Citat:
Skåne är väldigt speciellt och skåningar generellt är annorlunda mot övriga svenskar (på gott och ont). Minns hur det när Helenmordet var aktuellt diskuterade hur oerhört många pedofiler det fanns i en liten radie runt Hörby där hon bodde. Kanske ser ut så i övriga Sverige också men Skånes landsbygd befolkades av skrämmande många pedofiler. Många udda historier kommer just från Skåne (men även bergslagen), föräldrar som dödar sina barn, gömmer barn osv. Skåningar har lite svårare för staten/auktoriteter (rättshaveristerna är fler), lättare hitta avlägsna hus mitt i en åker typ, mer folk som gör att man blir/känner sig anonym osv.
Vi kan då ta ett samhälle strax utanför Helsingborg, samt de runt detta öster om Helsingborg som jag hamnade i en gång. De sträcker sig ända fram till Hässleholm, men detta var förvirrande nära civilisationen.
Ett område med sjysta lägenheter med systembolaget långt bort.
På ytan ser det helt okej ut som en urbaniserad människa. Men som du säger det är där det sämsta slödder just hamnat och bor.
Sedan flyttade vi ännu mer ut på landet, men då uppstod andra problem hela tiden och inget man drömde om var som det var. Men omöjligt att veta på förhand om man inte läst vad vi här kan diskutera och dela med oss. Det var tanken bakom att starta tråden.
PS: jag har många historier tex när jag hamnade bland antroposofer, men jag ska inte skriva allt själv i tråden, och snälla gå inte OT. Rapportera till en mod om ni tycker att vi ska prata om något annat än vad första inlägget har förklarat så gott jag kunde.
Ett område med sjysta lägenheter med systembolaget långt bort.
På ytan ser det helt okej ut som en urbaniserad människa. Men som du säger det är där det sämsta slödder just hamnat och bor.
Sedan flyttade vi ännu mer ut på landet, men då uppstod andra problem hela tiden och inget man drömde om var som det var. Men omöjligt att veta på förhand om man inte läst vad vi här kan diskutera och dela med oss. Det var tanken bakom att starta tråden.
PS: jag har många historier tex när jag hamnade bland antroposofer, men jag ska inte skriva allt själv i tråden, och snälla gå inte OT. Rapportera till en mod om ni tycker att vi ska prata om något annat än vad första inlägget har förklarat så gott jag kunde.