2025-06-09, 15:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det Trump vill uppnå är att misskreditera de lokala makthavarna och hänga ut dem som inkompetenta och ge sken av att de inte kan lösa situationen själva. Sen utmåla sig själv som den store ledaren som kommer in och ”takin care of business”. Detta är ett skolboksexempel på hur diktatorer i auktoritära stater som Ryssland handlat genom historien. Trump har läst på.
Ser exakt ut som detta faktiskt, men läst på har hen inte gjort, tror mer putin berättat hur hen ska göra.

Och donalds vart så jävla kåt på att national guardet skulle komma, så hen tackade för gott jobb innan de ens hade anlänt.
Som också stödjer det du säger och att detta är politisk propaganda främst.
Och med det sagt så självklart ska man ta hand om de som bryter mot lagen, för fascisterna inbillar sig vi sakliga är inte för detta.
Citera
2025-06-09, 15:13
Medlem
Ni som tycker att det är bra Trump skickar Nationalgardet till LA genom federal order trots att guvernör Newsom anser att man kan hantera situationen, utan att kommunicera med Newsom utan istället förolämpar honom. Och sedan hota med militär makt.
Trump kallar det som händer en insurrection.

Ni kommer säkert ihåg 6 januari då Kapitolium stormades. Då satt Trump stilla och gjorde absolut ingenting. Och det var om något en insurrection för att uttrycka sig milt.

Trump är the enemy within.
Citera
2025-06-09, 15:27
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Ni som tycker att det är bra Trump skickar Nationalgardet till LA genom federal order trots att guvernör Newsom anser att man kan hantera situationen, utan att kommunicera med Newsom utan istället förolämpar honom. Och sedan hota med militär makt.
Trump kallar det som händer en insurrection.

Ni kommer säkert ihåg 6 januari då Kapitolium stormades. Då satt Trump stilla och gjorde absolut ingenting. Och det var om något en insurrection för att uttrycka sig milt.

Trump är the enemy within.
När ledande demokrater uttalar sig öppet emot ICE och Newsome och Karen Bass har inte gjort ett skit mot illegala invandringen under åratal så kan man lugnt säga att uniformsklädda inte har förtroende för ledningen. Speciellt inte efter LA-bränderna för några månader sen.
Anarkisterna i AFA kallade till samling i söndags för att stoppa ICE och hundratals lyssnar inte på myndighetspersonal utan kastar sten ja då kallar man in NG för att säkerhetsställa säkerheten för personal INNAN någon blir skadad. Du minns väl BLm-protesterna som fick pågå i nån vecka innan det NG kallades in för att få stopp på skiten. Trump tolererar inte anarki.
Jag tror majoritet är av medborgarna i Cali är jävligt trötta tafattheten från de styrande demokraterna och välkomnar att Trump sätter ner foten för lag och ordning.

Kom inte med j-6 skitsnacket igen, det var en setup. Varför tror du de raderade hela j6-kommitéens utredning?
Senast redigerad av knash 2025-06-09 kl. 15:30.
Citera
2025-06-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Vad fan vill du att Trump ska göra? Vad fan är det för fel på dig.
Det är en invasion av män som hatar vita USA.

Problemet är att du tänker som en mjäkig kvinna, rädd, ängslig osv.

Jag och Trump tänker mer som män. Hårt mot hårt.

Jag är inte en ung man med för mycket testosteron som lever i MAGA-bubblan av lögner i alla fall. Sluta vara så barnslig nu.
Trump är ingen hjälte, jag tvekar att ens kalla honom man. Han är en fegis in i märgen. I USA kallas han nu allmänt för TACO Trump Always Chickens Out.
Han är en djupt osäker människa, en narcissist och sociopat. En gaphals som inte kan öppna munnen utan att ljuga. Och han gör det utan att blinka och utan att skämmas.

Han fick många röster genom att ljuga skamlöst. Han kallar alla som inte dyrkar honom för öknamn, alla som inte stödjer honom till 100% men när en journalist talade om att han nu kallades TACO gick han i taket.

