Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Jag kan inte vara ensam om att ibland vid en fin sommar dag, med inga moln på himmelen.
Börja tänka på hur det var i Sverige och Europa fram till runt 2000.
Det är dock inte så att dagens kaos inte hade gått att förutse år 2000. Vid det laget hade det pågått fullskalig indoktrinering i 5-6 år, om det kommande mångkulturella samhället. SVT och TV4 hade kört ungdomsserier varje år, som alla gick ut på det kom blatte-killar till klassen/byn/stan, som var mycket coolare än de svenska snubbarna. Den miljonprojektsförort jag bodde i just år 2000, hade 80% genomströmning av invånare varje år, så jag började inse hur stor invandringen faktiskt var. Vid det laget hade också "kickers"-kulturen gällt i typ 13 år, och i den var det ju extra cred om du var blatte. Skolorna hade förbjudit sverigeflaggor och torshammare i flera år, och alla pratade om att det ändå fanns så mycket plats i Norrland, så det fanns egentligen ingen gräns för hur många invandrare som skulle komma hit.
Peter Birros "Hammarkullen" hade vistats på SVT under stort ståhej, och alla stod beredda att öppna sina hjärtan för invandrarna.
Mona Sahlin hade bara några år innan gått ut och förklarat att svensk kultur ändå inte var något att ha, och att den enda påverkan som invandring kunde ha på Sverige, är "berikning". Siktet var - utan omsvep - inställt på self destruction.
I husen där jag bodde fanns det "bossar", dvs invandrarmän som hade något sorts lokalt inflytande, och som förmedlade kontakt med mynidhgeterna för att söka bidrag och liknande. Givetvis mot viss betalning. Annars hade svenskarna flytt området. Några enstaka fyllon och ADHD-morsor bodde kvar.
Det var Feven, baren-Meral och Laleh. Om du var vit, så hörde du till dåtiden.
Redan i slutet av nittiotalet började man i public service-medierna tjata om det vitas underlägsenhet. De "svarta" hade bättre musik, var snyggare och var liksom mer erfarna. Vi vita var o-ofunkiga, osexiga och visste inte hur man dansade. Karolina Ramqvist åkte till Jamaica och knullade svarta snubbar, och konstaterade att trots att det Jamaicanska samhället var helt könssegregerat, så existerade liksom ingen riktig sexism (i alla fall ingen som Karolina märkte något av, när hon hade fittan full med jamaicansk kuk). Det måste ju vara DET VITA, eller hur? Då skrev hon "När svenska pojkar började dansa" - boken om hur svenska killar insåg att de var underlägsna sina svarta bröder.
Jag minns verkligen inget utopia från år 2000.