2025-06-11, 22:12
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det förekom beväpnade bland de som försökte genomföra statskuppen.

Haha. Vilka vapen. Vet du vad en statskupp är?
Citera
2025-06-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Dom områdena blev kaos när vi delade upp dom i onaturliga delar och tog och fortfarande tar deras naturresurser. Vi parasiterade på dom och nu biter det oss i arslet.

Är det enda du har vara stolt över? Vilken hudfärg du fick. Patetiskt. Jag är vit men är stolt över saker jag gjort och gör. Inte vilken kostym jag föddes i.

Du har helt rätt att vinden vänder. Vi i väst håller på tappa ledarskapet i världen och vi kommer återgå till fattigdom och krig mellan varandra i Europa som vi haft i 1000 år.

Europa har krigat innebördes non stop i 1000 år fram till 1948. Det är en liten paus nu men vi håller på återgå till krig och elände som vanligt.
det har alltid varit kaos och kommer alltid vara kaos eftersom IQ är så pass låg hos dessa att de inte kan fungera som en enhet. Det har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera.
Citera
2025-06-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, vilken/vilka politiker har haft/har sitt folks bästa för sina ögon när den/dessa lagt sin politik. Gärna en lista på några namn - klarar du fem?

Good point. USA har åtminstone de senaste femtio åren varit ett skitland där big business styr politiken.
Land of the free är en bluff för att övertyga massorna om att alla har chanser att bli rika, att alla kan förverkliga "the American dream". Om man inte lyckas är det ens egen fel.
Citera
2025-06-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”
Haha. Bra du är så rolig. Haha
Citera
2025-06-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Herregud, det är inte fascism att värna sitt land!! Släpp den här jävla Hitler-paranoian som media dunkat in i dig. Det är bara ni wokebögar som är rädda att säga ifrån eliten och media.

Faktum är att Biden öppnade gränsen och uppmuntrade att 12 miljoner illegala invandrare kom in i landet bara fyra år (samtidigt gaslighta hela landet genom att påstå att gränsen är säker) till råga på de redan 20 miljoner illegala invandrare som redan fanns.

Majoriteten av amerikanerna röstade på Trump för att lösa det här och det är exakt vad han gör.

Om du tror att Trump värnar sitt land är det du som är gaslighted. Hela hans kampanj och presidentskap går ut på att så hat och splittring. Att utmåla vissa grupper som fienden, d v s i första hand alla som inte har en vit hudfärg. Det var så han vann valet.

Han lovade att våldsamma och kriminella personer skulle ut ur landet men det är inte riktigt vad han nu gör när han och hans Gestapo urskillningslöst också ger sig på laglydiga personer som arbetar. Och dessa personer får inte ens möjligheten till due process vilket de enligt konstitution och lagar ska ha.
Och det är vad som är viktigt. Alla har rätt till due process dvs en korrekt rättslig process.
Men Trump och hans regim torkar röven med konstitution och lagar.
Citera
2025-06-11, 22:43
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Trevligt att du citerar STALIN, då vet vi vad du är för en filur!

Det är kravaller, och det är patrask som ägnar sig åt kravaller. Men Taco-Trump har förvärrat situationen. Om han hade suttit stilla i båten och betet sig som en statsman så hade det inte blivit så illa...

Jag jobbar inte svart, din äggätande hönshjärna! Jag har numera en fast anställning och bidrar till det allmännas bästa! Till skillnad från en Incel-tönt som dig som bor i dina föräldrars källare och inte har sett solljus på 15 dagar!

numera.

undrar hur många som är avlönade av soros.
Citera
2025-06-11, 22:56
Avstängd
Borde Trump arrestera guvernör Newsom?

https://www.youtube.com/shorts/ZM6dxVTeWuY
Citera
2025-06-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Trevligt att du citerar STALIN, då vet vi vad du är för en filur!

Det är kravaller, och det är patrask som ägnar sig åt kravaller. Men Taco-Trump har förvärrat situationen. Om han hade suttit stilla i båten och betet sig som en statsman så hade det inte blivit så illa...

Jag jobbar inte svart, din äggätande hönshjärna! Jag har numera en fast anställning och bidrar till det allmännas bästa! Till skillnad från en Incel-tönt som dig som bor i dina föräldrars källare och inte har sett solljus på 15 dagar!

Den var bra. Trump kan inte ens stava till statsman och han begriper givetvis inte vad det innebär överhuvudtaget. Det enda han begriper är att tjäna pengar genom att vara den conman och utpressare som han alltid har varit.

