2025-06-10, 15:59
Medlem
Det är bara tonårsbus enligt vänstern och EXPO. En infasning tills man kan använda sig utav "det goda våldet".

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Höjde sina röster”? Vilka är det som eldar bilar och plundrar affärer då?
Citera
2025-06-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är inte olagligt att sända in nationalgardet var har du fått det ifrån?
Trump kan även göra det mot Kaliforniens guvernörs samt borgmästarens vilja. Det har hänt tidigare 1965.

Jag vet att Lyndon B Johnsson gjorde det och det var ju i syfte att försvara medborgerliga fri- och rättigheter. Om Kalifornien lämnar in en stämningsansökan och guvernören säger gång på gång att det är olagligt så är det väl inte taget ur luften.
Men ärligt talat vet jag inte detaljerna så jag lämnar frågan öppen så länge tills jag vet mer.
Citera
2025-06-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag vet att Lyndon B Johnsson gjorde det och det var ju i syfte att försvara medborgerliga fri- och rättigheter. Om Kalifornien lämnar in en stämningsansökan och guvernören säger gång på gång att det är olagligt så är det väl inte taget ur luften.
Men ärligt talat vet jag inte detaljerna så jag lämnar frågan öppen så länge tills jag vet mer.

Enligt statsvetare och andra experter så är det inte olagligt.
Givetvis så säger Kaliforniens guvernör att det är olagligt då han är liberal och avskyr Trump. Han är inte en trovärdig källa. Han har ju tappat kontrollen dessutom. Hela Kalifornien har stora problem.
Citera
2025-06-10, 16:10
Avstängd
Australian reporter reflects on being shot with rubber bullet during LA protest

https://www.youtube.com/watch?v=EqBfVzajmVo
Citera
2025-06-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så nu erkänner du att det inte bara ”höjdes röster”. Varför skrev du så till att börja med då? Du snackar om att allting med Trump är lögner och manipulation, samtidigt som du manipulerar fakta själv. Det här är ett ständigt upprepat beteende från Trumps belackare, man beskyller Trump för ett beteende som man själv uppvisar.

Newsom visade så sent som i januari att han hade noll kontroll över brandskyddet i Kalifornien. Pacific Palisades brann upp pga hans dåliga förberedelser och kontroll. Trump är ytterst ansvarig för alla amerikaner. Om han anser att befolkningen är hotad i någon del av landet - av brottslighet, brand osv - kan han ju inte bara stå och se på.

Men det jag verkligen inte fattar är sambandet mellan nationalgardisters närvaro å ena sidan, och vandalisering och plundring å den andra. Det skulle kunna stå 10000 nationalgardister runt mig, jag skulle inte vandalisera eller plundra ändå. Om jag inte vandaliserar eller plundrar så har de ingen anledning att röra mig. Jag utgår från att vi skulle glo ett tag på varann och sen skulle jag gå hem till mig, och de återvända där de kom ifrån. Jag ser inte var vandaliseringen och plundringen kommer in som ett naturligt inslag i Los Angeles pga nationalgardisterna?

Det var inte ett lämpligt ordval men nån manipulation var det då inte. Visste höjde sina röster andra gjorde något som fick dem arresterade.

När du lägger fram det på det här sättet blir det ju en fråga om Newsoms trovärdighet kontra Trumps och att det ens ska vara en fråga är märkligt eftersom Trump ljuger om det mesta.
Jag förutsätter att Newsom inte ljuger när han säger att bara 300 av nationalgardisterna behövdes på gatorna och de andra hade inget att göra. När han säger det offentligt är det ju lätt kontrollerbart.

Att då sända 2000 till samt militärer är inget annat än en styrkedemonstration från Trumps sida. Det hade inte behövts.
Citera
2025-06-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Enligt statsvetare och andra experter så är det inte olagligt.
Givetvis så säger Kaliforniens guvernör att det är olagligt då han är liberal och avskyr Trump. Han är inte en trovärdig källa. Han har ju tappat kontrollen dessutom. Hela Kalifornien har stora problem.

Okej, ska kolla det. Det blir domstol som till slut får avgöra även den frågan.
Trump avskyr ju Newsom också och har all anledning att få Newsom att verka svag.
Av den anledningen är det ju bättre för Trump att få det att verka som det är värre än det är och att det kräver extraordinära åtgärder.
Trump är den minst trovärdiga källan av alla. Och nu har hela USA problem. Förutom de allra rikaste som kan gotta sig åt skattesänkningar.
Citera
2025-06-10, 16:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför har inte andra presidenter gjort det också? Är man illegal så är man.
Du är kanske också illegal?

Det krävs en tidsmaskin för att göra det knäppgökarna i maga försöker sig på.
Senast redigerad av GustavAnder 2025-06-10 kl. 16:36.
Citera
2025-06-10, 16:42
Medlem
Citat:
Det var inte ett lämpligt ordval men nån manipulation var det då inte. Visste höjde sina röster andra gjorde något som fick dem arresterade.

När du lägger fram det på det här sättet blir det ju en fråga om Newsoms trovärdighet kontra Trumps och att det ens ska vara en fråga är märkligt eftersom Trump ljuger om det mesta.
Jag förutsätter att Newsom inte ljuger när han säger att bara 300 av nationalgardisterna behövdes på gatorna och de andra hade inget att göra. När han säger det offentligt är det ju lätt kontrollerbart.

Att då sända 2000 till samt militärer är inget annat än en styrkedemonstration från Trumps sida. Det hade inte behövts.

Newsom och borgmästaren har tagit demonstranterna i försvar istället för migrationsverket.

Om nationalgardet inte hade behövts eller marinen så hade de skickat ut poliser som slog ner demonstranterna med batonger och gått stärkta ur det här.

Det valde att inte ingripa vilket gjorde att man var tvungen att göra det från federalt håll.

Det behövdes alltså. Annars så hade ju delstaten ingripit själva och situationen hade varit löst om de defacto hade kontroll.
Citera
2025-06-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vilka fantasier
Det var upplopp även under Bidens tid och NG sattes in även då, men med delstaternas godkännande, och ingen reguljär militär.
Fjant lögnare.

Lögnare kan du vara själv din luffare.Du verkar ju veta allt
Citera
2025-06-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Källa på det tack.

https://www.mediaite.com/media/tv/cn...g-under-trump/
Citera
2025-06-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Haha vilken smörja. De områden där vita har koloniserat har haft det bäst just då vita styrde och ställde. Så fort vita lämnade så blev det kaos och anarki. Det kallas genetik där vita är överlägsen ur alla aspekter och kommer alltid att vara. Ni svarta har helt enkelt ingen kapacitet och försöker därför invadera de västerländska samhällena där ni kan parasitera er. Vinden håller dock på vända så gör väskan redo

Dom områdena blev kaos när vi delade upp dom i onaturliga delar och tog och fortfarande tar deras naturresurser. Vi parasiterade på dom och nu biter det oss i arslet.

Är det enda du har vara stolt över? Vilken hudfärg du fick. Patetiskt. Jag är vit men är stolt över saker jag gjort och gör. Inte vilken kostym jag föddes i.

Du har helt rätt att vinden vänder. Vi i väst håller på tappa ledarskapet i världen och vi kommer återgå till fattigdom och krig mellan varandra i Europa som vi haft i 1000 år.

Europa har krigat innebördes non stop i 1000 år fram till 1948. Det är en liten paus nu men vi håller på återgå till krig och elände som vanligt.
Citera
2025-06-10, 16:48
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:

Så när du friserar fakta så är det ok? Då är det inte lögner och manipulationer?

Newsoms trovärdighet som ansvarig för svåra och farliga situationer är NOLL efter Pacific Palisades-branden. Herregud, han fick praktiskt taget slicka Trumps skor när Trump klev av planet för att inspektera förödelsen efter branden. https://m.youtube.com/watch?v=Dq-5Om5Mp2c

Newsom är ett skämt. Han är en snygg frisyr och ett vackert leende. Sluta hänvisa till honom som någon som man ens ska ta halvt på allvar. Om Newsom säger att han har situationen under kontroll så vet man att det är bråttom att skicka förstärkningar

Varför kunde du inte reda ut sambandet mellan vandalisering och nationalgardet? Varför börjar folk vandalisera om de ser nationalgardet? Får kalifornier en allergisk reaktion när de ser nationalgardet? Jag fattar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in