• 1
  • 2
2025-06-09, 14:53
Medlem
.

Följer med fascination Facebooksidan "Singelfredag" och den är full av sjuka företeelser (man förstår varför medlemmarna där är singlar... ) och något av det märkligaste är att nästan alla kvinnor lägger på massvis med filter på sina bilder, så de ser helt släta ut i ansiktet oavsett ålder och givetvis får de massor med kommentarer om hur vackra de är och att männen vill dejta dem. Värst är Ch*nelle G*brielle Ch*ntalle (ja, taget fult namn) som typ är närmare 55, men ser ut som 20 med uppumpade läppar etc (hon finns på Instagram ifall någon vill bevittna galningen). Själv undrar jag ju hur dessa människor tänker när de lägger på filter som drar bort 20-30 år ifrån fejset och kanske pumpar upp läpparna med hjälp av appar, de kan ju knappast våga dejta när de gjort så, men vad är isf vitsen med att hänga på sidan? 🤔 Vad tror ni?
Senast redigerad av Florman 2025-06-09 kl. 14:55.
Citera
2025-06-09, 15:05
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
....de kan ju knappast våga dejta när de gjort så, men vad är isf vitsen med att hänga på sidan? 🤔 Vad tror ni?

Hur många av dessa har du dejtat?
Citera
2025-06-09, 15:09
Medlem
Håller med.

Jag kan inte begripa att folk tycker folk som använder uppenbara filter är snygga. Jag ser det ofta. När man tittar på rätt många bilder så hittar man ett äkta till slut där personen ser helt annorlunda ut.

Vissa killar och även tjejer, kanske har dålig syn när dom inte ser filters om är uppenbara.

Gillar alls folk som håller på med filter, tycker det är så omoget och ser kvinnor i 50år åldern hålla på med detta. Alltid kvinnor som håller på med filter.
Citera
2025-06-09, 15:18
Medlem
NiceNameTwices avatar
Men låt dem 😅

Det är egentligen bara någon slags extrem förlängning av hur det alltid varit i dejting gamet.

Men ja, förstår det kan vara intressant att observera vad som försiggår ändå, 👍
Citera
2025-06-09, 15:20
Medlem
Låt dem hållas, vad är skadan?
Citera
2025-06-09, 15:44
Medlem
halaltarzans avatar
Men om de använder massa filter så slipper de väl sminka sig eller?
Citera
2025-06-09, 15:51
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Låt dem hållas, vad är skadan?
När man lägger ut filtrerade bilder på sig själv och tror att det är så man ser ut och vill uppfattas så är något rejält skadat. Inte bara hos personen som gör så, utan i samhället där allt fler ser det som ok.

Vi frångår sanningen på så många plan idag, och få vill hålla kvar vid verkligheten.
Det är sjukt och oerhört skadligt. Bara det ser bra ut och låter bra så accepterar folk massor. Ett dåligt tecken i vår samtid.
Citera
2025-06-09, 15:52
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Nätdejting
/Moderator
Citera
2025-06-09, 16:38
Medlem
Citat:
.

Följer med fascination Facebooksidan "Singelfredag" och den är full av sjuka företeelser (man förstår varför medlemmarna där är singlar... ) och något av det märkligaste är att nästan alla kvinnor lägger på massvis med filter på sina bilder, så de ser helt släta ut i ansiktet oavsett ålder och givetvis får de massor med kommentarer om hur vackra de är och att männen vill dejta dem. Värst är Ch*nelle G*brielle Ch*ntalle (ja, taget fult namn) som typ är närmare 55, men ser ut som 20 med uppumpade läppar etc (hon finns på Instagram ifall någon vill bevittna galningen). Själv undrar jag ju hur dessa människor tänker när de lägger på filter som drar bort 20-30 år ifrån fejset och kanske pumpar upp läpparna med hjälp av appar, de kan ju knappast våga dejta när de gjort så, men vad är isf vitsen med att hänga på sidan? 🤔 Vad tror ni?
Kan inte vara värre än Rumänska zigenaren C"audia d"essire Gra"wohl, Där snackar vi filter och kärringen kan ljuga om absolut allt tex sin cancer och alla kärringar tycker ändå hon är så fantastisk och snygg , nu är hon iofs mycket för att visa häcken och kamel-tån , så det fyller upp hennes filter och mytomani på facebook.
Senast redigerad av chunky000 2025-06-09 kl. 16:42.
Citera
2025-06-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
När man lägger ut filtrerade bilder på sig själv och tror att det är så man ser ut och vill uppfattas så är något rejält skadat. Inte bara hos personen som gör så, utan i samhället där allt fler ser det som ok.

Vi frångår sanningen på så många plan idag, och få vill hålla kvar vid verkligheten.
Det är sjukt och oerhört skadligt. Bara det ser bra ut och låter bra så accepterar folk massor. Ett dåligt tecken i vår samtid.

Du har helt klart tänkt längre där. Du har rätt!

Hade faktiskt glömt bort att jag läst om hur folk utvecklat kroppsdysfori där de inte känner igen sitt eget ansikte i spegeln eftersom de är vana att se sig själva med filter. Var tydligen rätt vanligt att yngre tjejer uppsökte plastikkirurger för att försöka se ut som sina selfies.

Social media överlag är fan riktigt skadligt förr majoriteten som använder det.
Citera
2025-06-09, 17:56
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
.

Anledningen till varför dem använder filter är simpel,dem ser ut som ett rent helvete i verkligheten.
Citera
2025-06-09, 17:58
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du har helt klart tänkt längre där. Du har rätt!

Hade faktiskt glömt bort att jag läst om hur folk utvecklat kroppsdysfori där de inte känner igen sitt eget ansikte i spegeln eftersom de är vana att se sig själva med filter. Var tydligen rätt vanligt att yngre tjejer uppsökte plastikkirurger för att försöka se ut som sina selfies.

Social media överlag är fan riktigt skadligt förr majoriteten som använder det.
Jag är "ansiktsblind" och det tar ett tag innan jag känner igen människor jag mött tidigare.
Som väl är håller jag inte på med "sociala" medier och dejtingappar, men om jag så gjorde...

Jag har såklart inte kunnat undgå en del bilder på fixade bilder eller fixat folk, men för mig (som inte har ett superliv själv), är det sjukt att se.

Jag mår hellre skit i verkligheten än i en fantasivärld. Fallet blir så mycket kortare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in