• 1
  • 2
2025-06-06, 19:47
Medlem
BedBoys avatar
Man ser ofta att folk som är emot invandring använder sig av ett gammalt argument att det inte kommer finnas blonda och blåögda svenskar om några hundra år in i framtiden. Jag har alltid tyckt att detta argument är så otroligt fånigt den anledningen att de flesta människor inte bryr sig.

Jag är blåögd och ljushårig men helt ärligt så bryr jag mig väll inte om hur folk kommer se ut i Sverige flera hundra år efter min död?

Det jag undrar egentligen är, för er som oroar er för detta, vad är det som stör er personligen med att det i framtiden kan vara så att dessa recessiva gener kanske kommer försvinna?

Jag vill försöka undvika diskussion om "rasutbytet" och så vidare, jag vill mer diskutera fenomenet att folk har en stark känsla av att det är viktigt att människor ska se likadana ut långt in i framtiden som de ser ut idag, och varför det är upprörande. Jag själv kan inte förstå denna besatthet med att konservera vissa gener som man själv råkar ha.
Citera
2025-06-06, 19:53
Medlem
Folk bryr sig inte om sina vänner, sina grannar, sina egna familjer. varför bry sig om hur resten av befolkningen är fördelad?
Citera
2025-06-06, 19:55
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Folk bryr sig inte om sina vänner, sina grannar, sina egna familjer. varför bry sig om hur resten av befolkningen är fördelad?

det handlar om att man vill se den överlägsna rasen fortleva
Citera
2025-06-06, 20:00
Medlem
a-mortals avatar
Det jag tycker:

Skit i alla troll som vill att alla ska se ut som dem. De bryr sig inte om dig iaf. Gå ut och hitta någon att dela dina gener med istället. Tänk på en blond blåögd tjej, du har magin att skapa flera såna, det är klart du bryr dig. Folk är bara ego trams avundsjuka såshjärnor. Skit i dem, make the magic happen!
Citera
2025-06-06, 20:06
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy
Man ser ofta att folk som är emot invandring använder sig av ett gammalt argument att det inte kommer finnas blonda och blåögda svenskar om några hundra år in i framtiden. Jag har alltid tyckt att detta argument är så otroligt fånigt den anledningen att de flesta människor inte bryr sig.

Jag är blåögd och ljushårig men helt ärligt så bryr jag mig väll inte om hur folk kommer se ut i Sverige flera hundra år efter min död?

Det jag undrar egentligen är, för er som oroar er för detta, vad är det som stör er personligen med att det i framtiden kan vara så att dessa recessiva gener kanske kommer försvinna?

Jag vill försöka undvika diskussion om "rasutbytet" och så vidare, jag vill mer diskutera fenomenet att folk har en stark känsla av att det är viktigt att människor ska se likadana ut långt in i framtiden som de ser ut idag, och varför det är upprörande. Jag själv kan inte förstå denna besatthet med att konservera vissa gener som man själv råkar ha.
Finns egentligen inte ens någon anledning för dem att oroa sig.

Blondhet och blåögdhet kommer aldrig att försvinna, hur recessiva generna än är, av den enkla anledningen att ju ovanligare generna är, desto "värdefullare" blir dessa gener, vilket leder till selektiv fortplantning osv.

Glöm inte varför dessa gener fick fäste från början, trots sin sällsynthet och recessivitet.
Citera
2025-06-06, 20:08
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer

Det är ju ironiskt ifall den överlägsna rasen inte klarar att överleva. Per definition är det ju inte den överlägsna då. Men det kanske är OT.
Citera
2025-06-06, 20:09
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Självklart trivs människan bäst med att vara med sin egen stam, det gäller vita, svarta och allt däremellan. Svenskar skulle ju vara i minoritet i Sverige 2050 eller när det var enligt Tobias Hubinett. Den som inte ser något fel med detta kommer att få ett bittert uppvaknande när svenskar och deras barn har allt mindre att säga till om i sitt eget land och där man i stället tvingas anpassa sig till extrema ideologier som islam.

edit: Jag kanske läste för snabbt, tråden handlar nog inte om folkutbytet som jag trodde.
Citera
2025-06-06, 20:11
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Finns egentligen inte ens någon anledning för dem att oroa sig.

Blondhet och blåögdhet kommer aldrig att försvinna, hur recessiva generna än är, av den enkla anledningen att ju ovanligare generna är, desto "värdefullare" blir dessa gener, vilket leder till selektiv fortplantning osv.

Glöm inte varför dessa gener fick fäste från början, trots sin sällsynthet och recessivitet.

Låter rimligt. Finns ju blåögda folk i mellanöstern, där genen kommer ifrån om jag förstått det rätt. Om den klarat sig där i tusentals år borde den klara sig i Sverige ett jävligt bra tag.
Citera
2025-06-06, 20:16
Medlem
991ESSs avatar
Försvinner gör de nog inte,, se bara på exvis yazidier i irak/kurdistan som överlevt länge i mellanöstern, trots rena utrotningskampanjer, senast nu av isis-islamister. Flerfärgade ögon, vissa blå.
https://www.atlasofhumanity.com/yazidis

Dock är det ju synd att förstöra hela sveriga och dess befolkning pga av ett uppifrån påtvingat folkutbyte, som vi dessutom tvingas finansiera med våra egna av staten konfiskerade skattemedel.
Citera
2025-06-06, 20:16
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Självklart trivs människan bäst med att vara med sin egen stam, det gäller vita, svarta och allt däremellan. Svenskar skulle ju vara i minoritet i Sverige 2050 eller när det var enligt Tobias Hubinett. Den som inte ser något fel med detta kommer att få ett bittert uppvaknande när svenskar och deras barn har allt mindre att säga till om i sitt eget land och där man i stället tvingas anpassa sig till extrema ideologier som islam.

edit: Jag kanske läste för snabbt, tråden handlar nog inte om folkutbytet som jag trodde.

Kanske det, men jag tror inte svarta personer i samma utsträckning har en känsla för att bevara den svarta rasen. I japan är så kallas "hafu", det vill säga folk som är hälften japan och hälften icke-japan de som anses vara mest fysisk attraktivast.

Jag tror inte svenska värderingar och kultur kommer försvinna för att vissa genetiska aspekter försvinner. Det är bara en liten del av folk som ser att den kopplingen är livsviktig.
Citera
2025-06-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer

Storhetsvansinnet hos den här killen asså. haha.
Börja med att skaffa en brud istället för runka hela dagarna sen kan du snacka om fortleva.
Citera
2025-06-06, 20:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Det är jättemärkligt att fundera och vara orolig för nåt som händer om 200 år långt efter ens egen död.
Vad som helst kan hända. Tredje världskriget eller en superbakterie som raderar ut halva befolkningen.

Lika konstigt är det med folks om är oroliga för klimatet i framtiden. "År 2100 kommer havsnivån vara såhääär hög!" Jaha? Och? Hoppas de har hunnit flytta en bit från stranden då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in