2025-06-08, 20:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Jag vet en tjej som då jag var ung gjorde det. Hon blev överöst med produkter från en massa olika företag

Det normala är att du får en rabattkupong motsvarande ditt inköp att lösa ut i butik - kanske 10-20 kr mer än du lagt ut.
Citera
2025-06-08, 20:33
Medlem
Mikie64s avatar
Intressant, hade en påse grillchips från Estrella i helgen som jag tyckte var för hårda (krispiga).
Citera
2025-06-08, 20:55
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Tycker tvärtom att flera sorter är väldigt hårda ich inte smakar lika bra?

Håller helt med, hårdare och mindre söta, dvs sämre. Tror det beror på att dom slutade skala potatisen för att sänka kostnaden. Sen låter man PR-folket lura svensson att det är bättre med skal på.
Citera
2025-06-08, 21:09
Medlem
Bandydrakens avatar
Det var medriadrev mot natriumglutamat i några veckor för 15 år sen, och då togs givetvis ingrediensen bort från alla chips
Citera
2025-06-08, 21:32
Medlem
NorthSNKRs avatar
Får ibland förnimmelse av de tider då Estrellas S&O-chips var brutalt goda, och köper en påse för att testa.
Men det är så oljig och konstig smak att jag inte orkar äta vidare ur påsen.. vilket är ovanligt för min del då jag är på vippen till ohälsosamt chipsberoende
Citera
2025-06-08, 21:49
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det normala är att du får en rabattkupong motsvarande ditt inköp att lösa ut i butik - kanske 10-20 kr mer än du lagt ut.

ok
Citera
2025-06-08, 22:18
Medlem
Estrella och olw suger. Dom gör inte goda chips. Och deras förpackningar suger också. Alldeles för stora påsar med ful design.
Citera
2025-06-08, 22:19
Medlem
Och en annan sak också. Det här med laktos. Varför har man laktos i chips. Det är så dumt. Där tappar ni mig som kund.
Citera
2025-06-08, 22:23
Medlem
Köp pringles. Dom är godare. Du slipper smulor.
Citera
2025-06-08, 22:26
Medlem
Gosifs avatar
Dom få gångerna det blir chips eller dylikt så har jag gått över till olw.
Citera
2025-06-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Köpte Estrellas grillchips och de är helt mjöliga, nästan mjuka. De är inte krispiga alls. Vad fan har hänt? Minimal löksmak också. Totalt oätliga. De var inte alls så här för några år sedan.

Har ni upplevt samma sak?

Upplever på just grillchipsen att det varierar mycket. I värsta fall är de som du beskrev, ibland rätt konsistens men inte riktigt rätt smak, och ibland sjukt goda. Är lite lotteri tyvärr.

De jag käkade idag var helt ok, men inte som de ska smaka.
Citera
2025-06-08, 23:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Köpte Estrellas grillchips och de är helt mjöliga, nästan mjuka. De är inte krispiga alls. Vad fan har hänt? Minimal löksmak också. Totalt oätliga. De var inte alls så här för några år sedan.

Har ni upplevt samma sak?

Jag har alltid haft Estrella grillchips som min favorit men tycker de blivit mycket sämre på senaste tiden. Jag har gått över till Lantchips grillchips som jag tycker håller klart bättre kvalitet. En liten bonus är att de är mindre påsar men tyvärr också dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in