• 1
  • 2
2025-06-14, 16:03
Medlem
Bor i studentkorridor. Dom jag delar kyl och frys med glömmer att stänga luckorna ordentligt. Maten blir förstörd. Vad ska jag göra? Har pratat med hyresvärden men dom kunde inte göra nåt.
Citera
2025-06-14, 16:08
Moderator
Ancistruss avatar
Sätta upp en stor arg lapp på kylskåpsdörren som påminner dem kanske? Bor det folk där som inte kan svenska så skriv på engelska också, eller på deras modersmål.

Funkar inte det återstår nog tyvärr inget annat än att skaffa ett eget litet kyskåp och ha på ditt rum.
Citera
2025-06-14, 16:11
Medlem
litenbokstavs avatar
jag tycker du borde prata med en psykolog om dina traumatiska upplevelser
Citera
2025-06-14, 16:12
Medlem
Justera upp benen en aning så att skåpen lutar lite bakåt. Då brukar dörren vilja gå igen av sig själv. De lutar säkert åt fel håll nu.
Citera
2025-06-14, 16:47
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare
Justera upp benen en aning så att skåpen lutar lite bakåt. Då brukar dörren vilja gå igen av sig själv. De lutar säkert åt fel håll nu.
Detta. Tänkte skriva samma.
Citera
2025-06-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare

Jag hade inte alls tänkt på det. Nu när jag kollar så lutar kylskåpet framåt! Ljusbrytaren, tror den heter så, asså grejen som släcker kylskåpets lampor när man stänger kylskåpsdörren. Denna är ganska trög och kräver ganska mycket tryck när man ska stänga kylen.

Ska ta detta med hyresvärden. Eller är det lätt att göra det själv?
Citera
2025-06-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Sätta upp en stor arg lapp på kylskåpsdörren som påminner dem kanske? Bor det folk där som inte kan svenska så skriv på engelska också, eller på deras modersmål.

Funkar inte det återstår nog tyvärr inget annat än att skaffa ett eget litet kyskåp och ha på ditt rum.

Dom jag delar kylskåp med snackar bara engelska. Vad bör jag skriva exakt?
Citera
2025-06-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav

Lägg av med sarkasmen! Detta är en jobbig situation. Har aldrig varit mer upprörd än denna situation någonsin.
Citera
2025-06-14, 17:06
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilant2-6-6-5
Dom jag delar kylskåp med snackar bara engelska. Vad bör jag skriva exakt?

T.ex.:

Please don't forget to close the refrigerator door!

eller t.ex:

Please make sure the refrigerator door is closed before you leave. Thank you!
Citera
2025-06-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubilant2-6-6-5
Jag hade inte alls tänkt på det. Nu när jag kollar så lutar kylskåpet framåt! Ljusbrytaren, tror den heter så, asså grejen som släcker kylskåpets lampor när man stänger kylskåpsdörren. Denna är ganska trög och kräver ganska mycket tryck när man ska stänga kylen.

Ska ta detta med hyresvärden. Eller är det lätt att göra det själv?
Ryck loss sockeln så ser du benen i framkant. Borde gå att skruva ut med skiftnyckel. Kolla bara så att inte ovansidan på skåpet går upp emot överskåpet.
Citera
2025-06-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
Hjälper det mot att luckorna ej stängs ordentligt utav andra som inte ens behärskar ett kylskåp?
Citera
2025-06-14, 17:40
Medlem
ps870s avatar
Jag har svurit länge över mitt kylskåp som ofta inte stängs helt. Jag känner mig hyfsat händig men hade inte en tanke på att justera benen i framkant.
Nu har jag lagt 1 minut på att justera benen och dörren stängs perfekt. Skämskudde på att jag inte tänkt på det själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in