2025-09-18, 14:26
Medlem
Clownfysiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har Apple Intelligence på min 16 Pro Max.
Gå in i inställningarna, och ”Apple Intelligence och Siri”.

Edit: Såg närmare på det. Och det står med liten text att det inte är tillgängligt.
Det stämmer. Det enda vi fått ta del av än så länge är det lilla ”suddgummit”, längst till höger bland alternativen när man vill redigera bilder. Det är fövisso en rätt häftig funktion, men det är långt i från hela AI-sviten som kommer.
Citera
2025-09-18, 18:54
Medlem
mr.demons avatar
Jag har iPhone 13 Pro. Det laggar och är segt som fan. Nån som har samma problem?
Citera
2025-09-19, 19:53
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag har iPhone 13 Pro. Det laggar och är segt som fan. Nån som har samma problem?

Nej. Uppgraderade min iPhone 12 och iPhone 13 i tisdags och har upplevt att det flyter på bra. Batteritiden är samma som innan och det känns snarare som att enheterna är lite snabbare i responsen än innan uppgraderingen. Uppskattar ändringarna i kamera-appen, mycket lättare att välja inställningar nu. Vad gäller Liquid Glass - grejen så var jag lite negativ men jag tycker att ser rätt snyggt ut ändå efter några dagars användande.

Låt din telefon jobba ett par dagar så kommer den säkert kännas ok igen när optimeringen är klar.
Citera
2025-09-20, 13:10
Medlem
Hur får jag bort det här nya temat. Otroligt fult och ocleant. Ser ju ut som ett barn har designat skiten, bubbeltemat suger röv.
Det har kommit en lag på att alla hemsidor och liknande ska tillgänglighetsanpassas, alltså göra det enklare för tex synskadade att navigera. Den här uppdateringen går ju i helt motsatt riktning och känns otroligt Windows 98.
Seriöst, finns det nån inställning som gör att man får tillbaka det gamla temat?
Citera
2025-09-20, 15:48
Medlem
eldrattans avatar
Är det någon som lyckats uppdatera från Itunes (till en ipad)? Står bara att ipaden har senaste OS 18.x i Itunes. Har inte utrymme för att uppdatera direkt från plattan, dock så dyker IOs 26 upp på plattan fast går ej pga av för lite ledig utrymme.
Citera
2025-09-20, 16:25
Medlem
Clownfysiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Hur får jag bort det här nya temat. Otroligt fult och ocleant. Ser ju ut som ett barn har designat skiten, bubbeltemat suger röv.
Det har kommit en lag på att alla hemsidor och liknande ska tillgänglighetsanpassas, alltså göra det enklare för tex synskadade att navigera. Den här uppdateringen går ju i helt motsatt riktning och känns otroligt Windows 98.
Seriöst, finns det nån inställning som gör att man får tillbaka det gamla temat?
Jag skulle gärna få väck det också men det går inte. Det du kan göra är att gå in i inställningar > hjälpmedel > skärm och textstorlek > minska genomskinlighet.

Alla glaseffekter ersätts med en matt enkelfärg, men tyvärr ser det inte särskilt snyggt ut. Det är lite som att välja mellan pest eller kolera. Vi får nog dras med det här fram till nästa stora uppdatering om ett år eller två.
Citera
2025-09-20, 19:34
Medlem
Hur fan ändrar man färgerna i notiscentret? Måste ha svart text och vit bakgrund på notiserna, som det var på iOS 18. Det går ju inte att se annars.
Citera
2025-09-25, 23:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownfysik
Det stämmer. Det enda vi fått ta del av än så länge är det lilla ”suddgummit”, längst till höger bland alternativen när man vill redigera bilder. Det är fövisso en rätt häftig funktion, men det är långt i från hela AI-sviten som kommer.

Jag uppdaterade nyss till 26.1. Och nu verkar det som om det ska fungera.
Efter installationen, kunde jag välja om jag ville använda det eller inte.
Och i inställningarna står det nu följande ”Hämtar stöd for Apple Intelligence. Anslut iPhone till Wi-Fi och ström medan modellerna hämtas.
Citera
2025-09-26, 10:09
Medlem
Efter uppdatering så ser jag inte att jag fått mail, dvs inget rött vid mail-ikonen. Var får jag till det igen, letat överallt?

En annan sak, att stänga flikar, har det blivit sämre?
Citera
2025-09-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag1
Efter uppdatering så ser jag inte att jag fått mail, dvs inget rött vid mail-ikonen. Var får jag till det igen, letat överallt?

En annan sak, att stänga flikar, har det blivit sämre?

Mail, ställ in hur det ska visas notiser, i inställningar Notiser
Citera
2025-09-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Mail, ställ in hur det ska visas notiser, i inställningar Notiser

Jag har varit där och försökt utan framgång..
Citera
2025-09-27, 18:07
Medlem
Clownfysiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag uppdaterade nyss till 26.1. Och nu verkar det som om det ska fungera.
Efter installationen, kunde jag välja om jag ville använda det eller inte.
Och i inställningarna står det nu följande ”Hämtar stöd for Apple Intelligence. Anslut iPhone till Wi-Fi och ström medan modellerna hämtas.
Använder du måhända betaversioner av operativsystemet? Jag har inte möjligheten att uppdatera mer än 26.0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in