Hans enda tanke är hur kan jag casha in på mitt presidentskap. Ibland blir det mitt i tragiken lite komiskt, som när han sålde ut presidentskapet genom att sälja sina memecoins och erbjuda en middag med presidenten och för de som köpte mest en rundtur i Vita Huset.

Så folk med pengar köpte memecoins för att få presidentens öra. Trump anlände med helikopter höll ett tal på 20 minuter där han lovprisade sig själv och försvann med samma helikopter.
Kvar satt mijardärer med en middag som enligt vittnesmål var som den man blir serverad i businessclass om man är snäll.
Och presidenten cashade in någonstans mellan en och två miljarder på sin memecoin scheme.
Citera
2025-06-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men lägg av.

Newsom tänker kandidera som president 2028 och det här är en del i hans strategi för att bli känd i hela USA så småningom bli vald.

Han har lagt motsvarande över en halv miljard kr av skattepengar i budget för att ”Trump-säkra” Kalifornien. Det gjorde han redan i januari, innan Trump ens var insvuren som president.

Det som händer nu med Newsom har ingenting med vare sig ICE eller Trumps handlingar att göra. Newsom söker med ljus och lykta efter anledningar att gå i opposition mot Trump, av egna personliga skäl. Om du okritiskt går på det framstår du som korkad.

Newsom bryr sig inte ett spår om bränder eller vandaliseringar. Han bryr sig inte ty spår om folks företag. Han bryr sig bara om sin egen karriär. Skattebetalarna i Kalifornien får betala. Se det som Newsoms kampanjbudget.

Du fortsätter alltså att manipulera fakta om upploppen? Om det bara hade varit enstaka upprorsmakare och enstaka bränder hade inte Los Angeles borgmästare deklarerat ett nödläge och infört utegångsförbud.

Den ende som slängt bensin på elden är Newsom, som redan i januari avsatte en halv miljard för att kämpa mot den inte ens insvurne nye presidentens politik.

En folkvald presidents federala politik ska alltså öppet bekämpas av en delstatsguvernör.

Hör du inte sjukt det låter? Det är klart att upprorsmakare tar chansen, de vet att de har stöd av guvernören!

Tacksamt att debattera med en person som är påläst. Jag har börjat fördjupa mig i Newsom och det hade jag inte gjort innan.

Tills vidare kommer jag inte att försvara honom i allmänhet även om jag definitivt tror på hans version av händelserna då det har konfirmerats av många andra.

Att jag skulle ändra ståndpunkt gällande Trump är däremot helt uteslutet. Han är en egennyttig dåre för att uttrycka sig väldigt snällt.
Citera
2025-06-11, 23:12
Medlem
olcadans avatar
Intressant att Trump skapar detta kaos efter att Musk nämnde att han finns med i Epstein-filerna. Bra undanmanöver där.

https://youtu.be/wDt1-L4KFPQ?si=CMU9MhXlsOFaQe5V&t=746
Citera
2025-06-11, 23:37
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Om du tror att Trump värnar sitt land är det du som är gaslighted. Hela hans kampanj och presidentskap går ut på att så hat och splittring. Att utmåla vissa grupper som fienden, d v s i första hand alla som inte har en vit hudfärg. Det var så han vann valet.

Han lovade att våldsamma och kriminella personer skulle ut ur landet men det är inte riktigt vad han nu gör när han och hans Gestapo urskillningslöst också ger sig på laglydiga personer som arbetar. Och dessa personer får inte ens möjligheten till due process vilket de enligt konstitution och lagar ska ha.
Och det är vad som är viktigt. Alla har rätt till due process dvs en korrekt rättslig process.
Men Trump och hans regim torkar röven med konstitution och lagar.
Det är ingen som går på det skitsnacket längre.
Biden, eller demokrateliten menar jag, spenderade de senaste fyra åren att montera ner grundläggande migrationspolitisk för att fylla landet med framtida demokratröster något majoriteten av amerikanerna är emot.
Citera
2025-06-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Det är ingen som går på det skitsnacket längre.
Biden, eller demokrateliten menar jag, spenderade de senaste fyra åren att montera ner grundläggande migrationspolitisk för att fylla landet med framtida demokratröster något majoriteten av amerikanerna är emot.

Ge dig nu. Bägge partier har under nästan hela USA existens stått för samma politik i stora drag. Hela grejen har varit att elda på den oreglerade invandring eftersom det varit lönsamt. Få är emot att man skickar ut grovt kriminella men när man börjar jävlas med folk för att de har en Real Madrid tatuering så får han räkna med mothugg när man ej åtgärdar det. Vilka tror du gjort skitgörat på Trumps golfbanor och annan business?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in