2025-06-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Vad menar du med att Trumps agerande skulle vara problematiskt? Det är väl alla illegala bruna och svarta inkräktare(främst män) som invaderar USA, och viftar med sina flaggor SOM ÄR PROBLEMET ELLER?
Om inbrottstjuvar tar över mitt hus ska jag då bara acceptera det

NEJ, The Trumpminator gör helt rätt. Detta är en OLAGLIG INVASION PUNKT SLUT.

Det är ingen olaglig invasion, det är Trumps ordval du använder. Han använder det för att berättiga sina presidentorder. I Trumps värld är allting en extraordinär situation som kräver presidentorder.
Domstolarna håller dock inte med om att han gör det i enlighet med lagstiftningen.

Problemet är att ICE ger sig på människor urskiljningslöst, kriminella som icke-kriminella, vuxna som barn. Trumps maskerade Gestapo ICE lurar överallt. Ibland tränger dom sig in i fel hem. Ibland anklagar de en person men tar med hela familjer inkluderat småbarn och låser in dom.
Man fejkar t ex på foto tatueringar och påstår att de är gämgmedlemmar och skickar dom till fängelser runt om i världen.
Vad man än ska göra så ska det ske i enlighet med lagen men det skiter man högaktningsfullt i. Bara ta folk från gatan, påstå att dom har gjort något och skicka dom till El Salvador, Sudan och allt vad det är.

Nu finns det en dom från Högsta Domstolen 9-0 att det givetvis är olagligt. Något som Trump och hans regim först ignorerade. Nu har man i alla fall lovat att plocka hem den person som är mest känd Kilmar Armando Abrego Garcia.
Måhända är han kriminell, kanske har han som man nu påstår sysslat med trafficing men han ska som alla andra i en rättstat givetvis få sin sak prövad i domstol.
Citera
2025-06-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Nej, han gör det för att visa sin makt, för att skapa rädsla och splittring vilket hela hans kampanj gick ut på och vilket hans sk presidentskap handlar om.

Det finns givetvis folk bland dessa som inte är intresserade av en fredlig demonstration men situationen var ingalunda sådan att det inte kunde hanteras utan att sända Nationalgardet via presidentorder. Man hade situationen under kontroll i LA och det var först när nationalgardet kom dit som det urartade.

Det han gör nu är precis det och det passar honom alldeles utmärkt för att leda uppmärksamheten från hans katastrofala prseidentskap.
Trump kringgick guvernören vilken normalt är den som begär hjälp från nationalgardet vid extraordinära händelser. I stället skäller han på guvernör Newson på sitt "Lies Social" och kallar honom Newscum.
En stämning är inlämnad av staten Kalifornien på grund av Trumps agerande.
För övrigt finns det hundratals stämningar mot Trump eftersom han regelmässigt ger blanka fan i konstitutionen, lag och rätt och hittills har han förlorat i 96% av domarna.
Han har svurit en ed att upprätthålla och försvara konstitutionen men torkar röven med den.
Nu är det rättsväsendet som får försvara konstitutionen, lag och rätt vareviga dag.

Nu hotar stolpskottet försvarsminister Hegseth med militära styrkor och skriver att de står redo och Trump skriver "send in the troops".

Välkommen till 1930-talets Tyskland. Trump som hade Mein Kampf på sitt nattygsbord och vill ha "generaler som Hitler hade" lever ut sina drömmar.

Newsom har ju efter valet i viss mån tagit avstånd från woke och försökt profilera sig som en hederlig Demokrat som vill ha dialog och högt till tak.

Nu har Trump manövrerat in honom i en situation där han ser sig tvungen att försvara upploppsmakare som bränner bilar.

Tillbaka till ruta ett. Smart av Trump.
Citera
2025-06-09, 14:41
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Fair enough.
Jag håller med dig.
Många skötsamma latinamerikaner drabbas hårt och orättvist. Så även om det är positivt om ordning återupprättas så kan insatserna vara skrämmande för andra. Så är det ju.

Så är det. Det är dåligt för dem men bra för oss. Och jag bryr mig om oss, alltså västerlandet.
Citera
2025-06-09, 14:43
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Det är ingen olaglig invasion, det är Trumps ordval du använder. Han använder det för att berättiga sina presidentorder. I Trumps värld är allting en extraordinär situation som kräver presidentorder.
Domstolarna håller dock inte med om att han gör det i enlighet med lagstiftningen.

Problemet är att ICE ger sig på människor urskiljningslöst, kriminella som icke-kriminella, vuxna som barn. Trumps maskerade Gestapo ICE lurar överallt. Ibland tränger dom sig in i fel hem. Ibland anklagar de en person men tar med hela familjer inkluderat småbarn och låser in dom.
Man fejkar t ex på foto tatueringar och påstår att de är gämgmedlemmar och skickar dom till fängelser runt om i världen.
Vad man än ska göra så ska det ske i enlighet med lagen men det skiter man högaktningsfullt i. Bara ta folk från gatan, påstå att dom har gjort något och skicka dom till El Salvador, Sudan och allt vad det är.

