Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Ja, det är ju en rivaliserande teori. Så du tror inte på att där är omfattande myteri i ryska armén idag, för Putin har så stark kontroll? Jag är ingen expert så du har kanske rätt där.
Det fetade.
I din välkända taktik, smyger in ett antagande, som man måste fråga sig. Var fan hitta du grund till det svaret?
Här har du basen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. Det har helt enkelt visat sig att teorin om att Sovjet föll ihop på grund av Afghanistan var inkorrekt. Så vi kan inte lära av Ukrainakriget från den sovjetiska konflikten.
Från ett proryskt perspektiv skulle man kunna se det som att Afghanistankriget var ett slags militärt biståndsprojekt. Medan Ukrainakriget är en "preempitve strike" för att förekomma en fara i framtiden. Och det sistnämnda är mycket enklare att mobilisera support för (och därmed lägre myterigrad). Men jag tror inte att det är orsakssambandet här. Det är helt enkelt så att Sovjet var ett failed project 1988. Vad som helst hade knäckt systemet.
Jag svarade:
Citat:
Jasså…
Inte beroende på att Putins mönstersamhälle har bättre statlig kontroll, starkare auktoritära mekanismer, och en förändrad politisk kultur. Lyd den store ledaren. Ensam är stark i moder Ryssland, numera.
Individens möjlighet och vilja att protestera kanske begränsas av möjligheten att få fri logi på en anstalt på okänd ort.
Inte minst, även i den nedgångna ryska staten, så har något hänt under 35 år. Tydligt inte till det bättre…
Efterfrågar du det du i det fetade påstår?
Var i mitt svar, hittar du något som kan tolkas som en kommentar som du sedan i det fetade svarar?
Du är en dum jävel, på ren svenska.
En idiot som ska gå offtopic och förvanska svar.
Märkligt att dina inlägg blir raderade 🤣🤣🤣