Citat:
Ursprungligen postat av
KillenArCP
8-17, en timme lunch, 40 timmar i veckan.
5-6 veckors semester.
Vänlig jävla standard skulle man kunna tro men icke! Nu jävlar ska det gratisjobbas, springa runt på jobbjippon, ta hand om fotbollsträningar, ta hand om barn och hem.
Alla förstår att detta går inte ihop i verkligheten! Vilket gör att det myglas som tusan med arbetstid.
När folk frågar säger att jag behöva jobba exempelvis den 7/7 till 17.00 så tittar folk på mig som ett ufo.
Kan du inte gå tidigare från jobbet? NEJ
Varför vill du inte vara med våra jippon på jobbet?
För jag har en jävla fotbollsträning för grabbarna!
Folk kommer och går till sina jobb idag lite hipp som tätt men jag har extremt svårt att förstå mig hur mina kollegor som går tidigare och kommer in senare kan få ihop detta.
Upplever Sverige blev sjukt av efter coronan och någon arbetsmoral hittar man endast hos de äldre. Varför blev Sverige så här?
Jag tänkte som dig för ett antal år sedan.
Arbetsmoral, vad menar du nu? Förklara för mig exakt vad du menar. För det som du har gjort, är att du har köpt ett narrativ rakt av utan att ens förstå vad det är, utan att ens genomleva det som jag gått igenom.
Jag är utbildad gymnasielärare, har haft hög arbetsmoral jag har gjort ALLT för mina elever men blivit utnyttjad på varenda jävla jobb och sitter här helt utbränd och trasig och du snackar om arbetsmoral? Fattar du inte att det är ett påhitt alltihop för att få oss hederliga arbetare att bli utnyttjade av våra överhuvuden, chefer osv? Som i sin tur blir utnyttjade osv. Det är ett ekorrhjul alltihop. Ett matrix, och ju snabbare man inser det och tänker på sig själv desto bättre. Kolla på dom som står utanför detta matrix som har miljarder. Dom har det gött, kanske har dom inte ens haft hög arbetsmoral men valt ut något som genererat mycket pengar. Nu kanske dom kan hjälpa otroligt många människor med sina pengar, allt väldigt smidigt och effektivt och göra så mycket mer nytta än dig och mig som snackar om arbetsmoral?