2025-06-03, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
Haha, låter som en bra uppväxt!

Nej.
Citera
2025-06-03, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nu är sommaren här och det betyder grilltider. Entrecote i all ära men jag har fått upp ögonen för flankstek, otroligt gott och lite av en ny favorit.

Vad har ni för kött på grillen?

Fördelen med grill är att i princip allt blir gott så jag brukar unna mig billigare styckdetaljer som fläsk eller kyckling. Tycker inte man ska slösa bort oxfilé eller entrecot på grillen
Citera
2025-06-03, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Inget då det bara är WTn som grillar.

Prova grilla lax, hummer eller svamp...

Grilla korv, hamburgare eller ett stycke kött till pommes är ganska WT ja.
Citera
2025-06-03, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Prova grilla lax, hummer eller svamp...

Grilla korv, hamburgare eller ett stycke kött till pommes är ganska WT ja.

Hur kan du säga så? Hur vet du att white trash gör så ? Dina WT kompisar måste bli sura..
Citera
2025-06-03, 02:19
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Fördelen med grill är att i princip allt blir gott så jag brukar unna mig billigare styckdetaljer som fläsk eller kyckling. Tycker inte man ska slösa bort oxfilé eller entrecot på grillen
Är nog ett måste att ha en termometer, grilla på öppen eld tex gör det svårt att kontrollera temperaturen och det kan lätt bli överstekt. Har man ingen termometer så ska man nog undvika finare styckdetaljer.
Citera
2025-06-03, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hur kan du säga så? Hur vet du att white trash gör så ? Dina WT kompisar måste bli sura..

Då får dem väl bli det då ;D
Citera
2025-06-03, 04:41
Medlem
moshans avatar
Jag märker att det inte är nån som gör grillspett. Jag grillar allt för sällan tyvärr men grillspett är ju en klassiker och det tycker jag är gott och kul att äta. Man kan blanda lite olika kött och ha paprika, tomat med mera på.
Citera
2025-06-03, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det blir nog det gamla vanliga. En flintastek som börjar brinna hela tiden och korvar som spricker. Sot och rök, fast det är en gasolgrill. Blir alltid så jävla trist. Jag är grillningens svar på 'Eddie the eagle'. Den ofrivillige grillaren.
Flintastek är överskattat
Det är oftast sämsta biten som man lagt undan som ej går att sälja
Som går till flintastek, bara skit
Citera
2025-06-03, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Jag märker att det inte är nån som gör grillspett. Jag grillar allt för sällan tyvärr men grillspett är ju en klassiker och det tycker jag är gott och kul att äta. Man kan blanda lite olika kött och ha paprika, tomat med mera på.

Nötfärs blandat med massor av spiskummin sedan pressar man det på ett grillspett och grillar på rejäl värme det är det bästa man kan kan göra
Citera
2025-06-03, 05:35
Medlem
Kycklinglårfilé med skinnet kvar (kyckling steak har jag sett att de kallar det) är jäkligt gott. Grilla det på skinnsidan tills det är rejält krispigt först och sen grilla klart det på andra sidan. Svårt att misslyckas med.
Citera
2025-06-03, 05:41
Medlem
Jordgubbes avatar
Nu funkar klippet jag tidigare inte hittade, det börjar 8:20 in. Flera här nämner köttbitar som blir för torrt, enligt experterna där.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/per-moberg-grill-skola-en-svensk-ai-och-dansbandsveckan-i-malung
Citera
2025-06-03, 05:42
Medlem
ps870s avatar
Jag kom på att jag missade skriva pork belly/ fläsksida utan svål. Blir perfekt till souvlaki.
Även det finns på Costco, den är svensk. Jag har aldrig sett så bra fläsksida i vanlig butik i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in