2025-06-10, 02:11
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Uppenbarligen så är siffrorna tagna från innan årets löneavtal. Numera är de 98 kr.

Årets löneavtal började gälla 1 april.
Annonsen är från 10 maj.

Du menar 2023 års löneavtal där lönen för under 17 år var 96:55 kr/h.

Får du det till 88 kronor?

Det hela är kanske inte så uppenbart för oss alla som det är för dig.
Citera
2025-06-10, 02:34
  #38
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VasileYSL
Jag var nyfiken på hur mycket man får betalt på att jobba på McDonalds 2025.
25 år ca 110 kr/timme lägst + OB‑tillägg vilket väl blir en 25.000 per månad som grannens pojk har haft när han arbetar där.
Kollektivavtalet styr.
Citera
2025-06-10, 02:40
  #39
Medlem
DrLECTERs avatar
Stor milkshake då 39 kr nu 52.
Hälsa Donald i vita huset att det var det sista Mc Donald får sälja till mig.
Citera
2025-06-10, 03:00
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är det ens lagligt med en timlön på 88 kr?
Sverige har inga minimilöner. Det är lagligt att betala 2:-/timmen.

Inte ens detta vet ni (många av er). Det är ju faktiskt ganska otroligt. Ni är världsunikt obildade, och ni har inte ens vett att skämmas för det. Det finns inget annat land i världen där befolkningen är såhär obildad/felbildad.

Den svenska kommunistiska läran lever ett eget liv.
Citera
2025-06-10, 03:07
  #41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Årets löneavtal började gälla 1 april.
Annonsen är från 10 maj.

Du menar 2023 års löneavtal där lönen för under 17 år var 96:55 kr/h.

Får du det till 88 kronor?

Det hela är kanske inte så uppenbart för oss alla som det är för dig.

Vad svamlar du om?
Citera
2025-06-10, 03:19
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad svamlar du om?

Jag postade alltså datumet då platsannonsen publicerade.
Jag postade alltså datumet då det nya avtalet 2025-2027 trädde ikraft.
Jag Postade alltså vad den lägsta lönen, dvs för de under 17 år, var i förra kollektivavtalet (2023-2025) var.

Det var alltså inga 88 kronor.
Tråkigt att du tog illa upp när man kommer med fakta, snöflinga.

Läs om ifall du inte förstod.

(FB) Hur fan kan man överleva på att jobba på McDonalds?
Citera
2025-06-10, 03:21
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
25 år ca 110 kr/timme lägst + OB‑tillägg vilket väl blir en 25.000 per månad som grannens pojk har haft när han arbetar där.
Kollektivavtalet styr.

Ehh NEJ?

HRF och Gröna riksavtalet
Fr.o.m 19 år (till max 20 men inte om man jobbat mer än tre år).
Gäller från Per månad Per timme
1 april 2025 21 022 kr 121,51 kr

En som är 25?

2. Yrkesarbete (för de som alltså är över 20 år)
Härmed avses arbete där förkunskaper inte är något krav och introduktion och utbildning
normalt sker på arbetsplatsen.
Någon formell utbildning är i sig inte en förutsättning för att klara arbetsuppgifterna.


Kronor/timme 149:46
Minimilön efter 6 års yrkesvana:
Kronor/timme 160:56
Citera
2025-06-10, 03:21
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VasileYSL
Många som jobbar på McDonalds ser ju iallafall ut att vara runt 30. Hur fan går det ihop för dem? Får dem bidrag?

Dom är inte svenskar som regel,
Dom har sidoinkomster utöver McDonalds som att kränga droger och dylikt.
Citera
2025-06-10, 03:24
  #45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Jag postade alltså datumet då platsannonsen publicerade.
Jag postade alltså datumet då det nya avtalet 2025-2027 trädde ikraft.
Jag Postade alltså vad den lägsta lönen, dvs för de under 17 år, var i förra kollektivavtalet (2023-2025) var.

Det var alltså inga 88 kronor.
Tråkigt att du tog illa upp när man kommer med fakta, snöflinga.

Läs om ifall du inte förstod.



Jag postade alltså datumet då platsannonsen publicerade.
Jag postade alltså datumet då det nya avtalet 2025-2027 trädde ikraft.
Jag Postade alltså vad den lägsta lönen, dvs för de under 17 år, var i förra kollektivavtalet (2023-2025) var.

Det var alltså inga 88 kronor.
Tråkigt att du tog illa upp när man kommer med fakta, snöflinga.

Kanon att vi är överens om att minimum lönen per timme är 98 kr precis som jag skrev. Var det något annat du undrade?
Citera
2025-06-10, 03:25
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Är a-kassa arbete?
Kvittar. Fortfarande samma sketna summa som man inte kan klara sig på i dagens samhälle.

Är låg lön olagligt så borde akassa på samma nivå eller värre också vara det.
Citera
2025-06-10, 03:27
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kanon att vi är överens om att minimum lönen per timme är 98 kr precis som jag skrev. Var det något annat du undrade?

Nej du kommenterade det TS skrev om 88 kr där jag skrev att jag inte tror att siffrorna stämmer.

Det kommenterade du så här.

"Uppenbarligen så är siffrorna tagna från innan årets löneavtal. Numera är de 98 kr."

Gå och gaslighta någon annan herr snöflinga.
Citera
2025-06-10, 03:30
  #48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Nej du kommenterade det TS skrev om 88 kr där jag skrev att jag inte tror att siffrorna stämmer.

Det kommenterade du så här.

"Uppenbarligen så är siffrorna tagna från innan årets löneavtal. Numera är de 98 kr."

Gå och gaslighta någon annan herr snöflinga.

Ja 88kr var en timlön som fanns innan årets nya avtal.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in