Citat:
Det tog mig lång tid att förstå meta-kommunikationen i detta forum. De flesta som du diskuterar söker inte sanningen överhuvudtaget. De vill bara säkra sin världsbild och göda sina känslor. När du väl börjat tycka illa om någon, så känns det skönt att tycka mer illa om dem. De VILL att ryssarna ska vara så dumma och onda som möjligt, och att "Putler" är helt galen. Myteri och galna officer är skönt, och att Putin var säker på att han skulle genomföra en 3-DAGARS operation. Lycka till att seriöst diskutera något med dessa. En ukrainier hittade ju en paraduniform, och SBU säger att alla ryssarna gör myteri.
Sanningsmässigt är de nöjda om någon håller med dem. Majoriteten i en grupp har rätt, vilket f ö är en medfödd bias.
Sen finns där de som vill detsamma, men de säkrar sin världsbild genom att se om någon lyckas säga emot dem. Om de inte hittar någon som kan det, så har de kanske hyfsat rätt. Jag hör nog själv till den kategorin.
Sen är där de rena sanningssökarna. Cred till dem.
Sanningsmässigt är de nöjda om någon håller med dem. Majoriteten i en grupp har rätt, vilket f ö är en medfödd bias.
Sen finns där de som vill detsamma, men de säkrar sin världsbild genom att se om någon lyckas säga emot dem. Om de inte hittar någon som kan det, så har de kanske hyfsat rätt. Jag hör nog själv till den kategorin.
Sen är där de rena sanningssökarna. Cred till dem.
Sanning är bra. Fakta/sanningen/verkligheten är dock inte kompatibelt med blind tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.
Varför förneka objektiva sanningar, såsom att det ÄR den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer?
Sant är att hundratusentals människor har mördats (och hundratusentals ryssar har dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer. Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur?