Citat:
Vad menar du med att Trumps agerande skulle vara problematiskt? Det är väl alla illegala bruna och svarta inkräktare(främst män) som invaderar USA, och viftar med sina flaggor SOM ÄR PROBLEMET ELLER?
Om inbrottstjuvar tar över mitt hus ska jag då bara acceptera det
NEJ, The Trumpminator gör helt rätt. Detta är en OLAGLIG INVASION PUNKT SLUT.
Om inbrottstjuvar tar över mitt hus ska jag då bara acceptera det

NEJ, The Trumpminator gör helt rätt. Detta är en OLAGLIG INVASION PUNKT SLUT.
Det är ingen olaglig invasion, det är Trumps ordval du använder. Han använder det för att berättiga sina presidentorder. I Trumps värld är allting en extraordinär situation som kräver presidentorder.
Domstolarna håller dock inte med om att han gör det i enlighet med lagstiftningen.
Problemet är att ICE ger sig på människor urskiljningslöst, kriminella som icke-kriminella, vuxna som barn. Trumps maskerade Gestapo ICE lurar överallt. Ibland tränger dom sig in i fel hem. Ibland anklagar de en person men tar med hela familjer inkluderat småbarn och låser in dom.
Man fejkar t ex på foto tatueringar och påstår att de är gämgmedlemmar och skickar dom till fängelser runt om i världen.
Vad man än ska göra så ska det ske i enlighet med lagen men det skiter man högaktningsfullt i. Bara ta folk från gatan, påstå att dom har gjort något och skicka dom till El Salvador, Sudan och allt vad det är.
Nu finns det en dom från Högsta Domstolen 9-0 att det givetvis är olagligt. Något som Trump och hans regim först ignorerade. Nu har man i alla fall lovat att plocka hem den person som är mest känd Kilmar Armando Abrego Garcia.
Måhända är han kriminell, kanske har han som man nu påstår sysslat med trafficing men han ska som alla andra i en rättstat givetvis få sin sak prövad i domstol.