Nu finns det en dom från Högsta Domstolen 9-0 att det givetvis är olagligt. Något som Trump och hans regim först ignorerade. Nu har man i alla fall lovat att plocka hem den person som är mest känd Kilmar Armando Abrego Garcia.
Måhända är han kriminell, kanske har han som man nu påstår sysslat med trafficing men han ska som alla andra i en rättstat givetvis få sin sak prövad i domstol.

Herregud vilken dynga. Har du inte sätt alla våldsamma upplopp och attacker mot poliser.
Citera
2025-06-09, 14:44
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Det finns givetvis folk bland dessa som inte är intresserade av en fredlig demonstration men situationen var ingalunda sådan att det inte kunde hanteras utan att sända Nationalgardet via presidentorder. Man hade situationen under kontroll i LA och det var först när nationalgardet kom dit som det urartade.
Stämmer detta verkligen? Mitt intryck är att situationen var mycket värre i lördags kväll/natt än den var igår kväll/inatt (nationalgardet anlände väl igår morse ungefär). Svensk medias rapportering var iofs såklart försumbar innan Trump kallade in dem så jag förstår att vissa missade hur det var i lördags.
Citera
2025-06-09, 14:46
Medlem
Niggwards avatar
Andrew’s kanal levererar som vanligt

https://youtu.be/BE3OYFXW-Eo?si=zR7MsIjGnPKRFbYT

Intervju inifrån LA upploppen
Citera
2025-06-09, 14:49
Medlem
Citat:
Det är vänsterextremister som skapat detta klimat ok. Sätt hårt mot hårt. Det är det maskulina tänkandet.

Sedan är det bara massa aktivister i domstolar. The Don gör rätt här💪

Nu svarade du inte på min fråga men angående aktivister i domstolar så finns det nu hundratals stämningar mot Trump då han inte handlar i enlighet med konstitutionen, lag och rätt.
Han förlorar i 96% av fallen hittills. Hur är det med dom sk aktivisterna då? Det är lika många domare tillsatta av republikaner och demokrater och det är också domare tillsatta av Trump personligen.
Dom är alla överens, ja till 96% då att Trumps handlande är olagligt.

Nu är det republikaner som kontrollerar Kongressen och Senaten och ingen republikan har hittills haft guts nog att rösta emot Trump även om det börjar höjas kritiska röster. Efter midterms i november 2026 kommer Kongressen och Senaten att bli överväldigande demokratiska och då är det ett tredje riksrättsåtal som väntar.
Om nu Trump lever så länge och det inte blir inbördeskrig innan eller vad som nu kan hända för ur det kaos som Trump och hans regim och följare skapar kan vad som helst hända. Allt som Trump rör vid blir kaos och förstörelse.
Citera
2025-06-09, 14:51
Medlem
Citat:
Det är globalism, påtvingad multikultur, okontrollerad massinvandring av låg iq män, globo homo woke skit och antivit rasism som skapat alla splittringar i samhället.
Det är ICKE organiskt och påtvingad, samt urbalans.

Förstår man inte det så är man fan felknullad. Livet handlar om balans, och det finns ingen balans med woke skiten. Men du som typisk vänsterbliven skyller på Trump.

Är det verkligen konstruktivt att förklara hela samhällsutvecklingen med globo homo, IQ-nivåer och antivit rasism? Tror du att det leder till mer förståelse, eller snarare till mer ilska och förenkling? Och är det verkligen obalans du är ute efter att lösa, eller är det bara en annan sorts maktdemonstration du längtar efter?
Citera
2025-06-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Stämmer detta verkligen? Mitt intryck är att situationen var mycket värre i lördags kväll/natt än den var igår kväll/inatt (nationalgardet anlände väl igår morse ungefär). Svensk medias rapportering var iofs såklart försumbar innan Trump kallade in dem så jag förstår att vissa missade hur det var i lördags.

Jag lyssnade på en lång intervju med Floridas guvernör Gavin Newsom och man ska givetvis vara kritisk till allt men jag som jag uppfattar det så var det så. Han är en man med intelligens och integritet så mycket vet jag.
Här är intervjun, för övrigt en mycket bra sammanfattning av läget i Trumps USA.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1MR...rianTylerCohen
Citera
2025-06-09, 14:57
Medlem
Citat:
Herregud vilken dynga. Har du inte sätt alla våldsamma upplopp och attacker mot poliser.

Du briljerar med din argumentation och därmed är det lite svårt att svara. Men försök gärna igen.
Citera
2025-06-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Newsom har ju efter valet i viss mån tagit avstånd från woke och försökt profilera sig som en hederlig Demokrat som vill ha dialog och högt till tak.

Nu har Trump manövrerat in honom i en situation där han ser sig tvungen att försvara upploppsmakare som bränner bilar.

Tillbaka till ruta ett. Smart av Trump.

Förstår inte hur du menar. På vilket sätt har Trump manövrerat in honom i denna situation och vad menar du att Trump vinner på det?
Citera
2025-06-09, 15:07
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Du briljerar med din argumentation och därmed är det lite svårt att svara. Men försök gärna igen.

Vad fan vill du att Trump ska göra? Vad fan är det för fel på dig.
Det är en invasion av män som hatar vita USA.

Problemet är att du tänker som en mjäkig kvinna, rädd, ängslig osv.

Jag och Trump tänker mer som män. Hårt mot hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in