Trump finns bara till för sig själv och sina egna intressen och så då alla miljardärvänner. Till och med dom gör han sig osams med som vi kan se.
Han bryter mot konstitutionen, mot lag och rätt. Han är så korrupt han kan bli. Sedan han tillträdde har han vad vi vet tjänat minst 10 miljarder per månad genom att se till att presidenten och Vita Huset är till salu. Han säljer sin position till högstbjudande.
Samtidigt som han bit för bit raserar USA på alla fronter.

Trump har aldrig brytt sig om arbetarklassen, om medelklassen, om sjuka eller om någon annan som kämpar. Det är bara retorik. Nu raserar han USA och ger skattelättnader till de allra rikaste medan han försvårar eller drar in matkuponger, socialbidrag och sjukvård för de som har allra minst.

Trump är ingen man på något sätt överhuvudtaget. Han är en rent förfärlig människa. Han är en obotlig conman och lögnare som lurat folk hela sitt liv och nu är det USA som står på spel.

'
Citera
2025-06-09, 15:32
Medlem
knashs avatar
Citat:
Jag är inte en ung man med för mycket testosteron som lever i MAGA-bubblan av lögner i alla fall. Sluta vara så barnslig nu.
Trump är ingen hjälte, jag tvekar att ens kalla honom man. Han är en fegis in i märgen. I USA kallas han nu allmänt för TACO Trump Always Chickens Out.
Han är en djupt osäker människa, en narcissist och sociopat. En gaphals som inte kan öppna munnen utan att ljuga. Och han gör det utan att blinka och utan att skämmas.

Han fick många röster genom att ljuga skamlöst. Han kallar alla som inte dyrkar honom för öknamn, alla som inte stödjer honom till 100% men när en journalist talade om att han nu kallades TACO gick han i taket.

Trump finns bara till för sig själv och sina egna intressen och så då alla miljardärvänner. Till och med dom gör han sig osams med som vi kan se.
Han bryter mot konstitutionen, mot lag och rätt. Han är så korrupt han kan bli. Sedan han tillträdde har han vad vi vet tjänat minst 10 miljarder per månad genom att se till att presidenten och Vita Huset är till salu. Han säljer sin position till högstbjudande.
Samtidigt som han bit för bit raserar USA på alla fronter.

Trump har aldrig brytt sig om arbetarklassen, om medelklassen, om sjuka eller om någon annan som kämpar. Det är bara retorik. Nu raserar han USA och ger skattelättnader till de allra rikaste medan han försvårar eller drar in matkuponger, socialbidrag och sjukvård för de som har allra minst.

Trump är ingen man på något sätt överhuvudtaget. Han är en rent förfärlig människa. Han är en obotlig conman och lögnare som lurat folk hela sitt liv och nu är det USA som står på spel.

'
Vi skiter i vad du som gammal kommunist tycker om Trump. 77 miljoner amerikaner röstade på Trump för just det här: säkra gränserna och utvisa illegala invandrare. Law and order!!!
Citera
2025-06-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
När ledande demokrater uttalar sig öppet emot ICE och Newsome och Karen Bass har inte gjort ett skit mot illegala invandringen under åratal så kan man lugnt säga att uniformsklädda inte har förtroende för ledningen. Speciellt inte efter LA-bränderna för några månader sen.
Anarkisterna i AFA kallade till samling i söndags för att stoppa ICE och hundratals lyssnar inte på myndighetspersonal utan kastar sten ja då kallar man in NG för att säkerhetsställa säkerheten för personal INNAN någon blir skadad. Du minns väl BLm-protesterna som fick pågå i nån vecka innan det NG kallades in för att få stopp på skiten. Trump tolererar inte anarki.
Jag tror majoritet är av medborgarna i Cali är jävligt trötta tafattheten från de styrande demokraterna och välkomnar att Trump sätter ner foten för lag och ordning.

Kom inte med j-6 skitsnacket igen, det var en setup. Varför tror du de raderade hela j6-kommitéens utredning?

Det är bra att kunna ha två saker i huvudet samtidigt. Jag försvarar inte några anarkister och folk som vill ha strider trappa upp det hela.
Orsaken till att det här började är att Trump lovade att deportera kriminella som förstörde USA men nu rycker ICE folk hejvilt och i vissa fall urskillningslöst. De kommer maskerade och beväpnade och rycker folk från gatan, från arbetsplatser, från domstolar och om Trump får som han vill så får de inte överhuvudtaget någon rättslig prövning.
Självklart blir folk upprörda, man är inte van vid att leva i en polisstat och så har det esklarerat.

