Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Boeing är byggda med billiga delar och dålig kvalité iallafall om man ska tro på dokumentären och visselblåsare de diskuterar med. Allt handlar om att dra med på kostander därav också säkerheten.
Nu vet jag ju inte vad just denna olycka berodde på men skulle inte förvåna mig att det är tekniskt fel.
Det finns en stor, väldigt stor, skillnad mellan vad som är ekonomiskt smart att göra för att dra ner på kostnader gentemot vad som är direkt olämpligt ekonomiskt om det resulterar i dödliga flygolyckor.
Jag har mycket svårt att tro att de orsakar detta själva som bolag med tanke på att de själva förlorar allt på det. Däremot om de är infiltrerade av sabotörer, javisst. Annars finns som sagt gränser för vad som är smart Vs osmart. Hållbart Vs ej hållbart.
Notera också att alla mina nämnda olyckor skett i anslutning till START och till landning LANDNING.
*** Min fråga var då-är det lättare att utföra ett "tyst" sabotage i samband med start/landning??
Dessa olyckor skedde alla inom ca 18 månader (!), vet ej om alla var boeing-tror inte det faktiskt (!).
Dock vet jag att det skedde vid start/landning (!) i Kanada, USA, Sydkorea och Japan.
Idag nu även Indien på väg mot Storbritannien.
Det går liksom inte att skylla på fåglar varje gång!
Eller dåliga piloter etc.
Nåväl. Vi får C.