Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Är det ens lagligt med en timlön på 88 kr?
Citat:
Ursprungligen postat av
PetterHansson
Varför skulle man anstränga sig för 88 kr /h ? Vem fan vill jobba kvar där? Förnedringslön. Att det ens är lagligt att ge så lite lön?? Det inget softjobb direkt att jobba sent en fredagkväll på donken Medis.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Det är bra om det blir klarlagt. Jag misstänker att det nog ändå är olagligt med timlön på 88 kr. Jag är inte 100% på det men det känns som definition på slaveri faktiskt.
Grundlön på 145 kr, helt okej.
Vi har inga politiskt bestämda minimilöner i Sverige, som tur är. Så en lön på 0 kronor är helt lagligt, om det finns kollektivavtal så finns det oftast en fastställd minimilön men inte alltid. Lägsta lön enligt Hotell- och restaurangavtalet verkar ligga på 145 kronor. per timme