• 1
  • 2
2025-06-23, 12:28
Medlem
KillenArCPs avatar
8-17, en timme lunch, 40 timmar i veckan.
5-6 veckors semester.
Vänlig jävla standard skulle man kunna tro men icke! Nu jävlar ska det gratisjobbas, springa runt på jobbjippon, ta hand om fotbollsträningar, ta hand om barn och hem.

Alla förstår att detta går inte ihop i verkligheten! Vilket gör att det myglas som tusan med arbetstid.

När folk frågar säger att jag behöva jobba exempelvis den 7/7 till 17.00 så tittar folk på mig som ett ufo.
Kan du inte gå tidigare från jobbet? NEJ

Varför vill du inte vara med våra jippon på jobbet?
För jag har en jävla fotbollsträning för grabbarna!

Folk kommer och går till sina jobb idag lite hipp som tätt men jag har extremt svårt att förstå mig hur mina kollegor som går tidigare och kommer in senare kan få ihop detta.

Upplever Sverige blev sjukt av efter coronan och någon arbetsmoral hittar man endast hos de äldre. Varför blev Sverige så här?
Citera
2025-06-23, 12:36
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Dina kollegor kanske jobbar mer effektivt än dig? Och behöver inte sitta 9.0 timmar med arslet fastlimmat på kontoret för att göra enkla arbetsuppgifter?
Jobba smartare, latmask.
Citera
2025-06-23, 12:45
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Dina kollegor kanske jobbar mer effektivt än dig? Och behöver inte sitta 9.0 timmar med arslet fastlimmat på kontoret för att göra enkla arbetsuppgifter?
Jobba smartare, latmask.
1. Även de juniora? Det är inte så jag skapa producera fem byttor med glass per månad. Är det därför jag även får högre lön och ingen någonsin har vilja bli av med mig?
2. Enkla arbetsuppgifter? Vi säger så …
3. Smartare? Som utvecklare handlar det hela tiden om att jobba smartare.

Likt förbannat, jag får betalt för tiden!
Citera
2025-06-23, 12:51
Medlem
Just det där med att man ska förväntas närvara på jobbjippon på sin fritid tycker jag är en helvetes jävla skitgrej. Och allt under ett äckligt förvändande om "vi bjuder ju på middag"

Om arbetsköparen vill ha min tid så får arbetsköparen köpa den tiden och kalla det för arbetstid. Simple as that.
Citera
2025-06-23, 12:58
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
1. Även de juniora? Det är inte så jag skapa producera fem byttor med glass per månad. Är det därför jag även får högre lön och ingen någonsin har vilja bli av med mig?
2. Enkla arbetsuppgifter? Vi säger så …
3. Smartare? Som utvecklare handlar det hela tiden om att jobba smartare.

Likt förbannat, jag får betalt för tiden!

Du kan inte vara särskilt bra med tanke på hur mycket energi du lägger ner på att gnälla på andra. Varför startar du inte eget AB och fakturerar om du är så himlans duktig? Du som är sååå senior?
Citera
2025-06-23, 13:02
Medlem
styckets avatar
Du behöver inte förklara dig.

När folk säger sina frågor säg att du inte behöver förklara dig.
Citera
2025-06-23, 13:33
Medlem
Min spontana tanke när jag läser rubriken blir, vart har akademikernas fiende nummer ett rotebro-conny tagit vägen? Den personen gjorde ju allt för att sprida hat mot akademiker. Oavsett vad tråden handlade om så var det akademikernas fel enligt rotebro-conny. Men att det fått sämre rykte att vara akademiker kan ju även bero på att det finns många flumutbildningar där du får en akademisk examen. Tänker som genusvetenskap till exempel
Citera
2025-06-23, 14:06
Medlem
Mr.Swedens avatar
Svaret på trådens fråga är tämligen enkel att besvara - nämligen, samtidigt som horder av medelmåttiga människor fick låtsasutbildningar i låtsasämnen och tog plats i låtsaspositioner med tjusiga låtsastitlar i samhälle och näringsliv. Hur många genuscertifierare, klimatkonsulter, miljöforskare och mångfaldsintegrerare kan man krysta fram innan begreppet akademiker för alltid förlorat sitt innehåll och värde.

En akademiker idag är en välavlönad medelmåtta med större påverkan än begåvning, inte sällan en aktivist som direkt motarbetar ett fungerande samhälle. De tillhör alla Transferiatet, den nya snabbt växande grupp som avlönas med skattepengar men inte tillför någon samhällsnytta.

Elon Musk, var är du?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2025-06-23 kl. 14:46.
Citera
2025-06-23, 14:43
Medlem
Hitler.was.a.vegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Just det där med att man ska förväntas närvara på jobbjippon på sin fritid tycker jag är en helvetes jävla skitgrej. Och allt under ett äckligt förvändande om "vi bjuder ju på middag"

Om arbetsköparen vill ha min tid så får arbetsköparen köpa den tiden och kalla det för arbetstid. Simple as that.

Inte bara det, har en kollega som bytte jobb inom IT svängen men kom tillbaka fortare än f-n. IT företaget han fått jobb på var alla chefer träningsnarkomaner, dom for till Portugal en vecka i maj och där körde dom två mil per dag. Uppdelat på 3 tillfällen.
Citera
2025-06-23, 14:59
Medlem
Akademikernas framtid:

Citat:
”Europeiska grundare måste inse det här: Silicon Valley har skruvat upp tempot igen. Det är sju dagar i veckan som krävs för att vinna.”

Så skrev den brittiske riskkapitalisten Harry Stebbings på LinkedIn – och drog igång en het debatt om den ökända 996-kulturen: arbetsveckor från nio till nio, sex dagar i veckan. Modellen är vardag hos kinesiska techjättar som Alibaba och Bytedance. Nu menar vissa att det är dags för Europa att följa efter.

https://www.svd.se/a/B0LE79/996-ifra...-tror-pa-annat
Betalartikel.
Europa får hoppa på tåget eller hamna för evigt långt bak. Min gissning är att man inte gör det om inte levnadsstandarden hotas rejält och arbetsreglerna luckras upp rejält.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-06-23 kl. 15:01.
Citera
2025-06-23, 15:00
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Upplever Sverige blev sjukt av efter coronan och någon arbetsmoral hittar man endast hos de äldre. Varför blev Sverige så här?
Man kan få ihop pusslet:
- Frun var hemma några år
- Hon jobbade 75% när hon arbetade ute
- Vi hade olika arbetstider.
- Frun startade egen redovisningsfirma - jobbar hemma mestadels nu.
- Morföräldrarna skjutsar ofta till tennis och stall.
- Farföräldrarna hämtar på dagis några gånger i veckan.
- Jag tog med mig jobbet hem och arbetade efter att barnen lagt sig en timme eller två ibland
För att ta några snabba exempel från vår familj som beskriver hur friskt Sverige är efter Coronan
----------
Varför skall din brist på fantasi vara basen för att förakta andra som sliter och släpar med hög moral?
Citera
2025-06-23, 15:06
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Min spontana tanke när jag läser rubriken blir, vart har akademikernas fiende nummer ett rotebro-conny tagit vägen? Den personen gjorde ju allt för att sprida hat mot akademiker. Oavsett vad tråden handlade om så var det akademikernas fel enligt rotebro-conny. Men att det fått sämre rykte att vara akademiker kan ju även bero på att det finns många flumutbildningar där du får en akademisk examen. Tänker som genusvetenskap till exempel

Han kanske blev akademiker och därmed saknar tid att sitta på Flashback
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in