försvarar kvinnan, inte hatar och gör henne skada.... Det sista skapar otrygghetskänslor hos kvinnan, vilket gör att hon ratar dig direkt. Tacka och ta emot dessa tips så ska du se att du får mer kvinnor.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-06-23 kl. 21:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in