• 1
  • 2
2025-06-14, 17:43
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilant2-6-6-5
Vad ska jag göra?
Gör ditt livs näst bästa investering. Köp ett eget litet kylskåp och ha det i ditt rum.
Citera
2025-06-14, 17:43
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det är baksidan med ett kollektivt boende. jag har hängt i många korridorer i min ungdom och det är alltid samma sak överallt. Man måste antingen acceptera att alla har olika vanor och uppfostran och bita ihop att det stör och är irriterande.

Eller välja att bo helt ensam hela livet. Det räcker med en enda individ extra för att det ska uppstå.
Säger man ifrån så är risken stor att man gör sig själv till problemet, alla mot dig för att man gnäller och är den jobbiga som sätter upp lappar likt en "diktator".

Det räcker med en arbetsplats, en liten lapp på kylskåpet och du blir utfryst av gruppen som har något att snacka skit om helt gratis.
Senast redigerad av Bilderberg78 2025-06-14 kl. 17:52.
Citera
2025-06-14, 18:02
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Jag hade inte alls tänkt på det. Nu när jag kollar så lutar kylskåpet framåt! Ljusbrytaren, tror den heter så, asså grejen som släcker kylskåpets lampor när man stänger kylskåpsdörren. Denna är ganska trög och kräver ganska mycket tryck när man ska stänga kylen.

Ska ta detta med hyresvärden. Eller är det lätt att göra det själv?
Ja, det är lätt. Om man inte har psykologiska spärrar, på grund av könstillhörighet, exempelvis.
Citera
2025-06-14, 23:05
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Har aldrig varit mer upprörd än denna situation någonsin.

ja, jag hör det.... därför jag tycker du borde söka professionell hjälp
Citera
2025-06-15, 02:15
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Bor i studentkorridor. Dom jag delar kyl och frys med glömmer att stänga luckorna ordentligt. Maten blir förstörd. Vad ska jag göra? Har pratat med hyresvärden men dom kunde inte göra nåt.

Man måste vara en alfa-hane /hona för att kunna ändra på ett beteende som detta eller liknande.
Om inte så tillhör man fåren i samhället, och så fort en av fåren tar ton mot kollektivet så tas det emot beroende hur de rankas i den hierarki vi alla ingår i.

Fast man ska inte endast döma folks auktoritet efter en social hierarki eller utseende. Folk har mördats pga tvättider i en källare som inte respekterades mer än en gång.

TS är kanske av mördartypen och redan slaktat hela korridoren för att de trodde att man kan bedöma hotbilden på utsidan av en individ.

Men tänkt efter en gång till innan ni ignorerar någon som tar ton utan en rätt till det enligt de sociala normerna jag har beskrivit. Det kräver pondus att gå mot dessa och att se ut som en "tönt" är ett tecken på ett socialt handikapp, säker fattas även alla spärrar att ta till våld. Men det är de lätta som går att känna igen. Det är alla de som man inte uppfattar som hotfulla som blir den som mördar dig om du inte tänker så här.

Jeffrey Dahmer i rollen om "Folk glömmer stänga kylskåpet".
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer

Det är tröttsamt att TS gör denna tråden likt rusen liknande fegisar istället för det som de egentligen redan skulle ha gjort om de kunnat. Att resonera med folk med dåligt beteende är meningslöst utan ett våldskapital som skrämmer dem till lydnad.

Att bli vän med dem och genom kompisuppfostran och på den vägen är det som hjälper mest troligt-
Resten lät bara kul att skiva om detta icke-problem
Citera
2025-06-15, 02:36
Medlem
Baisianuss avatar
Låt maten bli förstörd. Det är ju mer än din mat som blir dålig, allas blir lika dålig. Och vill folk inte gå hungriga eller magsjuka så får man helt sonika lära sig stänga kylen efter sig. Se det som en träningsprocess.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in