2025-06-10, 00:08
  #25
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är just därför det är enkelt att stiga i graderna, många ser det som ett extrajobb och gör vad de måste, många jobbar en kortare tid osv.
Jag lovar att satsar man så har man garanterat en bra position inom två år om man vill.
Många jobb betyder att man börjar från botten och kan klättra och de som vill kan lyckas.

IKEA har lite samma filosofi, vill du så kan du gå upp i hierakin rätt lätt.
Nu låter du som den tjocka snubben i "coming to America" som drömmer om att han ska stiga i graderna ifrån att ta hand om salladen till att ha hand om något annat skitgöra.

https://www.youtube.com/watch?v=w70RQLtdVeU
Citera
2025-06-10, 00:10
  #26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Nu låter du som den tjocka snubben i "coming to America" som drömmer om att han ska stiga i graderna ifrån att ta hand om salladen till att ha hand om något annat skitgöra.

https://www.youtube.com/watch?v=w70RQLtdVeU

Jag skulle aldrig göra något sånt men jag tror inte det är så svårt om man vill och är beredd att satsa.
Jag tror faktiskt att på ett par år med vilja så ska man nog kunna stiga mer än ett steg.
Citera
2025-06-10, 00:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
88 betyder Heil Hitler. Hur ser McDonalds kopplingar till Sverigedemokraterna ut?
88 betyder inte Heil Hitler. Hur ser dina kopplingar till verkligheten ut?
Citera
2025-06-10, 00:18
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det är ju lagligt med en akassa under 12k/månad, så ja?
Är a-kassa arbete?
Citera
2025-06-10, 00:56
  #29
Medlem
auruns avatar
Du kan inte tänka så långt att de flesta som jobbar där på timmar och inte heltid på en övre tjänst antingen bor hemma eller samtidigt pluggar och får CSN?
Citera
2025-06-10, 01:09
  #30
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
88 betyder Heil Hitler. Hur ser McDonalds kopplingar till Sverigedemokraterna ut?

Idag använder man sig av siffrorna 87 Heil Greta.
MCDonalds och Greta Thunberg för ut vinsten till Gaza. Men det är bara illegala som arbetar för 88 kr timmen.
Citera
2025-06-10, 01:25
  #31
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det är deras knep och strategi att anlita unga och fattiga människor så man har en merit från McDonald's när man söker andra jobb... Wohoo
Citera
2025-06-10, 01:36
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Alla svartskallar på McDonalds fifflar förmodligen till sig csn, social- och bistadsbidrag...precis som vanligt.
Du är obildad och okunnig…omöjligt att fiffla med soc o CSN 2025. Jag antar att du menar bostadsbidrag? Det får man inte utan barn eller om man är pensionär!
Du är en obildad rasist bara…som är vanligt på F.B…lär dig stava din lelle W.T😊
Citera
2025-06-10, 01:36
  #33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Timlön på 88kr är beräknat på en heltidsanställd 16 åring utan OB eller bonusar.
Citera
2025-06-10, 01:52
  #34
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är det ens lagligt med en timlön på 88 kr?

Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Varför skulle man anstränga sig för 88 kr /h ? Vem fan vill jobba kvar där? Förnedringslön. Att det ens är lagligt att ge så lite lön?? Det inget softjobb direkt att jobba sent en fredagkväll på donken Medis.

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är bra om det blir klarlagt. Jag misstänker att det nog ändå är olagligt med timlön på 88 kr. Jag är inte 100% på det men det känns som definition på slaveri faktiskt.

Grundlön på 145 kr, helt okej.


Vi har inga politiskt bestämda minimilöner i Sverige, som tur är. Så en lön på 0 kronor är helt lagligt, om det finns kollektivavtal så finns det oftast en fastställd minimilön men inte alltid. Lägsta lön enligt Hotell- och restaurangavtalet verkar ligga på 145 kronor. per timme
Citera
2025-06-10, 01:57
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VasileYSL
Jag var nyfiken på hur mycket man får betalt på att jobba på McDonalds 2025. Man får alltså enligt denna länk mellan 88 och 110 kronor i timmen. 88 kronor i timmen 2025? Det blir ju knappt 500 kronor per dag utan OB. Säg att du jobbar 20 dagar på en månad. Då tjänar man alltså 10 000 kronor. Hur i helvete kan det vara lagligt, och hur fan överlever folk som jobbar på McDonalds? Okej om du är typ 17 år och bor hemma men det finns ju vuxna som jobbar på Mcdonalds också. Det verkar helt sinnessjukt lite.

https://www.studentjob.se/lediga-jobb/2698297-gillar-du-hamburgare-ansok-om-lediga-jobb-pa-mcdonalds

Länken går alltså till en sida om studentjobb. Om man studerar så jobbar man väl knappast heltid på McDonalds. Siffrorna är dessutom helt fel om man följer kollektivavtal. Vilket McDonalds påstår sig göra. https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/jobb/att-jobba-pa-mcdonalds.html

Med årets avtal så ska en som är under 17 år ha 98,87 kr/h
https://www.hrf.net/ungdomsloner-for-dig-under-20-ar/

Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
88 kr timme är ju fan slavarbete alltså.

Tror inte siffrorna stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är det ens lagligt med en timlön på 88 kr?

Det är det väl, men följer man kollektivavtal, vilket McDonalds påstår sig göra så är det en för låg lön.
Citera
2025-06-10, 02:01
  #36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Länken går alltså till en sida om studentjobb. Om man studerar så jobbar man väl knappast heltid på McDonalds. Siffrorna är dessutom helt fel om man följer kollektivavtal. Vilket McDonalds påstår sig göra. https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/jobb/att-jobba-pa-mcdonalds.html

Med årets avtal så ska en som är under 17 år ha 98,87 kr/h
https://www.hrf.net/ungdomsloner-for-dig-under-20-ar/



Tror inte siffrorna stämmer.



Det är det väl, men följer man kollektivavtal, vilket McDonalds påstår sig göra så är det en för låg lön.


Uppenbarligen så är siffrorna tagna från innan årets löneavtal. Numera är de 98 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in