2025-06-09, 00:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Normala människor reagerar nog så.
Men detta handlar om en väldigt störd och sjuk individ.
Hon har inte förstånd eller empati.
Hon hade redan sjunkit så lågt att hon bla rånat gamla människor medan de stapplade fram med hjälp av rollator.
Men inte ensam, nej, det vågade hon inte. Hon behövde ha förstärkning för att våga råna en gammal handikappad människa.
Vafan? Har inte läst hela tråden men vad är det här för jävla fitta vi pratar om? Trodde det bara var någon som råkat vara full och kört.
Citera
2025-06-09, 03:31
Medlem
typiskt att alltid den skyldiga klarar sig, vad beror det på?..fördjävligt!!!!
Citera
2025-06-09, 05:01
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Ja, uppenbarligen lämnas det felaktiga uppgifter om bilen när folk hävdar att den står kvar på platsen och hänvisar till en stor svart Chrysler som står i närheten av olycksplatsen, trots att det redan tidigt i tråden blev bekräftat att olycksbilen var en vit Hyundai i30…

Du måste ju trolla, enda förklaringen till att du inte ger dig med att hävda saker gång på gång som går tvärtemot uppgifterna som polisen m.fl. ger.. Eller är du mer insatt i detta specifika ärende än vad de är?
Polisen har ju idag gått ut med att hon fortfarande är misstänkt för en rad brott, däribland grovt rattfylleri…

Att någon varit påverkad vid brottstillfället utgör inte en grund för häktning….

Om jag kör onykter eller drogpåverkad och kör ihjäl 2 indvider och handikappar en tredje så är chansen till att jag blir försatt på fri fot efter ett par dagar lika med noll!
Citera
2025-06-09, 08:34
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
typiskt att alltid den skyldiga klarar sig, vad beror det på?..fördjävligt!!!!
Handlar om att föraren av bilen alltid försöker skydda sig själv i en krock. En para-medveten handling. Dvs inte helt medveten handling, utan instinkt, gör att när föraren håller på att krocka, parerar kroppen ratten för att inte man själv skall avlida. Har forskats på sådant.
Citera
2025-06-09, 09:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Vafan? Har inte läst hela tråden men vad är det här för jävla fitta vi pratar om? Trodde det bara var någon som råkat vara full och kört.

Som minderårig misshandel & övergrepp i rättssak.
Som 19 åring åldringsrån, i vintras dömd för olovlig körning och narkotikabrott.
Råkat vara full? Du ska nog läsa tråden först det finns tidigare brottsregister redovisat.
Nej grovt drograttfylleri, grov olovlig körning, grovt vållande till annans död osv. osv.
Citera
2025-06-09, 09:46
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekvarting
Det har också rapporterats om en annan bil med tre personer från samma sällskap som vände tillbaka till Engeltofta efter olyckan.

Stämmer verkligen detta? I så fall är det ju helt fruktansvärt om de bevittnat olyckan men inte hjälpte till och försökte rädda liv.
Citera
2025-06-09, 10:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Om jag kör onykter eller drogpåverkad och kör ihjäl 2 indvider och handikappar en tredje så är chansen till att jag blir försatt på fri fot efter ett par dagar lika med noll!

Det stämmer nog, men i det här fallet handlar det om en olycka utan avsikt, men när du kör ihjäl folk så skulle det ses som ett terrordåd baserat på ideologiska skäl, därför blir du inte heller frisläppt
Citera
2025-06-09, 10:08
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Du blir också försatt på fri fot efter några dagar av provtagning och förhör då du ”nyktrat till”.
Oaktsamhetsbrott är inte avsiktligt, inte grund för häktning om du inte kan påverka utredningen.
I väntan på rättegång är du inte häktad och det är helt normalt.
Vilket jag personligen tycker är åt helvete fel!
Se nedan exempel:
I Haparanda körde en ung kille åt helvete drogpåverkad, hans egen pappa slungades ut och dog.
Frisläppt i väntan på rättegång, under tiden var han var på ”behandling” rättegång uppskjuten.
Rättegången kan tillsist hållas men domen överklagas, fri i väntan på slutligt avgörande.
Dom fastställdes men killen fick vara fri i väntan på inställelseorder.
Sen gör han om samma brott, nästan på dagen 2 år efter att han orsakat sin pappas död.
Efter samma väg i samma by kör han åt helvete drogpåverkad, en slungas ut och dör.

Så kan få vara 2 år på fri fot och om du vill hinna köra ihjäl en till innan straffet ska avtjänas.
Citera
2025-06-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Som minderårig misshandel & övergrepp i rättssak.
Som 19 åring åldringsrån, i vintras dömd för olovlig körning och narkotikabrott.
Råkat vara full? Du ska nog läsa tråden först det finns tidigare brottsregister redovisat.
Nej grovt drograttfylleri, grov olovlig körning, grovt vållande till annans död osv. osv.
Och frågan är varför dom andra 3 valde att sätta sig i denna bil.
Någon som vet?
Citera
2025-06-09, 10:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Nja, som lagen är skriven så är det nog mer troligt att föraren släpps i väntan på utredning och eventuell rättegång. Man är ju oskyldig tills dess motsatsen bevisats. Sedan kan rätten (det är Tingsrätten som beslutar om häktning) bedöma att det finns flyktfara eller att föraren kan försvåra utredningen och då kan hen hållas kvar inlåst.

Om hen i framtiden blir dömd så kommer häktningstiden räknas av mot ett eventuellt fängelsestraff så inlåsningens längd blir ändå lite same-same.
Citera
2025-06-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbaNoff
Tjackhoran som körde heter Julia & hon sitter där hon ska, men troligen för kort tid.

Robin omkom - RIP Robin.

Liam omkom - RIP Liam.
Någon som kan bidra med efternamn?

Erika blev alvarligt skadad - Krya Erika.
Någon som kan bidra med efternamn?

Erika heter J*nass*n i efternamn. Från Motala.
Svensk tjej med fallenhet för utländska killar med drogproblem.

* = O
Citera
2025-06-09, 10:27
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Man blir sällan häktad för en olycka även om man anses vara vållande, undantag kan göras för t ex utländska chaufförer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in