Det är ju bara löjligt när du använder Trump i samma mening som lag och ordning. Han har ju brutit mot lag och ordning i hela sitt liv och nu gör han det varje dag. Han ger fullständigt fan i lag och ordning så mlänge det inte gynnar honom själv.

Jag bortser från din sista mening antar att du befinner dig i the Trump echochamber.
Citera
2025-06-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Trump är fortfarande mycket bättre och manligare än Pedo Biden.

Du är inte en ung man, precis som jag trodde, du är en gammal boomer. Bland den mest patetiska generation som finns.

En mupp som tror på all lögn media. Slut diskuterat med dig.

Jag trodde du ville diskutera men det var ett misstag från min sida så då är det bra att vi slutar med det då.
Citera
2025-06-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Vi skiter i vad du som gammal kommunist tycker om Trump. 77 miljoner amerikaner röstade på Trump för just det här: säkra gränserna och utvisa illegala invandrare. Law and order!!!

Det är korrekt, många röstade för det och trodde på hans lögner om allt mellan himmel och jord och många ångrar sig nu när de ser sitt land raseras bit för bit medan det enda Trump åstadkommer är att montera ned fungerande funktioner, göra sig själv och sina miljardärbuddies rika och förolämpa och stämma alla som inte tillber den store orange guden Trump.

De röstade inte för diktatur men det har de effektivt fått. Och som sagt law&order bryr sig Trump inte om utom om det gäller att spela tough guy, trycka ned all opposition eller om det gagnar hans syfte att tjäna ännu fler miljarder.
I 96% av alla stämningar sedan hans term började har han befunnits bryta lagen som president.
Citera
2025-06-09, 15:56
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Jag lyssnade på en lång intervju med Floridas guvernör Gavin Newsom och man ska givetvis vara kritisk till allt men jag som jag uppfattar det så var det så. Han är en man med intelligens och integritet så mycket vet jag.
Här är intervjun, för övrigt en mycket bra sammanfattning av läget i Trumps USA.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1MR...rianTylerCohen
Du hänvisar alltså till en demokratisk guvernör (och du vet inte ens vilken delstat han är guvernör i) och påstår att han skulle vara objektiv i bedömningen av huruvida Trumps åtgärder hade positiv eller negativ effekt?

Samma guvernör som blåljög för hela världens befolkning gällande Bidens kognitiva förmåga? Trots att det var uppenbart för alla tänkande människor att demensen var långt gången redan vid valet 2020? https://www.yahoo.com/news/newsom-ag...gErZ7kw7J0jDnL
Intelligens och integritet? Jag vet inte, jag.

På goda grunder förkastar jag allt du skrev.

Om det var värre i lördags kväll eller igår kväll vet jag fortfarande inte, men jag står än så länge fast vid min uppfattning att det var lugnare igår.
Citera
2025-06-09, 16:02
Medlem
Om USA har med en invasion att göra så öppnar man eld, man låter inte kriminella illegala migranter härja fritt. Tiden för att arrestera och låsa in är över, speciellt när sagda kriminella migranter själva gör en poäng över att vifta med ett främmande lands flagga, då är det en invasion och fri eldgivning borde vara legio.
Citera
2025-06-09, 16:19
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Jag trodde du ville diskutera men det var ett misstag från min sida så då är det bra att vi slutar med det då.

Det är skrämmande hur PK pack som dig väljer att titta andra sidan när en invasion av illegala som hatar väst försöker mörda polis osv, kastar sten på folk.

Titta på denna video
https://youtu.be/v57mvlBqR8s?si=tqleUYeQ81SJrAUJ

JA slut diskuterat med dig, boomer.
Citera
2025-06-09, 16:58
Medlem
Grontarskonts avatar
Varför skjuter idioterna journalister?!

Helt störda i huvudet?!

Skyller allt på Don TACO, helt onödigt att skicka dit soldater, blir bara ännu värre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in