2025-06-09, 21:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jag säger nej; det finns inga andra anledningar. Om det finns det så får du berätta för mig.
Jag låter dig leva i ovisshet.
Citera
2025-06-09, 21:06
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquita
Hur kan du får den meningen till att VD/HR visste att hon inte hade körkort och räknade med att hon inte skulle köra?
Nu när jag läser vad jag skrev vet jag inte hur jag tänkte och förstår din kloka fråga. Vi glömmer det
Senast redigerad av exoticspice 2025-06-09 kl. 21:35.
Citera
2025-06-09, 21:11
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
De du citerat är från samma person. Och de enda man hittar vid en sökning.

Det enda lätthittade eftersom hon använt sitt riktiga namn där. I resten använder hon fejkade identiteter.
För mig skulle varningen räcka för att kolla domar och utredningar.
Citera
2025-06-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag vet. Det är löjligt. Behöver mest JSs p-nr för koll om hon verkligen har skyddad ID, vill ingen dra iväg ett PM? Eller lägga upp domarna? Julia har inte överklagat någon dom så man kan ta det via hovrätten. Vänersborgs tingsrätt lessnade väl när flera personer begärt ut samma domar.

En ny trend jag märkt av under våren är också att ordningsvakter sätts vid datorer i domstolarnas receptioner. Ja, de undertecknar med sitt yrke. En ordningsvakt skrev att förundersökningen i ett av förra veckans största åtal inte är offentlig förrän domen har kommit. Drygt att tjafsa med sådant när man har koll själv.

Utifrån att jag delar med mig av FUP och domar på forumet i princip dagligen kan det kännas trist när inga andra vill dela med sig. Jag bor inte i Sverige så har lite svårt att förstå den svenska individualismen.

Självklart kan jag ordna det! Skickar ett pm
Citera
2025-06-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej hon hade inte druckit, det här gäller grovt rattfylleri gällande droger.
Hur skulle dom som endast känt henne 1 vecka veta att hon är knarkare?

Nu läser du som fan läser Bibeln. Jag har ingen aning om vad hon tagit eller inte. Jag tänker att man kan tänka så när man är ung. Hur vet man att någon är påverkad av droger om man inte känner personen? Låt oss säga att de varit på krogen och hon tagit en öl, eller inte alls. Men OM. Inga problem, vi åker med. Om de vetat att hon är starkt påverkad av droger, då hade de troligen inte tagit samma beslut. MEN, jag har själv satt mig i bilar jag inte skulle satt mig i idag, för jag vet bättre nu. Jag har suttit i bilar där jag vetat om att föraren inte varit nykter men just där och då var det inte viktigt. Lyckligt lottad att det har gått bra de gångerna.
Citera
2025-06-09, 21:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Som minderårig misshandel & övergrepp i rättssak.
Som 19 åring åldringsrån, i vintras dömd för olovlig körning och narkotikabrott.
Råkat vara full? Du ska nog läsa tråden först det finns tidigare brottsregister redovisat.
Nej grovt drograttfylleri, grov olovlig körning, grovt vållande till annans död osv. osv.
Herrejävlar. Ja då kan hon gott sitta inne ett bra tag. Hoppas att de som omkom kände till detta, då känns det kanske lite mindre tragiskt men är så otroligt orättvist att hon klarade sig helt ok medan resten dog.
Citera
2025-06-09, 21:32
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropovic
Ja. Hög risk antingen för självmord eller flykt tror jag med. Lämna landet eller bara gömma sig någonstans.
Det är för mig helt overkligt att man släpper en person som med 99,9% sannolikhet kommer få sitta några år i fängelse.

Jag har själv i mina yngre dagar åkt med idioter som trodde dom var formel 1-förare.
Jag åkte en gång, sen aldrig mer. Det räcker dock med en gång för att dö, om man har otur. En körde faktiskt ihjäl sig bara något år senare men på motorcykel.
Livrädd för att mina barn ska hoppa in i fel bil någon gång...
Exakt, hade det varit jag hade jag suttit på ett plan till Myanmar eller liknande nu. Skitsamma om kortet ens funkar där.
Citera
2025-06-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är en trist inställning. Folk vill bara ha, inte ge något själva.

Källkritik gott folk!
Friande domar kan ge mer fakta än fällande. Kolla därför upp allt på personen.

I domen 2024 där Julia frias från folkbokföringsbrott har hon inte skyddad ID. För isåfall hade det framkommit överst. Istället står en Vänersborgsadress.

Någon har tidigare i tråden misstolkat domen och tolkat den som att

- JS frias från folkbokföringsbrott = hennes bortförklaring i tingsrätten att hon har skyddad identitet stämmer.

Ingen i tingsrätten har tagit reda på fakta. Eftersom åklagaren inte för fram fakta om JS status i folkbokföringsregistret frias hon av Vänersborgs tingsrätt, som måste gå på Julias uppgifter. Tingsrätten själva hittar ingen uppgift om skyddad ID i folkbokföringen så de skriver ut JS adress och postar domen dit, i vanlig ordning. Domar till personer med sekretess ser helt annorlunda ut och går till Skatteverket.

Julia är uppenbart en manipulativ människa. Därför kan man inte ta hennes bortförklaringar till brott som hon är misstänkt för, som sanning. Trist att ingen kunde uppge källa till sina säkra Skyddad ID- inlägg. Hur svårt är det att nämna att man citerar en dom (som man har missförstått)?

Kvinnan har inte skyddad ID 2024-11-22. Isåfall har hon erhållit det senare i livet. Det är dock mycket tveksamt.

Hon fick skyddade personuppgifter någongång i januari 2025
Citera
2025-06-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Behövs körkort i jobbet så brukar hr efterfråga det redan vid intervjun. Plus registerutdrag.

Hr var slappt på detta bolag, vilket ledde till två döda…tragiskt.

Kommunerna också då tydligen, senaste kommunen var i Uddevalla o då jobbade hon i hemtjänsten på ett privat företag och ett barnboende och körde runt olagligt men ingenting har skett ännu som jag hört iallafall.
Citera
2025-06-09, 21:41
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devetdu1
Hon fick skyddade personuppgifter någongång i januari 2025

Vad var isåfall anledningen till det?
Citera
2025-06-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kontoret där kursen hölls ligger i stan och till Engeltofta går det buss som tar ca 30 min.
Märkligt att låna ut en bil när det finns allmänna kommunikationer mellan platserna.

Varför skulle det vara märkligt?
Citera
2025-06-09, 21:45
Medlem
Ingen som har en fungerande länk till hennes fb.. Hittar fan inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in