2025-06-14, 02:50
Medlem
Mina lokala köplador jag besöker och som krisat måttligt när t ex Teknikmagasinet och Body Shop imploderat sista åren verkar ersätta (om något dyker upp) av fler kafeer och ev någon barberare som säljer hutlöst dyr skäggolja m m.

De två branscherna har fördelen att ägaren kan ha enstaka anställda med stöd från arbetsförmedling/kommun som får diska, städa m m. Det fanns nog ingen möjlighet för Life-kedjan att ha många i butikerna med noll kunskap om hur att prata fast kunderna ?
Citera
2025-06-14, 12:22
Medlem
GeleZachas avatar
Vart ska man köpa sina vitamintabletter nu då? Apotek är inget alternativ, den svaga skiten är lättölen bland vitaminerna
Citera
2025-06-14, 12:27
Medlem
S.O.Stolps avatar
Någon som varit och fyndat i butikerna?

Konkursboet avser att driva verksamheten vidare och planerar att öppna butikerna för konkursutförsäljning från och med den 13 juni 2025.

https://cirio.se/news/life
Citera
2025-06-14, 14:26
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Alltså det där var väl en fas eller? Folk skulle äta vegetariskt och holistiska kosttillskott, och vi sa ju redan då att ni blir lurade era idioter, vegetarisk mat saknar vitamin A, B12 osv och dom där kosttillskotten finns ju överallt till en fjärdedel av vad Life krävde. Sådana här kedjor kommer gå i konkurs en efter en. Alla har sett igenom myten om veganism. Dom försökte, men misslyckades. Dom är luriga dom där, kineserna.

Tror du? Jag tror snarare det är som många andra nämnt, folk beställer online från andra betydligt billigare ställen. Och inte nödvändigtvis plötsligt ointresse.
Citera
2025-06-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Mina lokala köplador jag besöker och som krisat måttligt när t ex Teknikmagasinet och Body Shop imploderat sista åren verkar ersätta (om något dyker upp) av fler kafeer och ev någon barberare som säljer hutlöst dyr skäggolja m m.

De två branscherna har fördelen att ägaren kan ha enstaka anställda med stöd från arbetsförmedling/kommun som får diska, städa m m. Det fanns nog ingen möjlighet för Life-kedjan att ha många i butikerna med noll kunskap om hur att prata fast kunderna ?

Jag känner folk mkt som jobbat i hälsokedjor i flera år och enl dom lägger de en hel del på personalutbildning
Men det tar flera år att lära sej produkterna bra

Tycker inte dom försöker sälja på folk ngt
Målgruppen tänder av snabbt på det

Många har problem med chefer som kan vara riktiga svin
Finns t ex en ökönd hälsokostbutiks-ägare med flera butiker i göteborgs län som alla i bramshen vet är väldigt elak mot dom anställda
Han är bara inne i dem branshen för att tjäna pengar det säger han helt öppet själv, och beh frekvent även kunderna burdust.

kedjorna har -ofta pga dålig ledning - men inte alltid,,, ett ganska vanl förekommande problem med f ö r ointresserad personal,
Som inte är intresserade av kunderna och handlar utifrån pliktskyldighet, med minimalism som guide
Senast redigerad av HazeCrace 2025-06-15 kl. 13:14.
Citera
2025-06-17, 18:33
Medlem
Dyrt trots 30%. Finns ju bra grejer på apotea eller andra näthandlare.
Citera
2025-07-06, 15:56
Okej, det var inte så förvånande.

Tror att sista gången jag var inne i en sådan var 2010 oh det var för att jag letade efter
ett specifikt schampo.

Alltid undrar vilka deras kunder var. Pensionärer som gillar vitaminer?
Citera
2025-07-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Okej, det var inte så förvånande.

Tror att sista gången jag var inne i en sådan var 2010 oh det var för att jag letade efter
ett specifikt schampo.

Alltid undrar vilka deras kunder var. Pensionärer som gillar vitaminer?

Har jag också undrat, särskilt som det sällan är någon där inne.

Har tyckt de var dyra redan på 1990-talet och hittade aldrig något handla där. På 20+ år har jag handlat där färre än fem gånger. Kanske två eller tre.
Citera
2025-07-29, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Har jag också undrat, särskilt som det sällan är någon där inne.

Har tyckt de var dyra redan på 1990-talet och hittade aldrig något handla där. På 20+ år har jag handlat där färre än fem gånger. Kanske två eller tre.
Exakt, aldrig någon där inne.. väldigt märkligt när man tänker på det.
Citera
2025-08-22, 21:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Nu är Life återupplivat. Varför?
Citera
2025-08-22, 21:54
Medlem
semizones avatar
Mkt tråkigt. Snart sitter alla bakom skärmen och träffar inte en jävel. Inga butiker, inga naturliga möten. Folk kommer sitta och prata med Chatgpt AI mest hela tiden. Life gillade jag, de var alltid så trevliga, och tillmötesgående, jag köpte melatonin där innan det började säljas på apoteket receptfritt.
Citera
2025-08-26, 19:22
Medlem
https://www.dagenshandel.se/article/...orisk_comeback

Lista: Här är alla Life-butiker som återöppnas – ”Historisk comeback”

Life har eller kommer att återöppna butiker i Luleå, Sundsvall och Stockholm i dagarna. Här är listan på de totalt 46 butiker, av de 79 som fanns innan konkursen, som kommer att återöppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in