2025-06-02, 23:17
Medlem
En rare oxfilé till pappa, en förstörd och genomstekt till mamma. Grillkorv till barnen.
Citera
2025-06-02, 23:19
Medlem
När man grillar maten och kolen börjar bli gråa lägger man på en helkyckling med lock så är den färdig till frukost dagen därpå
Citera
2025-06-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
En hel spädgris med avkapat huvud i en sluten grill med en liten lucka där röken får puffa ut. Penslad i honung med peppar, där får den ligga i fem till sex timmar. En glasskål med vatten intill svinet som skapar ånga.
Var köper man det?
Citera
2025-06-02, 23:28
Medlem
Venators avatar
Apropå spädgris och annat - är det någon som har ett elektriskt roterande grillspett till sin grill? Ett rotisserie?

Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Var köper man det?

Jag sökte på nätet och jag tror att de flesta större butiker kan ta hem spädgris på beställning. Jag är nyfiken på att pröva, men nog ska väl huvudet sitta kvar när man grillar? Det kan väl bara förhöja stämningen vid middagsbordet!

Gick på en 'bondens marknad' i Oslo för några år sedan där de grillade spädgris och där var en liten flicka som var så nyfiken. "Titta mamma, den har tänder!"
Citera
2025-06-02, 23:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
En tjock fin marmorerad biff med kappan kvar. Salt och peppar på och grilla.
Citera
2025-06-02, 23:38
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
En rare oxfilé till pappa, en förstörd och genomstekt till mamma. Grillkorv till barnen.

Haha, det där känner man tyvärr igen!

Vad är det egentligen med kvinnor som inte kan äta annat än kremerat nötkött?
Citera
2025-06-02, 23:59
Medlem
StudiumValors avatar
Picanha, chuk role å entrecote plus olika korvar till + tillbehör
Citera
2025-06-03, 00:37
Medlem
Rotfrukter och grönsaker med olika griljering på. Ostarna därefter. Gnisselost framför allt! Köttmössigt är det kycklingfile eller lax.

Eller en helt vanlig jefla grillkorv me brö!
Citera
2025-06-03, 01:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
Haha, det där känner man tyvärr igen!

Vad är det egentligen med kvinnor som inte kan äta annat än kremerat nötkött?

Vet minst lika många såkallade män som är livrädda för minsta antydan till rosa i sitt nötkött.

Är kvinna här och vill ha rare, på sin höjd medium rare, och tar hellre blue än well...
Citera
2025-06-03, 01:28
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vet minst lika många såkallade män som är livrädda för minsta antydan till rosa i sitt nötkött.

Är kvinna här och vill ha rare, på sin höjd medium rare, och tar hellre blue än well...

Min upplevelse är nog tvärtom, män vill ha "blodigt" och kvinnor genomstekt, men kul att du som kvinna vet vad som är godast!
Citera
2025-06-03, 01:31
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
Min upplevelse är nog tvärtom, män vill ha "blodigt" och kvinnor genomstekt, men kul att du som kvinna vet vad som är godast!

Jag är uppvuxen med synsättet att om köttbiten inte försöker käka up salladen, eller inte råmar när man sätter gaffeln i den så är den överstekt
Citera
2025-06-03, 01:32
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag är uppvuxen med synsättet att om köttbiten inte försöker käka up salladen, eller inte råmar när man sätter gaffeln i den så är den överstekt

Haha, låter som en bra uppväxt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in