2025-06-11, 19:47
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jag är förvånad att inte fler kedjor kursar. Svårt att konkurrera med internet och leverans till dörren inom.

Tyvärr tror jag att Kjell och Company blir nästa offer (försöker stödköpa där så fort jag ska ha något).

Det är i butiker man fortfarande hittar det man inte trodde man behövde. Det är charmigt.
Citera
2025-06-11, 19:59
Medlem
Kan man se fram emot en fet lagerrensning i deras butiker framöver? Dom har ändå en hel del bra grejer även om priset alltid varit åt helvete.
Citera
2025-06-11, 20:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Kan man se fram emot en fet lagerrensning i deras butiker framöver? Dom har ändå en hel del bra grejer även om priset alltid varit åt helvete.
Ja, en konkursutförsäljning kommer att inledas inom kort.

https://cirio.se/news/life
Citera
2025-06-11, 20:09
Medlem
Zloths avatar
Varför satsar de inte på näthandeln istället?

Ingen handlar i butiker längre eftersom det är både dyrare och inte lika enkelt.

Alla har inte en Lifebutik inom gångavstånd.
Citera
2025-06-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Kan det bero på att varenda kotte i skogen säljer kostilskott på nätet med rabattkoder etc.?

Life fanns väl knappt på nätet?

Jodå, de hade/har en nätbutik
Citera
2025-06-11, 20:24
Medlem
Envisas med fokus på butiker vilket är fruktansvärt dyrt i förhållande mot e-handel!

Apoteksbranschen inom bla hela EU har slagit över mot e handel, för länge sen…

Likheten med hälsokost är närmast identisk?

Ett par flagstores i våra största städer naturligtvis men hela 91 butiker….?

Dom hängde bokstavligen inte med! Fullständigt självförvållat som katastrofala affärsplaner!

Vila i frid
Citera
2025-06-11, 20:25
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuliusCaesar
Dom lät sig förledas av big pharma och började sälja deras verkningslösa piller. Helt annan typ av produkter i riktiga hälsobutiker på kontinenten.
Det känns som om alla kosttillskott som fungerar på riktigt tas bort från marknaden av våra nanny-stater här i norden. Sist jag var inne på en hälspkostaffär och skulle ha 5-htp och L-arginin fick jag höra att ingendera fick säljas längre pga nåt livsmedelsverk eller läkemedelsverk.
Citera
2025-06-11, 20:25
Medlem
Kan nån butik gott plus?
Citera
2025-06-11, 20:42
Medlem
KlappMungons avatar
Kosmetika-, Hygien- och hälsokostbranschen är svår eftersom det till 99% handlar om marknadsföring, inte produktutveckling och produktion.

Mer manliga produkter kan i princip vara helt meningslösa men de innehåller iaf riktig teknik som kräver kunskap för att producera. Som mekaniska klockor eller rörförstärkare.
Citera
2025-06-11, 20:44
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jag är förvånad att inte fler kedjor kursar. Svårt att konkurrera med internet och leverans till dörren inom.

Tyvärr tror jag att Kjell och Company blir nästa offer (försöker stödköpa där så fort jag ska ha något).

Ja, det blir tufft för många butiker. Kjell & Co har ändå den fördelen att de säljer sådant som man ibland måste ha med en gång, som när man pillar med något och inte har lust att vänta i flera dagar på att få hem en del. En liknande kedja som jag inte riktigt förstår hur den överlever är Clas Ohlson. De har ungefär samma produkter som Kjell och Co men utan de här specifika smådelarna till teknikprylar.
Citera
2025-06-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vadå synd? Det var för fan skitdyrt. Alla produkter kunde hittas någon annanstans för minst 30% billigare, ibland 50%. Det enda jag köpt i den butiken är överprisad D-vitamin och någon jävla fittolja för 200 spänn.

Nej tack och adjö ska man vara sådär dyr så ska man importera produkter som man inte kan få tag på någon annanstans.
Fittolja?
Citera
2025-06-11, 20:59
Medlem
Enligt ägaren av denna butik:
https://www.allehanda.se/2025-06-11/jatten-i-konkurs/

Så sitter hon säkert och känner ingen oro. Kan inte läsa hela artikeln då det är låst. Har hon ätit för mycket av deras egna produkter, eller sitter hon verkligen säkert med sin butik? Inte ens på Lifes egna hemsida går det att beställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in