2025-06-09, 23:21
Medlem
Jag var nyfiken på hur mycket man får betalt på att jobba på McDonalds 2025. Man får alltså enligt denna länk mellan 88 och 110 kronor i timmen. 88 kronor i timmen 2025? Det blir ju knappt 500 kronor per dag utan OB. Säg att du jobbar 20 dagar på en månad. Då tjänar man alltså 10 000 kronor. Hur i helvete kan det vara lagligt, och hur fan överlever folk som jobbar på McDonalds? Okej om du är typ 17 år och bor hemma men det finns ju vuxna som jobbar på Mcdonalds också. Det verkar helt sinnessjukt lite.

https://www.studentjob.se/lediga-job...b-pa-mcdonalds
Citera
2025-06-09, 23:27
Avstängd
FUCKJEWSAs avatar
Låter helt fel i ett land som Sverige. Då fattar jag inte varför det har blivit så dyrt att äta på donken.
Citera
Medlem
Ungefär vad man fick för 15år sedan också. Redan då gick det inte att leva på utan det är bara ett temporärt pissjobb för unga som går på gymnasiet eller precis tagit studenten.

En pissigt skitjobb medans man bor hemma.
Citera
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VasileYSL
Jag var nyfiken på hur mycket man får betalt på att jobba på McDonalds 2025. Man får alltså enligt denna länk mellan 88 och 110 kronor i timmen. 88 kronor i timmen 2025? Det blir ju knappt 500 kronor per dag utan OB. Säg att du jobbar 20 dagar på en månad. Då tjänar man alltså 10 000 kronor. Hur i helvete kan det vara lagligt, och hur fan överlever folk som jobbar på McDonalds?
Antar att dom räknar med att folk som bor hemma hos föräldrarna ska nöja sig med en sån lön. Hade jag ungar så hade jag sett det som en hyfsad start. 2.000 av lönen hade jag behållt sen får ungjäveln göra vad fan han vill med resten.
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
88 betyder Heil Hitler. Hur ser McDonalds kopplingar till Sverigedemokraterna ut?
Extremt intelligent svar, bravo!
Citera
Medlem
PetterHanssons avatar
88 kr timme är ju fan slavarbete alltså.
Citera
2025-06-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Antar att dom räknar med att folk som bor hemma hos föräldrarna ska nöja sig med en sån lön. Hade jag ungar så hade jag sett det som en hyfsad start. 2.000 av lönen hade jag behållt sen får ungjäveln göra vad fan han vill med resten.
Extremt intelligent svar, bravo!
Många som jobbar på McDonalds ser ju iallafall ut att vara runt 30. Hur fan går det ihop för dem? Får dem bidrag?
Citera
2025-06-09, 23:30
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Nu har nog många som jobbar på McD OB-timmar så lönen blir lite högre men absolut ingen drömlön.
Många har det också som ett jobb vid sidan av studier eller som ett första jobb då det faktiskt räknas som en bra merit.

Jag gissar att man inte jobbar på McD för enbart lönen utan mer som en erfarenhet. Är väl också rätt enkelt att stiga i graderna om man är sugen på karriären och då först bli ansvarig för någon del av restaurangen. Visar man lite extra intresse, framfötter och vilja att stanna kvar så tror jag att man kan komma vidare.
Citera
2025-06-09, 23:32
Medlem
Citat:
Jag var nyfiken på hur mycket man får betalt på att jobba på McDonalds 2025. Man får alltså enligt denna länk mellan 88 och 110 kronor i timmen. 88 kronor i timmen 2025? Det blir ju knappt 500 kronor per dag utan OB. Säg att du jobbar 20 dagar på en månad. Då tjänar man alltså 10 000 kronor. Hur i helvete kan det vara lagligt, och hur fan överlever folk som jobbar på McDonalds? Okej om du är typ 17 år och bor hemma men det finns ju vuxna som jobbar på Mcdonalds också. Det verkar helt sinnessjukt lite.

Det är därför mc donalds osv försöker anställa ungt folk som jobbar för lägre skitlön och mc donalds sen kan lura i folk på tv-reklam att det är nåt positivt att de ger jobb till unga.

Precis som inte nåt annat bolag som kränger burgare inte skulle gett samma jobb till dom.

Vet inte vilken lön de har på tillexempel max men sjuka priser kan de ta för sina burgare på max .

ar ju en psykopattomte här på flashback som tyckte att det var jättebra att folk får lön på 65kronor i timmen efter skatt men när jag challengade honom att blockera alla sina egna konton och kort och gå och jobba för den lönen och betala hyra,el och mat osv och posta det här så vägrar han själv jobba för en sån lön.

Antagligen nån som själv utnyttjar människor på detta sätt.
Senast redigerad av Blatteman 2025-06-09 kl. 23:37.
Citera
2025-06-09, 23:34
Medlem
Citat:

Är det ens lagligt med en timlön på 88 kr?
Citera
2025-06-09, 23:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har nog många som jobbar på McD OB-timmar så lönen blir lite högre men absolut ingen drömlön.
Många har det också som ett jobb vid sidan av studier eller som ett första jobb då det faktiskt räknas som en bra merit.

Jag gissar att man inte jobbar på McD för enbart lönen utan mer som en erfarenhet. Är väl också rätt enkelt att stiga i graderna om man är sugen på karriären och då först bli ansvarig för någon del av restaurangen. Visar man lite extra intresse, framfötter och vilja att stanna kvar så tror jag att man kan komma vidare.

Ja, jag känner några som snabbt stigit i graderna. Som haft det som sommarjobb först och fort jobbat sig upp trots ung ålder. Då får man ju lite mer i lön. Hur mycket vet jag inte.

Är det samma lön hos Max?
Citera
2025-06-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är därför mc donalds osv försöker anställa ungt folk som jobbar för lägre skitlön och mc donalds sen kan lura i folk på tv-reklam att det är nåt positivt att de ger jobb till unga.

Precis som inte nåt annat bolag som kränger burgare inte skulle gett samma jobb till dom.
Man vet ju att donken är ett skitjobb men jag blev otroligt förvånad över att man kan få så lite som 88 i timmen år 2025... Jag tjänade 130 i timmen på mitt första jobb efter högstadiet som 17 åring och det var 2012..
Citera
2025-06-09, 23:36
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Varför skulle man anstränga sig för 88 kr /h ? Vem fan vill jobba kvar där? Förnedringslön. Att det ens är lagligt att ge så lite lön?? Det inget softjobb direkt att jobba sent en fredagkväll på donken Medis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in