• 1
  • 2
2025-06-08, 16:06
Medlem
BombaySaphires avatar
Köpte Estrellas grillchips och de är helt mjöliga, nästan mjuka. De är inte krispiga alls. Vad fan har hänt? Minimal löksmak också. Totalt oätliga. De var inte alls så här för några år sedan.

Har ni upplevt samma sak?
Citera
2025-06-08, 16:13
Medlem
HerrKralls avatar
Kan ju vara strul i produktionen. Saker händer när man producerar livsmedel i stor skala. Jag föreslår att du kontaktar kundservice på Estrella med dina funderingar.

Och för att svara på din fråga: Nej har inte märkt att grillchipsen ändrats på något sätt.
Citera
2025-06-08, 16:41
Medlem
Mecanicuss avatar
Tycker tvärtom att flera sorter är väldigt hårda ich inte smakar lika bra?

2 tankar,
Datum utgånget?
Påsen skadad?
Citera
2025-06-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Köpte Estrellas grillchips och de är helt mjöliga, nästan mjuka. De är inte krispiga alls. Vad fan har hänt? Minimal löksmak också. Totalt oätliga. De var inte alls så här för några år sedan.

Har ni upplevt samma sak?
Klaga hos kundtjänst så får du en hel låda...kanske...
Citera
2025-06-08, 18:15
Medlem
ais avatar
Det blev betydligt sämre sedan de av kostnadsskäl slutade skala potatisen. De har nu istället någon konstig halvbränd bismak.
Citera
2025-06-08, 18:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Tycker tvärtom att flera sorter är väldigt hårda ich inte smakar lika bra?

2 tankar,
Datum utgånget?
Påsen skadad?

Nej och nej.
Citera
2025-06-08, 18:50
Medlem
ps870s avatar
Produktionsfel. Hör av dig till deras kundservice så får du presentkort, vanligtvis på dubbla beloppet då de snålar numera. Jag kommer ihåg när jag reklamerade en påse på 90 talet och det kom en hel låda som kompensation.
Citera
2025-06-08, 18:54
Medlem
trickydicks avatar
Man har bytt ut palmoljan för att Greta tyckte så mot värdelös solrosolja. Bäst blir det om man friterar i talg eller ister. Det gjorde McDonalds i början innan dom blev Woke.
Citera
2025-06-08, 19:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Är det en påse vid ett tillfälle TS provat för att dra den här slutsatsen eller femtioelva under några månader?

Är det en så är det kanske bara fel på den (Eller dem batchen.), om det är fel på femtioelva påsar kan man undra varför TS inte gav upp för länge sedan...
Citera
2025-06-08, 19:28
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Klaga hos kundtjänst så får du en hel låda...kanske...

Jag vet en tjej som då jag var ung gjorde det. Hon blev överöst med produkter från en massa olika företag
Citera
2025-06-08, 19:29
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Produktionsfel. Hör av dig till deras kundservice så får du presentkort, vanligtvis på dubbla beloppet då de snålar numera. Jag kommer ihåg när jag reklamerade en påse på 90 talet och det kom en hel låda som kompensation.

Hur var det. Måste du skicka in det som var kvar i påsen ? Antagligen inte.
Citera
2025-06-08, 20:28
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Man har bytt ut palmoljan för att Greta tyckte så mot värdelös solrosolja. Bäst blir det om man friterar i talg eller ister. Det gjorde McDonalds i början innan dom blev Woke.
Det var väldigt länge sedan Estrella och även OLW bytte ut palmolja mot solrosolja! På 90-talet och tidigare använde dom palmolja. Ja chipsen var mycket godare när det friterades i palmolja. Och andra sidan så smakade det mesta godare när man var yngre. Tycker iaf jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in